Gå til innhold

Vurderer nytt anlegg neste gang

Ranger emnet


T0mmen

Anbefalte innlegg

Hei. Har lenge lurt på hva jeg skal ha i min neste bil. Har titta litt på DynaBel og Peerless, Ground Zero, Focal og Helix. Pakke nr 1 blir litt dyrere.

Tanken er slik på oppsettene pr pakke:

 

Pakke 1: Subwoofere 3x10" Ground Zero GZHW 25X

HELIX Dark Blue 1000.2 til subbene

FOCAL 165KF som frontsett

HELIX Dark Blue 4 til frontsett

Pioneer DEH-P6800MP cd-spiller

 

Pakke 2: 3x10" Peerless XXLS269SWR

2 x dynaBel BF4501 til subbene

2 x Peerless Resolution 6" som frontsett

dynaBel BF0804 til frontsett

Pioneer DEH-P6800MP cd-spiller

 

 

Vet det kan bli mange meninger her ute, men det er det jeg er ute etter:) Og på pakke 2 blir det dobbelt opp med frontsett. Hvilken bil dette skal stå i, er usikkert enda. Men det blir enten en Audi 100/A6 stv eller i værste fall en Golf 3, men ingenting er avgjort. Hører på så å si alt av musikk..! Hvem ville valgt hvilken pakke, og hvorfor? Er vell lydkvalitet OG bass jeg er ute etter. HAr også vurdert Morel, men får se..! Takker på forhånd;)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilradiospesialisten.no/ hør med de. har selv en magnat 1200w sub og 2 kevlar pioneer fron og bak høytalere og jeg klager ikke. og selfølgelig 1500w forsterker fra magnat til sub og en til høytalerene.
Hvorfor i alle dager skal jeg høre med bilradiospesialisten? Hvis du sikta etter R F så skal det ALDRI inn i en bil jeg eier;)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare av nysgjerrighet, hvorfor 3x10"?

 

2x12" er faktisk mye bedre... Var i det dilemmaet selv, hvertfall, og fant ut at det ble 2 stk 12".

 

Til jeg fant ut at jeg klarte å klemme inn 3 stk, så klart :P

Grunnen til 10" er vell for jeg aldri har hadd 10" i noen av mine forrige biler. Har hadd både 1x12", 2x12", 1x15" og 2x15" så tengte å prøve 3x10" nå. 10" er noe kjappere og har en del strammer bass, spiller noe penere enn en 15" (iallefall som jeg har erfart)! Men skal ikke tråkke ned på 15", er mange 15" og 12" som spiller fint, for all del;) Men vil liksom prøve noe nytt. Og grunnen til antallet et vell for å få litt trykk også, samtidlig som det spiller stramt og pent:)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre der ute som har noen meninger? Hvilke ledd som er dårlig/bra i disse oppsettene? Noen komponenter jeg bør bytte ut? Flere som vil komme med tilbud på eventuelt disse pakkene, eller noe annet? Er jo en del folk der ute, som har mer erfaring med Focal, Helix, Peerless og DynaBel enn hva jeg har! Hørte bilen til IceAudio i Trondheim på dB drag 2001, men det er for lenge siden til å huske hvordan lyden var! Husker bare de spillte Yello - Jungle Bill;) Har gått på Cerwin Vega og JL til meg før, for det meste Cerwin Vega! Men nå vil jeg ha noe helt annet enn C V..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo en del folk der ute, som har mer erfaring med Focal, Helix, Peerless og DynaBel enn hva jeg har!

 

Jeg har personlig erfaring med både Focal og DynaBel. Av de erfaringene vil jeg si at DynaBel ligger overraskende høyt i kvalitet i forhold til prisen! Brukte noen komponenter fra dem i forrige bilen. Etter å ha byttet til Focal i den nye bilen, føler jeg imidlertid at lydens kvalitet har økt en del. Tror, og jeg understreker tror, at Focal-elementene dessuten er litt mer tålelige på effekten.

 

Forsterkermessigsett har jeg ingen erfaring med DynaBel, men andres erfaringer her på forumet tilsier vel at fler er fornøyde med Helix-forsterkerne.

 

Personlig ville jeg gått for pakke 1, bare fordi magefølelsen sier det! sombrero

Kvalitet, showmessig og lydmessig har jeg bare en følelse av at du blir mer fornøyd med den pakken.

 

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

 

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil ikke anbefale å kobble 3 subber på en forsterker. iallefall ikke hvis du er ute etter god lyd. Kan hende det går fint, men det må jo drepe en god del dynamikk! Det blir ikke særlig stor forskjell på 2 og 3 10'', da ville jeg heller hatt 2x12'' hvis du vil kunne spille litt høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører nå 3x 12" på forsterkeren min i allefall, og har ingen problemer med dynamikk. kommer heller an på kvaliteten på forsterkeren tror jeg, ikke anntall elementer.

 

men det jeg ikke helt forsto i pakke 2 var at du skulle ha 3 suber, og 2 forsterkere? BF4501 kan ikke kobles sammen, så hvordan hadde du planlakt å koble det opp?

 

uansett, det du nevnte med at 10" var raskere, stemmer ikke. har du opplevd dette, er det heller det at det elementet du har vært borti og opplevd som tregt, har vært for dårlig konstruert. et godt konstruert større element er ikke tregere enn et mindre element.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har personlig erfaring med både Focal og DynaBel. Av de erfaringene vil jeg si at DynaBel ligger overraskende høyt i kvalitet i forhold til prisen! Brukte noen komponenter fra dem i forrige bilen. Etter å ha byttet til Focal i den nye bilen, føler jeg imidlertid at lydens kvalitet har økt en del. Tror, og jeg understreker tror, at Focal-elementene dessuten er litt mer tålelige på effekten.

 

Forsterkermessigsett har jeg ingen erfaring med DynaBel, men andres erfaringer her på forumet tilsier vel at fler er fornøyde med Helix-forsterkerne.

 

Personlig ville jeg gått for pakke 1, bare fordi magefølelsen sier det! sombrero

Kvalitet, showmessig og lydmessig har jeg bare en følelse av at du blir mer fornøyd med den pakken.

 

Mvh

Magefølelsen min sier også Pakke 1. Hørt MYE skryt over Focal og Helix, Og de Groud Zero subbene ser iallefall robuste ut:D KAN hende det blir 2x12" også, eller 2x10" som er enda større! Som sagt, ingenting er avgjort enda. Må først skaffe bil, for SÅ begynne å se på anlegg igjen:)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magefølelsen min sier også Pakke 1. Hørt MYE skryt over Focal og Helix, Og de Groud Zero subbene ser iallefall robuste ut KAN hende det blir 2x12" også, eller 2x10" som er enda større! Som sagt, ingenting er avgjort enda. Må først skaffe bil, for SÅ begynne å se på anlegg igjen

 

Har god erfaring med merkene å har testet disse i egen bil og kunders .

Skal nå bruke Ground zero bass, ikke helt avgjort hvilken .

Synes de virker rå alle sammen .

 

Men når du har fått deg bil, pling på så kan vi sikkert få til et flott oppsett .

 

Mvh

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår