DevilsTower Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Sant med kaos på østlandet ja. Seinest ista hadde vi en "ulykke" her. Ei som først la seg på tvers av veien, så sklei ned på siden av en annen bil, var 2mm klaring eller no doh Siter Mvh Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilmann Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Fan ikke bare på østlandet folk blir skeptisk hvis det er snø på veiene. T.o.m. i Tromsø kjører det mange surrehuer rundtomkring som mener 40 er greit i 60 sonen bare det finnes minusgrader. Blir så sliten av å ligge bak slike folk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Skulle liggi bak vårs ista, den sykaste sladderunda i vinter, gikk ikke i 40 der ja, kasta sladder i 80 og sånn.... fint med brøytekanter på ett par meter foran auTovernet.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pcBaktus Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Det er ikke noe problem å få litt sleng på bilen på ei rett strekke, bare å komme litt ut i det som er ubrøyete og slafsete, så kan det være greit å få bilen stabla opp i et autoværn... Nei, ikke egne erfaringer. Og til dere samer som klager over våre dårlige kjøreferdigheter på snøføre, vi sliter med 0-føre hele vinteren, som er værre enn tørr snø=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 Syns det er galskap å holde full fart gjennom hele vinteren eg.. Hvis det er glatt og bilen holder på å miste grepet, reduserer eg farten og smiler fint til de som kjører forbi.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-ecutioner Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 vel her ligger snøen OVERALT, ingen kaos av den grunn :rolleyes: :) Men det er "litt" mer trafikk her også da? X Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porsche_dude Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 i hele februar så har jeg farta mellom oslo - molde med vogntog, og jeg kan trygt si at jeg har sett _mye_ rar kjøring når det har snødd. det værste var tidligere i uka. kom oppover mot kløfta, og plutselig så ligger alle i 40-50 på motorveien. og ikke kunne jeg se noen brøytebiler eller noe. senest i går på tur ned så havna jeg bak et par rakettforskere. bl.a en dansk peugot stasjonsvogn. han lå mellom 60 og 70 på alle steder hvor det var umulig å kjøre forbi og når vi kom til steder hvor det går ann å komme forbi så var det opp i 85. ble skikkelig lei etter andelva så da var det på med tusen meterene og legge seg ut. tror kjærringa kjefta på han så han måtte slippe meg forbi. men han lekte tøffelhelt og kjørte med fjernlysa på mens jeg lå foran. kiddie jeg har måtte bruke kjetting en gang hittil mens jeg har kjørt den ruta, men det var mellom åndalsnes og åfarsnes. var en dame som klarte å legge transporteren sin i grøfa og det var en kar som skulle hjelpe til så han stoppa rett foran bilen hennes og sperra hele veien. jeg tuta og blinka med fjernlys, men han som stoppa skjønte ikke at jeg ville at han måtte flytte seg før jeg måtte stoppe. resultatet var at jeg måtte stoppe, og så kommer han bort til meg og spør om det var noe galt, mens hele settet sklir sakte bakover ned bakken igjen. heldigvis var det litt snø midt i veien som bakdekka på hengeren tok tak i, og jeg fikk stoppa. på med kjetting og fortelle han karen hvor glup han var. tror den eneste oppfordringa jeg har er at hvis folk føler seg usikre, så se til hælkete å komme dere av veien og slippe forbi de som er raskere. det gjør iallefall jeg. Siter with no power, comes no responsibillity * volvo 740 '86 (bruksbil) * porsche 944 '86 (prosjekt) * suzuki GSX-R 750 '92 * nissan 200 S14 '95 (driftebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 Løft gehab og slå på full sperre.. Evt legg kjetting ;) vel.. dekka sto fast i snøen.. så sperra fnka ikke.. og kjettinga fikk jeg ikke på! (de ville ikke komme seg under og rundt dekket!!) men det som er litt morro var det at jeg satte meg fast i nedoverbakke. når jeg skulle rygge ned.. trodde det skulle være fysisk umulig jeg.. hehe!! men dette var og snakk om midt i sentrum.. skulle tro de kunne brøyte der i det minste!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 snø brøyting er oppskrytt i følge komunen og mesta :p Brøyter jo ikke før det har snødd 10-15cm. Dette går jo stort sett fint på veier som har mye trafikk og snøen blir blåst av veien. Men i bygater kan man jo ikke si at snøen blåser av veien på grunn av trafikken... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 The Cowboy: hva slags bil kjører du da? Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 The Cowboy: hva slags bil kjører du da? lastebilen min er en 2001 mod. DAF LF! grei liten sak som tar 17-18 paller! :) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg