prizma Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Var endel snø ute i dag, så måtte kjøre litt på 1 gir, og revers. når jeg kom hjem koka golf'en :( heller jeg bare på vann og alt er bra? - så kan jeg kjøre til det koker igjen? - tok opp panseret jeg da..... Dette er en bruks bil, så trenger svar asap.... takk Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 hmmm, er vanskelig å få golfen til å koke egentlig.. lite vann på den?! eller har du vært så uheldig at ekspansjonstanken din er sprukket!? det er bare å fylle på.. men vent til vannet har kjølt seg ned.. åpner du for tidlig kan du få deg en forferdelig overraskelse.. :) Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Februar 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 ok, skal ut å fylle nå, regner med at den er kald. Sto bom fast i snøen og måtte spole for å komme fram og tilbake, mulig det var det som skjedde... Revers og 1gir ble brukt vettu.... Så varmenåla flytte seg til 4mm over det røde lyset..... og så koka det?? rare saker... Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 fungerer radiatorvifta di? er den som kjøler ned radiatoren når bilen står i ro! fungerer ikke den er veien til oppkok kort! snakker av erfaring ! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Februar 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 kjørte til jobben og alt bra, ca 25 min's tur, lurte på å lufte vann-tanken etterpå, for vakum.. er det lurt? Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Det enkle er ofte det beste-er lokket på ekspansjonstanken din i orden og ordentlig påskrudd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Februar 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 om du snakker om den tanken jeg hellte vann på, som er den store øverst til høyre, så er det veeeeeldig tight igjennskrudd nå. Det som skjedde var at det kom damp fra selve motoren, under luft filteret der... er det en idé å lufte vann-tanken for vakum etterpå? siden jeg helte den helt full, helt til kanten..? Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 du skal ikke helle systemet helt fullt da vann utvider seg når det vames opp.. fyll kun til merket ditt på siden av eksansjonstanken, ellers risikerer du å sprekke en slange eller sprekke tanken. systemet er selv-luftende. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Februar 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 hvor er merket da?? og hvordan får jeg det vannet ut igjen? Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 merker ser du lett på siden.. er vel et uthevet spor der med maks nivå på.. rett onder der hvor underste og øverste del er limt sammen.. bare vippe tanken ut av de sporene den sitter i og helle den til siden, så kan du helle det ut... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Februar 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 takk! det er fortsatt riktig at det skal koke der hvor luftfilteret er? Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 kommer det vann bak/under filteret? topp pakningen? Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Februar 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Det kom damp ut.... under den sorte boksen oppe på metall-klossen inne i motor rommet, altså: under luft filteret som er oppe på motoren. det dampa noe styggelig der til morgenen i dag. lukter det rart når topp-pakningen er sleten? Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 har det gjort slik før!? kan jo hende det har ligget igjen vann på manifold og innsug manifold etter den kokte da!? Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Februar 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 har ikke brukt bilen mer enn 1 dag.... Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg