Gå til innhold

DubMag og Blitz

Ranger emnet

fi_asko

Anbefalte innlegg

slutt å heng deg opp i watt,hvor mange "watt" en høytaler tåler sier heller lite om hvordan den låter.

Det finns et hav av merker der ute som skryter på seg en masse watt og samtidig låter rævva.

velger du merker som Focal,soundstream,hertz osv kjøper du høytalere av høy bygg/lydkvalitet kontra pris.

det beste er uansett å få hørt de forskjellige kandidatene live og velge etter din egen smak.

lykke til

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, for å si noe kort om forsterkere/høyttalere fra DubMag Audio og Blitz Audio, så ingen begynner å sammenligne epler og pærer her:

Ingen av de utgir seg for å lage HiFI-utstyr, og er det tilbakelent lyd med høy naturtrohet og nøytral karakter du er ute etter, blir dette høyst sannsynlig skivebom.

Her er det stil og bling-faktor, dunkadunkamusikk på høyt volum, dynamikk og party det handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey! Gå for 6,5"! Hadde det i min Miata, og det var knall-lyd! Passet rett inn, det. Lett å få god lyd i den bilen!

Jeg hadde høyttalere i hattehylla også, noen sier man ikke får klemt inn to 8" der, men det er bullshit... Men det var vanskelig å få bort resonansen, det er jo så mye dritt under den "hattehylla" og tynne plater overalt! For å holde vekta nede (vekt er jo viktigst i den bilen), ville jeg ikke fylle den med dempematter... Så jeg slang en 8" i "rørkasse" inn rett bak nakkestøttene. Mye trøkk inni den lille kupéen!

Hvis du peller ut "luftekanalene" på hver side av dashbordet (med den lille ringen rundt den runde dingsen med hull i) og fjerner den "kula" man justerer retningen på lufta med, så passer en 1" diskanten til komp. sett akkurat inn i hullet. Genialt.

Gjorde dette på min bil, og det så helt fett ut :D Man legger ikke merke til høyttalerne i det hele tatt, bare hører godlyden. Kult for å imponere andre med. Hehe!

Den rørkassa er forresten til salgs, komp-settet også. Kan gå litt ned i pris, siden det skal i en Miata! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre at noen har klart å få bra lyd i miata'n. Har hørt av andre at det ikke var så veldig enkelt å få det bra, pesielt med taket av. Men går for 6,5" i dør da ja. men litt usikker på luftekanalhølene. Har sett det blitt gjort før, men er det bare å butte dem inn igjen etterpå? Trenger disse luftehølene dabilen brukes på vinter også, og dugger noe jævlig. Tenke å støype kasse til en 10"-er mellom setene, i hatthylla, eventuelt en bak hver nakkestøtte om jeg får plass.. Men akkurat nå er felger prioritert, så får komme tilbake når jeg trenger komponentene. Driver bare litt research nå, så jeg vet hva jeg skal ha når penge rekker til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider