azzkill Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 Eg e heilt enig i at politibil er oppskrytt.... Der er ingenting forskjell mellom politiet sine mondeoer og en vanlig.... Hvertfall ikke når jeg jobbet på ford.... hvorfor skal politiet trimme en 2liter? de kunne jo likså godt brukt pengene å kjøpt en 2.5liter..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 Eg e heilt enig i at politibil er oppskrytt.... Der er ingenting forskjell mellom politiet sine mondeoer og en vanlig.... Hvertfall ikke når jeg jobbet på ford.... hvorfor skal politiet trimme en 2liter? de kunne jo likså godt brukt pengene å kjøpt en 2.5liter..... Når jeg kjøpte min, x-sivilbil så var den chippet, effektanlegg, konkurransekammer, portet, ++ listet effekt i vognkortet var 136kW Hvem som gjorde hva og hvem som betalte hva er dog uvisst. Jeg har også to stk mk1'ere begge er 2.0 GLX og det er MERKBART stor forskjell i aks og moment. (Den ene er helt orginal) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 Er det større bremser på eks-politibilen din? Eller kan den kjøre på 136kW med alt annet originalt? Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Surzco Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 Jojo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ViceGuy Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 Eg e heilt enig i at politibil er oppskrytt.... Der er ingenting forskjell mellom politiet sine mondeoer og en vanlig.... Hvertfall ikke når jeg jobbet på ford.... hvorfor skal politiet trimme en 2liter? de kunne jo likså godt brukt pengene å kjøpt en 2.5liter..... Aner ikke jeg, spør staten. Men det er som zetec sier, andre deler i motoren... jeg har ikke sjekka så nøye på hva som er i min , men den har vært hos simco (å de kunne ikke opplyse hva som er gjort med bilen). Er det så forbanna vanskelig for dere å akseptere at x-poilitibiler har mere "pulver" enn andre mondeoer da??? ... og at du har jobbet på Ford så er det ikke dermed sagt at de ansatte vet alt, bilene ble bla levert inn til simco (som min) for ombygging, dette ble IKKE gjort hos Fordforhandlere!!! Siter 2004 Ford Mondeo 1.8 Trend 1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009) 1986 Yamaha XJ-600 http://www.my-ride.com Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
azzkill Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 Aner ikke jeg, spør staten. Men det er som zetec sier, andre deler i motoren... jeg har ikke sjekka så nøye på hva som er i min , men den har vært hos simco (å de kunne ikke opplyse hva som er gjort med bilen). Er det så forbanna vanskelig for dere å akseptere at x-poilitibiler har mere "pulver" enn andre mondeoer da??? ... og at du har jobbet på Ford så er det ikke dermed sagt at de ansatte vet alt, bilene ble bla levert inn til simco (som min) for ombygging, dette ble IKKE gjort hos Fordforhandlere!!! Naida treng kje vita noe for d eg jobba på ford, aent enn at eg kjørte veldig mange forder i løpet av ett år. deriblant ein haug med mondeoer, som var vanlige og sivil politibiler..... ingen forskjell på de jeg kjørte... å det var en ca to timer lang tur alle bilene ble kjørt.... burde vel merket forksjell om der va noe gjort.... men men.... deler bare min erfaring, var ikke mening å starte no krig..... For all del.. kanskje purken e rikare på østlandet og sørlandet i forhold til vestlandet..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ja9^ Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 uansett så blir vel clue det at med original motor så er det 0 å hente på å fjerne katten. Følte selv jeg mista moment.. å om du får 1 hest mer på 6000rpm så ser jeg ikke vitsen.. Siter Mondeo mk1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 Joda, det blir målt.... er obligatorisk det N0pe, er vol% med CO som er det som skal være med på PKK, du ser jo sannsynligvis de andre.... Tru meg har utført ett par kontroller... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evilracing Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 katalaysatoren "bremser" en del effekt jah, uten tvil detta.. men på en orginal bil så merker man ikke så mye.. men skal du ha effekt potter, åpent filter å chip så monter og grenrør med race cat... ikke så dyrt detta.. Siter (la oss sprenge en fotoboks for demostrering mot bøtesatsene) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 Har vel hatt befatning med en 40-50 politibiler de siste ti åra, og ingen av dem har vært trimmet... Det er ikke en sammenblanding av Simco og Simarud her? 136 KW tyder på at noen har blandet kw og hk Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
azzkill Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 Har vel hatt befatning med en 40-50 politibiler de siste ti åra, og ingen av dem har vært trimmet... Det er ikke en sammenblanding av Simco og Simarud her? 136 KW tyder på at noen har blandet kw og hk At kw og hk var sammenblandet var det samme som jeg tenkte når jeg leste det.... men men.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 venter spent på å få se et scannet vognkort jeg nå :p Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
valoi Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 Er det lovlig og kjøre uten katalysator på biler som er 88mod og eldre? Kommer den gjennom eu-kontrollen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ja9^ Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 varierer sikkert på kontrolløren om han henger seg opp i det om han ikke ser en kat under bilen, når det gjelder å komme gjennom på utslipp så varierer dette også fra bil til bil, ny lambda osv hjelper på utslippet.. gjelder å ha rett blanding :) Siter Mondeo mk1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Har vel hatt befatning med en 40-50 politibiler de siste ti åra, og ingen av dem har vært trimmet... Det er ikke en sammenblanding av Simco og Simarud her? 136 KW tyder på at noen har blandet kw og hk hehe, bilen ble nok bremset til mer enn det for noen år siden, så 136kW stemmer nok... Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg