Gå til innhold

Opel Lotus omega !!!

Ranger emnet


Omegamannen

Anbefalte innlegg

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Han som hadde lotusen i harstad område bodde like ved meg.. rå bil! :D

Han hadde også en pen Monza på den tiden..

1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879

x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434

x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges

x 1985 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lotus omegan er 3,6 liter ( oppborra 3.0 literblokk)... Halvparten av motvektene på veiva er fjerna har eg høyrdt... og div småtteri i tillegg til turbo...

 

Men du har vel fortsatt ikke fortalt forskjellen på en twin turbo å en bi turbo,det er ihvertfall det jeg venter på :oohh :oohh :oohh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har vel fortsatt ikke fortalt forskjellen på en twin turbo å en bi turbo,det er ihvertfall det jeg venter på :oohh :oohh :oohh

 

var ikkje eg som retta på det.... Men eg kan godt forklara forskjellen på det....

 

Det fins ingen forskjell på det, utenom at bilmerke operere med forskjellige uttrykk... Noken med biturbo og noken andre bilar med twinturbo...

 

Og Omegan har kun eit uttrykk, derfor er kun det eine riktige rett på omega lotus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikkje eg som retta på det.... Men eg kan godt forklara forskjellen på det....

 

Det fins ingen forskjell på det, utenom at bilmerke operere med forskjellige uttrykk... Noken med biturbo og noken andre bilar med twinturbo...

 

Og Omegan har kun eit uttrykk, derfor er kun det eine riktige rett på omega lotus...

 

Da tror jeg opel kongen må ta seg ett lyn kurs for det er en liten forskjell på det sombrero sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

niks......... er mange sånne diskusjonar, men sjekk du ka slags bilar som er oppgitt som biturbo og twinturbo, så ser du at teorien din ikkje stemmer overens......

 

Trur kanskje du skal sjekke engang til,kan hende jeg tar feil skal være så udmyk,men mener fortsatt jeg har rett :partyon :partyon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har feil, men jeg trodde bi-turbo var en "twin-turbo" med to forskjellige størrelser på turboene, slik at den ene lader bra på lavt turtall, og en tar over på høyere turtall. Mens twin turbo er to identiske turboer. Men godt mulig jeg er helt på tur ;). Både "bi" og "twin" betyr jo i utgangspunktet to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer. Visste at det var 3000. Trodde bare kasnkje det var den trådstarter mente. Men vet du om det går en rød 3000 her også?

 

Det stemmer at det også går en rød 3000, men den har bare en 3.0l 12v.

Den var hel og pen når jeg så den i sommer. bruttern jobbet i samme bygget som eieren og han hadde gitt rett over 10 tusen for den, noe som må sies å være røverkjøp for den bilen.

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har feil, men jeg trodde bi-turbo var en "twin-turbo" med to forskjellige størrelser på turboene, slik at den ene lader bra på lavt turtall, og en tar over på høyere turtall. Mens twin turbo er to identiske turboer. Men godt mulig jeg er helt på tur ;). Både "bi" og "twin" betyr jo i utgangspunktet to.

 

Bi-turbo og Twin turbo er det samme.. bare forskjellig navn...

Sekvensiell turbo er en som overtar for den andre..

Er i allefall det som står i motorboka mi:P

Sorry OT

Mvh: Knut Olsen

 

03 Passat TDI 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bi-turbo og Twin turbo er det samme.. bare forskjellig navn...

Sekvensiell turbo er en som overtar for den andre..

Er i allefall det som står i motorboka mi:P

Sorry OT

 

Ser ut som du har rett ja. Måtte nesten sjekke litt hehe ;). Har alltid trodd at sekvensiell turbo var kalt bi-turbo jeg, men tok grundig feil der ja.

 

Bøyer meg i støvet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår