Gå til innhold

Olsen_Nissan: '69 Opel Kadett B: Prosjekt Hei(rust)sveis

Ranger emnet


Olsen_nissan

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Har hatt et parr andre prosjekt tråder oppe før.. men de har jeg slettet pga mye rot++..

så da lager jeg en til da vett:D

 

For det første så er bilen er Opel Kadett B (69 modell)

Med en 1.1Liters motor.. med 45(?) hk..

Det er endel rust på`n.. har fjernet noe, men har mye igjen..

 

Planer: Planer for bilen er først og fremst å få den rust fri..

da må jeg få vekk alt rusten inne på gulvet..(Halv ferdig)

åsså er det mye rust på begge innerskjermene forran.. så der må det kappes og sveises inn nytt metall.. Det er egentlig litt rust rundt om på hele bilen.. men ikke noe store greier bortsett fra innerskjermene, som jeg har nevnt før..

 

Andre ting som skal på er seff felger... 13" store.. 8"breie..

 

PS: Bare overse alle planene mine som er skrivd i tråden..*Ung og dumm*

 

Planene som gjelder nå er: Få den rust fri, lakke den opp i samme farge/lignende.. Få i motor fra Omega..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 542
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe.. ikke så rart du ikke fant den:)

Sletta den forrige..

 

hmm.. hadde ikke så mange bilder av det akuratt da:P

men jeg dro over med vinkelsliper`n først.. å tokk alt av kriker og kroker med sand-blåseren.. men fikk ikke helt til blåsern.. komm lite sand ut.. men skal vist hjelpe å borre 2 hull i "bøtta" som sanden skal i..

 

41195028.jpg

 

ferdig prima+lakket over med vanlig lakk..

HPIM00781.jpg

 

 

jeg gjorde det motsatte av hva som sto på primer boksen..

man skulle legge på flere tynne lag omgangen...

Jeg la på ett tykt:D:D men det går nokk greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behold fangerne, og hold de skinnende blanke hele tida! Så matcher du det med noen feite chrom-felger!Det tror jeg blir bra!

Skikkelig kul bil, godt å se folk pusse opp noe annet enn bare volvo og golf...

(Har ikke noe imot volvo og golf i seg selv, men det blir litt ensformig)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin, nå tråd :)

 

Kan bli pen, Kadett B. Syns bilen på bildet var nydelig. Mye jobb foran deg for å komme deg dit da.. Hva venter du på?? Kom deg ut og jobb! :P

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

siden det er vinter med masse snø å greier.orker ikke ut i garasjen å fryse.. så har jeg finni ut at jeg har lyst til å prøve å pusse opp toppdeksele mitt... hvordan gjør jeg dette?? eller hva gjør jeg etter jeg har pusset?? klar lakk elrns over?? eller flasser dette fort av igjen pga varme??

 

osså har jeg litt arbeid på glassfiber skjermen min.. litt sprekker, på kanskje 2/3mm ett sted..(helt fremst på skjermen) så jeg bare trøkker på litt glassfiber sparkel.. å pusser.. bilder av skjermen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår