wunderbaum Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 Har et problem, bilen kutter ved ca 3500-4000 omdreininger. Når jeg kommer over det går den helt reint. Har nå satt på nye kabler, nytt fordelerlokk og rotor. Da gikk den reint og fint en hel dag :deng burde kanskje latt vær å stenge motoren.. Da lurer jeg på hva feilen kan være, har vel noe med tenning å gjøre siden den gikk så fint den ene dagen. Motoren er forresten en 230ft, med fordeleren flyttet fram. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 bensinpumpe gjetter jeg.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Februar 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 Du gjetter bensinpumpe. Mulig. Men den er ikke mer mer enn et halvt år gammel så jeg har litt vanskelig for å tro det. Skal måle litt, og teste og se hvordan hovedpumpa og forpumpa fungerer. Når jeg tenker meg om så har jeg også målt trykket på fuel railen og hvis pumpa svikter ville jo trykket sunket. Hvis jeg ikke tar helt feil så kan ikke det være problemet da. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Februar 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 Har kikka litt på fordeleren min. Der er det en kontakt som det ikke er noe koblet på. Hva er den til og hvor skal den kobles??? Også har jeg sett på en annens ft motor med fordeleren flyttet fram og den har også vakum tilkoblet. Må jeg ha det? Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 Skal IKKE ha hverken vaakum eller vekter i fordeleren! Fordeleren skal være stum. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Jeg hadde et problem før, hvor når jeg ga på, at motoren kutta og "døde" før den plutselig fortsatte over der den kutta.. virket som om dette kom ved raskt pådrag, for når vi tok å gassa litt og litt mer så skjedde dette ikke. dette problemet fikset jeg ved å bytte chip i hjernen, og etter det har jeg ikke hatt dette problemet.. Riktignok en B230ET motor Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Jeg hadde samme problem med en b230ft motor, gikk fint til 3500 omdr, der kuttet den litt, før den fyrte opp og gikk normalt helt til sperra. Hos meg ble det fikset med å bytte coilen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Bytte coil ja. Det hadde kanskje ikke vært en dum ide. Den coilen som sitter der er nok gammel for den bytta vi ikke når vi bytta motor. Får prøve det å. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Forresten skal det være forkoblingsmotstand på den coilen??? Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Desverre må jeg OT litt, kan du legge ut bilde av bilen din? Jeg har litt lyst å se hvordan den er blitt ;) Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Bilen ser nok veldig ut som da du solgte den til meg, har ikke gjort så mye med utseende på den. Jævelig fine stålfelger.. Her er det fortsatt endel å gjøre. Trenger motorvask og få gjemt endel ledninger. Felgene er ferdig lakkert, skal bli moro og få de på til sommern. :thumb Kommer ikke til å ta noen nye bilder før jeg har fått på turbofelgene. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Forresten skal det være forkoblingsmotstand på den coilen??? Jeg mener å huske det ja... Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Det var morro og se den igjen. Sikklig sikklig sleeper look med rusta felger og helt org med ft motor. ;) Har du understellsbehandla den? Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Februar 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Nei, det har jeg ikke gjort. Kommer nok til å fortsette å være en sleeper denne bilen ja. Eneste jeg kunne tenkt meg å gjort med den utvendig er å korte inn fangerne , finere felger(skal ikke så mye til), svarte lister muligens og få lakkert den skikkelig. Måtte lakkere begge dørene og litt på bagasjelokket etter å pussa vekk rusta og fargen ble ikke helt hundre. Noe som står høyere på ønskelista er getrag girkasse, bakaksel med diff brems, større turbo og ic.. Får se hvor langt penga holder. Nå må jeg se å få bilen til å gå reint før jeg begynner på noe annet. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Du burde ABSOLUTT tatt en dinitrolbehandling, det koster noen lapper og er værdt hver krone og litt til!!! Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg