Audimaaan Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 Hei,lurer på hva slags forsterker som anbefales til et Focal k2p 6,5" frontsett? Helst under 4-5000,- i pris...Noen som har noen bra forslag? Siter Dag Andresen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf IV driver Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 Skal forsterkern kun drive dette settet, eller skal den drive mer også? En fire-kanaler kan jo uansett være aktuelt, om du skal drive bare dette settet - eller mer. Siter - 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n" x 98 Mod VW Golf IV (solgt) Stor takk til Anders Fleischer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audimaaan Skrevet Februar 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 Den skal drive bare dette settet ja...Skal ha sub også men tenkte å kjøre den på en monoblokk eller noe...? Eller lønner det seg å kjøpe en bra 4kanaler med en gang å drive både frontsett å sub på dette? Har ikke så veldig peil på dette.. Siter Dag Andresen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf IV driver Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 Det kommer veldig an på flere ting: 1) Budsjett 2) Behov med tanke på utstyr og effekt 3) Plass Mvh Siter - 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n" x 98 Mod VW Golf IV (solgt) Stor takk til Anders Fleischer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vest_racing Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 Dette settet trenger mye effekt... Cadence sin ZRS 4 klart ikke å drive det helt ut uten at den var brokoblet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 Trenger ikke mye effekt, men det liker det godt :) Anbefaler Hifonics XX Olympus. Den drar lett to skikkelige komponentsett, evt. ett plus sub. Men jeg har den erfaringen at det er stor forskjell på å drive sub med en slik forsterker og en skikkelig klasse D forsterker som er ment for sub... Aner ikke hva den koster i Norge, men tenker den kommer litt over budsjett. Virker som om norsk importør er ganske slapp... Kanskje en brukt Audison med litt krefter er et godt alternativ. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vest_racing Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 Vis en skal ha god lyd av det så må det ha mye effekt.. Ser ikke poenget med å kjøpe så dyrt sett vis en ikke har tenkt å drive det skikkelig.. Hvorfor ikkje heller kjøpe ett litt billigere sett og få en skikkelig forsterker også??? For det settet spillte ræva med ZRS 4`n i stereo.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 Vis en skal ha god lyd av det så må det ha mye effekt..Ser ikke poenget med å kjøpe så dyrt sett vis en ikke har tenkt å drive det skikkelig... Effekt er ikke alt, det som teller er at det er strømressurser og headroom til å drive sakene slik at dynamikken i musikken beholdes. En skikkelig tokanaler på ~2*100W vil holde lenge her om det er bra saker. Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vest_racing Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 Effekt er ikke alt, det som teller er at det er strømressurser og headroom til å drive sakene slik at dynamikken i musikken beholdes. En skikkelig tokanaler på ~2*100W vil holde lenge her om det er bra saker. Skulle jo tro det at ZRS 4`n var bra nok til K2P settet... Og strøm det fikk den så det holdt lenge... Men en kan ikke komme å koble en liten biltema 2 kanaler på settet å rekne med at det skal spille bra.. (ikke noe stygt ment om biltema..:D) Men når eg hadde det koblet i stereo på zrs`n begynnte det å vrenge ganske fort, men når eg brokoblet det så spillte det dobbelt så høyt.. Og det er faktisk ikke å overdrive.. Er veldig stor forskjell på hvordan forsterkerene spiller, eneste eg vet er at helix sine forsterkere er anbefalt til bruk på Focal sine frontsett.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-Man Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 Audison Lrx serien vil funke godt.Audison+Focal passer meget godt sammen.Vil dog anbefale Vrx serien.Strømsterk og meget god kontroll. Siter Nothing evolves without the Evolution. 2000 EVO VI T.M.E x 2000BMW 330CI X 1999 Forhøster STI X 1998 EVO V RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 Skulle jo tro det at ZRS 4`n var bra nok til K2P settet...Og strøm det fikk den så det holdt lenge... Men en kan ikke komme å koble en liten biltema 2 kanaler på settet å rekne med at det skal spille bra.. (ikke noe stygt ment om biltema..:D) Men når eg hadde det koblet i stereo på zrs`n begynnte det å vrenge ganske fort, men når eg brokoblet det så spillte det dobbelt så høyt.. Og det er faktisk ikke å overdrive.. Er veldig stor forskjell på hvordan forsterkerene spiller, eneste eg vet er at helix sine forsterkere er anbefalt til bruk på Focal sine frontsett.. Det er forskjell på en strømsterk forsterker og en som får/trekker mye strøm... Tingen er jo at det skal gå mye strøm til høyttalerne :) 2 x 138 W fra Hifonics Olympus XI er mer enn nok på K2P. Blir kanskje noe bedre med 2 x ca. 500 W brokoblet, men det er ikke mye. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vest_racing Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 Det er forskjell på en strømsterk forsterker og en som får/trekker mye strøm...Tingen er jo at det skal gå mye strøm til høyttalerne :) 2 x 138 W fra Hifonics Olympus XI er mer enn nok på K2P. Blir kanskje noe bedre med 2 x ca. 500 W brokoblet, men det er ikke mye. Mvh Stian Kan ikke uttale meg om Hifonics.. Men Cadence`n er 4x125 W RMS, og en class AB forsterker så den burde jo være strømsterk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 Kan ikke uttale meg om Hifonics..Men Cadence`n er 4x125 W RMS, og en class AB forsterker så den burde jo være strømsterk.. Det kan jeg være enig i, men det virket ikke som du forstod helt hva en strømsterk forsterker var... Oppgitt til 4x125 W RMS min også. Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 en Helix B2 gjør en bra jobb med dette settet. Audison LRx 2.500 er også en ypperlig kandidat. Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slegga Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 Audison Lrx serien vil funke godt.Audison+Focal passer meget godt sammen.Vil dog anbefale Vrx serien.Strømsterk og meget god kontroll. Jeg kjører Audioson Lrx 4x100 på frontsettet. det fungerer greit det. men håper du skal ha på noe diskant i tillegg. veldig fornøyd med det jeg har ihvertfall. happyhappy Siter Mercedes slk 230 kompressor focal,2x audiosound, cadence 15" the beast, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg