Kimman Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Jeg undersøkte litt rundt om Rover 600-serier og ser at prisklassen er ganske lav.. F.eks en 97 mod Rover 600TI som bare har kjørt 143.000km og har 200 HK, selges for kun 75.000kr.. Beige skinn interiør og bilen er i strøken stand. Er det fordi deler kan være dyre? eller at de ikke er slitesterk og utholdbar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Er vel mest fordi det er en veldig tungsolgt bil som folk er redde for å kjøpe. Ola Nordmann tør jo ikke kjøpe noe annet enn japansk og tysk omtrent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 hvordan er forsikringen på disse da? for en 19 åring f.eks. Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Er jo en Honda under skallet, så det er vel både driftsikkert og billige deler. Rover er jo konk nå da, men det skal ikke ha noe betydning for deletilgangen. Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jolle Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Dette er kanskje noe av det billigste du kan få deg i høvelig stand og med 200 hk.... Men - bilen er _litt_ uregjerlig. Ihvertfall på det føret vi har nå. Den bør nok stives litt opp og gis litt mer bremser. Siter "litt til har vel aldri skadet noen..." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Er det noen svakheter en bør se etter på en brukt 600ti ? Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 De er dyriske tunge og dårlig sammenskrudd. Hjelper lite med gode deler når de ikke henger sammen. Dette er "gubbe" bil som ikke bør brukes hardt. En kompis har eid en 620Ti og den var det dyreste kjøpet han har gjort. siderutene falt ut av festene hele tiden så rutene forsvant i nede i døren. Bremser og understell måtte han skifte noe på hele tiden. Motoren fusket nå og da. Rust problem. El brytere sluttet å funke. Han solgte når girkassen begynte å bli treg. Veldig dyre deler på de. Som det heter så fint.. du får faktisk det du betaler for Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vimsla Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Jeg har nylig kjøpt meg Rover 600Ti. Jeg reagerte på prisen, ettersom de kun for et halvt år siden var betraktelig høyere i pris. - og konkursen har faktisk hovedansvaret for det store prisfallet som skjedde nylig. Men, deler er ingen problem ettersom all deleproduksjon var ute av Rover før konkursen. Det er hovedsakelig Catepillar som produserer delene. Et viktig element er også at denne modellen er en Honda i sin helhet. Hva angår slike konkurser så er det sjelden/aldri et problem med deler, da andre står klar til å ta over. Jeg har gjort en grundig research før jeg kjøpte bilen, slik at jeg ikke lot meg lure. Sjekka først og fremst med tidligere forhandlere og verksted som har Rover som sitt felt (Dette har skiftet litt i mitt område). I tillegg var jeg innom en tredjepart. Det er som kjent lettere å få en nøytral vurdering av noen som kjenner bilen, men som ikke har sin interesse i merket lengre. Tilbakemeldingene var bemerkelsesverdige og svært positive. Følgende kommentarer ble mottatt og bekreftet av begge som tidligere hadde Rover i sin portefølje: Dette er den desidert beste modellen Rover noensinne har levert. Maskinen ser ut til å være en av de sjeldne som må skytes for at den skal stoppe. Turboen til tross (lavtrykksturbo), maskinen bærer ikke preg av å være en typisk turbomotor, all den tid slitasjen skulle vært tydligere - slik den er på de aller fleste andre biler med turbo. Rust er heller ikke det største problemet. Holdes bilen greit, slik man bør, varer karosseriet deretter. Typiske svakheter er hjuloppheng med fjører og støtdempere. Bilen er godt balansert og svært stabil på veien, til tross for så mye krefter på fremhjulstrekk. Det betyr at det funker ganske bra, men må skiftes oftere enn på andre modeller. Autofil har en reportasje på bilen, og karakteriserer denne som et røverkjøp. Mye bil for penga med andre ord. Maskinen er veldig bra. Spenner godt selv på lave turtall, og du kjører fra alle BMW'er opp til og med 325/528i. De er slettes ikke tunge. Bilen har en egenvekt med fører på 1380 kg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Jeg skulle kjøpe meg en Rover før jul, men min far bestemte seg for å kjøpe det i stedet for meg (har litt lite penger å rutte med), så han fikk tilslag på 60 000 + reg osv. Bilen hadde gått 220 000km og hatt en eier før. Vi betalte litt ekstra og fikk bruktbilforsikring (kjøpte hos forhandler), første som skjedde var at vindusheisene ikke var smørt (den hadde stått temmelig lenge), så vinduet knuste når vi skulle ta de opp og ned. Var også en bremseslange som sprakk, begge delene fikk vi på garanti. Bortsett fra det så har bilen vært meget bra. Kjapp, men jeg synes det er litt dårlige bremser. Mye digg luksus, og utrolig billig å forsikre. Synes det er en undervurdert bil, ville ikke nøle med å anbefale den :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Ser flere til salgs nå, blant annet en med høy km stand, men eu godkjent HOS forhandler til 35.000!! Det er sykt billig for en bil med turbo/intercooler og 200hk. Og skinn. Og AC osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Er vel mest fordi det er en veldig tungsolgt bil som folk er redde for å kjøpe. Ola Nordmann tør jo ikke kjøpe noe annet enn japansk og tysk omtrent. Jeg tror Tommy treffer spikeren her. Det er definitivt noe slikt. Rover har aldri hatt kraftig markedsføring i Norge og nordmenn er redd produkter de ikke kjenner til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Festlig for de som vet om den da. Jeg synes min fars Rover er finfin å kjøre :) Får håpe de fortsetter å falle i pris ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Helt enig. Jeg ville anbefalt folk å kjøpe Rover. Det er litt mer spennende enn naboens Avensis eller Passat. Det er gode biler også. De selger veldig godt i andre land og har et rykte som veldig pålitelige biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Helt enig. Jeg ville anbefalt folk å kjøpe Rover. Det er litt mer spennende enn naboens Avensis eller Passat. Det er gode biler også. De selger veldig godt i andre land og har et rykte som veldig pålitelige biler. Så veldig godt kan ikke salget ha gått da de gikk konkurs for noen år siden :D Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Veit av en som har en sånn Sort 600serie med 200hk motor. Den har utenlandske skilter men han har bilen i norge. Han er ikke norsk selv. Han skulle selge den for 15k. Hvor mye blir det med avgifter tru? Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg