Gå til innhold

ken jeg bytte tåpp??

Ranger emnet


eiaaa

Anbefalte innlegg

du må nok enten skaffe deg nye ventil å renovere toppen, eller skaffe deg ny TOPP.

 

du sier at noen ventiler gikk føyka, da har du vel av toppen og skjønner vel da at det ikke går å sette på noe anna topp en 631 toppen.

 

 

så mulige løsninger er

 

- bytt motor

- bytt topp til ny 631

- renovere gamle toppen

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får en sånn motor for 43 laken? hvordan laken da?:P

 

ny topp, minst jobb

 

ny motor = sikker på at det virker 100%

 

husk at stempler osv får en god trøkk når det butter, har selv hvert med på at det har skjedd div ting, og vi ha rprøvd å bytte bare topp, men har måtte bytte motor seinere!

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skal forklare.

Toppen til 230k motor har ikke forbrenningskammer, alt ligger nede i

stemplene.

Hvis du setter på en 230A topp med forbreningskammer, så få du veldig

lav kompresjon, tipper ca 7 til 1 .. greit hvis du skal ha en rimelig turbo motor.

men motor vil bli litt slapp uten puste hjelp fra en turbo med så lav komp.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår