ipo Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 heisann, jeg var og kjørte volvoen min her en dag, da jeg ga på litt i en sving. da fikk jeg en lyd som kan minne samme lyden når hurtigkobling til trykkluft leker. dette er en 760 tic maskin som står i en 240 86 mod det er vanskeligt å si hvor denne lyden kommer fra, men ser ut som om den kommer fra området rundt innsuget.når jeg gir på og kommer litt opp i turtall da er lyden helt vekke, men når jeg slipper gassen så lager også dumpen samme lyden som nevnt over, liksom høy og kraftig, før var det bare en pen svak tjuff lyd. lyden er der også på tomgang. jeg skjønner ikke hva dette kan ha kommt av, alle slanger osv virker som om dei er på rett plass og skikkeligt festa, har slete og dratt i dei litt. er det noe anna jeg kan ha oversett? håper noen kan komme med ideer til meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 hmmm! muli dumpen din ikke funker elr er for stram og lufta går tilbake gjennom turboen ut luftfilteret! da får du en kvitrelyd! du hører ikke dumpventilen samtidi da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ipo Skrevet Februar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 gjør ikke dei nei luftfilteret ligger på motsad side av bilen i forhold til hvor lyden kommer.. men det er at dumpen lager ekstrem lyd i tillig som er mer forvirrandes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingolonko Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 skjekk tomgangsskrue (viss det er det da) (falt ut i så fall) skjekk slangen til bremsekraftforsterkeren + koblinger. forsøk å plugge slangen til bremsekraftforsterkeren på innsuget for å luke den bort som feil. du kan også prøve å spraye litt startgass i området du trur lyden kjem frå. viss motoren sug falsk luft ein stad vil han då rusa seg litt. detta kan hjelpa deg å lokalisera feilen. forsøk også å spraya litt på dumpen for å luka den bort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ipo Skrevet Februar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 jada, men problemet er nettopp at lyden er ikke noe suge lyd, men heller en blåse lyd, men jeg skla selvfølgeligt teste det du sa. alt kan hjelpe :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingolonko Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 ja riktig. kom akkurat på ein ting, har aldri prøvd da men var noko eg kom på akkurat no. viss du har mistanke om at da bles ut ein plass kunne du kansje blåst sigarett røyk eller noko lignande på luftfilteret. å sett om da kom røyk ut ein plass. ein røyk med litt meir farge ville jo då vert å ambefala, men eg veit ikkje heilt ka da skulle vert. sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ipo Skrevet Februar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 hehe, måtte vært noe sykeligt tykk røyk i så fall :P hadde ikke gått med en tiedmanns rød3 nei :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ipo Skrevet Februar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 hvordan ser bremsekraftforsterkeren ut, er det den store klumpen som ser ut som 2 suppetalerker er snudd mot hverandre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingolonko Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 ja kan ligne på noko sånt ja. ligger mellom torpedoveggen og bremseveskebeholderen. umulig å ungå å finna den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ipo Skrevet Februar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 jepp er sånn sak da:P hehe, men hva er den drevet av da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingolonko Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 vakum frå innsuget. det går berre ein slange/rør inn på den. som sist umulig å ta feil :wonder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ipo Skrevet Februar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 no har jeg løyst problemet:P!! :P var bare en skrue på innsuget som datt ut! ordna det jeg :P men lurer på om det er den tomgangsskruen dere snakkte om hehe, men men, no er det løyst vertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg