bmw-boy Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 Jeg har hatt et lite problem med bmw'n det siste. Det er en bmw 318i 87modell. Jeg hadde problemer med å starte den, så viste det seg at det var en børsteregulator i dynamoen som var ødelagt, den ble skifta i går. Da begynte batteriet å bli ladd mer. Problemet er at bilen ikke starter lett. Når jeg vrir om nøkkelen så kommer det sånn "startelyd", men motorn starter ikke med en gang. Før så starta den med en gang jeg vridde om nøkkelen, nå må jeg vri om et par ganger før den er i gang. Jeg har nytt batteri, tennplugger, og børsteregulator, så det er ikke noe galt med de. Er det noen som kan tenke seg hva som er galt?? Gjerne en forklaring på hva jeg må gjøre(helst uten for mange mekaniske uttrykk) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-boy Skrevet Februar 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 ingen som har noen forslag? Jeg har en følelese på at det kan være starteren som er ødelagt, eller kanskje effektcoilen. kan det stemme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoKkY Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 ingen som har noen forslag? Jeg har en følelese på at det kan være starteren som er ødelagt, eller kanskje effektcoilen. kan det stemme? det er jo enten eller med både starter å coil.. hvis starteren slår inn så er den jo i orden.. men sjekk f.eks pluggledninger å fordelerlokket/rotor.. kan hende feilen ligger der.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-boy Skrevet Februar 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 men hvordan ser jeg at tenningskabler må byttes? jeg har hørt at man må starte bileni mørket og se om det kommeret svakt blått lys fra kablene, men det var ingenting som lyste når jeg testa det hvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemerworld Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 det er bare tull hvis det er skikkelige kabler du har .. nei skift rotor fordelerlokk og pluggledninger du så tenker jeg det blir... hvis det ikke funker kan du skifte coilen.... ¨dette er egentlig eneste måten å finne d ut på koster ikke all verden heller Siter volvo Amazon deler øk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M 4-life Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 tungstarta min også..generelt ganske treg før den kommer..må "file" en stund.. innimellom er den helt død.. da er det fram med hammern å banke på innslagsrele` Siter -BMW 318i E30 2 dørs 1987 Apex40x40,Enzo cup 215/40x17",jamex,polk audio (zinnoberrot) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Trolig starterinnslaget ditt som er tregt/dårlig smurt. Plukket selv ut starteren i forrige uke pga av jeg måtte prøve å starte slik ca 20-40 ganger for å endelig få starteren til å dra rundt. Da vi tok ut starten var det et MASSE slagg som lå på tannhjulet som flytter seg inn på svinghjulet da du vrir om nøkkelen. Denne rensker vi, filte taggene rimelig rette og smurte den slavisk opp. Startet 20 ganger på første kakk nå ;) Men noen ganger, hvis bilen har stått i 4-5 dager så kan det hende at den er litt treig. Er jo ikke mye smøringsvennelig vinteren med sine blå minus. Er det forresten en M10 eller M40 vi snakker om ? Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-boy Skrevet Februar 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 det er M10. Problemet er løst nå da, det var rotor som var problemet. Starter veldig bra nå. Takk for hjelpa :hello: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.