rolfi Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Hei. Fant ikke noen bedre forklaring. Men sånn som biler har i USA, blinklysa lyser konstant som parklys, men når du bruker blinklyset så blinker de. Hvordan mekkes dette til? Tenkte om jeg evt. skulle kjøpe meg noen (f.eks) E30 blinklys å ha bak grillen for å bruke som blinklys og koble parklysa over i der blinklysa står nå. Sier ikke at jeg skal gjøre dette, men det var en tanke. Så hvis noen vet hvordan det gjøres så mottas svar med takk :usa: Siter -rolfi xbox gamertag: rolfii -BMW E28 528i -BMW E21 320/6 -BMW E32 750i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
methano Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Har tenkt på dette selv og kommet fram til følgende. Monter normalt-lukkede lysreleer på de lampene du vil skal lyse konstant, så når du skrur på blinken vil releet bryte og lyset vil blinke (da motsatt fra de "normale"). Må vel montere en motstand over releet for at ikke blinkeren skal ta helt av.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Violence Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Eller monter inn ekstra lysdioder. Siter 2000 - BMW 320i 2003 - KTM 525 EXC 1976 - Ford Taunus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Topola pære vel... Enkelt og greit, vil ikke ha 21 w park, og vil vel ikke ha 5/10w blinklys vel? eller bare legg inn ei ekstra pære eller diode inni der Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Violence Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Satte i topola pære på gamle bilen min, måtte trikse med sokkeln med ledninger å greier, jævlig når pæra må byttes, jeg lodda fast ledningene på pæra... Greiere å sette inn ny pære/diode da... Siter 2000 - BMW 320i 2003 - KTM 525 EXC 1976 - Ford Taunus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Satte i topola pære på gamle bilen min, måtte trikse med sokkeln med ledninger å greier, jævlig når pæra må byttes, jeg lodda fast ledningene på pæra... Greiere å sette inn ny pære/diode da... Eller kanskje bruke en sokkel som er laget for 2 polet pære hadde vært en tanke? Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lowrider Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Amerikansk bil er koplet slik: Hovedparklys m/ blink er topolet pære. Markeringslys er enkel pære med mindre effekt enn hovedparklyset. Markeringslyset er jordet til blink-positiv på hovedparklyset. Da vil markeringslyset slukke når hovedparklyset blinker, slik at hovedblink og markeringsblink "blunker" annenhver gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg