erst Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Hei, Bil: Golf 1.6GL 1987 Budsjett: 3-5000,- Trenger hjelp til å velge frontsett og spiller til bilen min. Bilen har ikke originalt høytalere i dørene, kun 2stk på dashbordet, hullene der er vel 3", 3.5" eller 4"? Håpte jeg kunne bruke disse, gjerne til diskant kanskje? Krav til spilleren: *CD'er *WMA *MP3 *AUX-IN er en fordel, slik at jeg kan koble til IPOD'en *God lyd Krav til høytalere: *Skikkelig god lyd!! *Prisklasse 1000-2500,- Har lest litt rundt på nett, og ser dere anbefaler å heller kjøpe sikkelig frontsett, istedenfor å presse inn fullt anlegg til et par tusen. Planen senere er å gå til anskaffelse av subwoofer, men først når økonomien tillater det. Takker for all hjelp på forhånd. :w00t Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Hva hører du på av musikk? Har du dørlomme i fordørene, med en sånn utvippbar "luke" i forkant? Og du har forøvrig 3,5" i dashen, og skal nok finne noe du kan sette der. ;) Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erst Skrevet Februar 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Hva hører du på av musikk? Har du dørlomme i fordørene, med en sånn utvippbar "luke" i forkant? Og du har forøvrig 3,5" i dashen, og skal nok finne noe du kan sette der. ;) Nei, jeg har ikke dørlommer med utvipp bar luke. Men jeg ha tatt av dørtrekkene og det virker som det god plass bak dørtrekkene. Så det er vel fortsatt mulighet med høytalere i dørene, men da er de vel noe ubeskyttet. Edit: Hører endel på rock; Neil Young, Dylan, Led Zeppelin, Deep Purple osv.. Og en del country :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honnings88 Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Skal du ha et frontsett som skal drives av cdspilleren er det viktig å se etter noe med høy følsomhet, siden det er begrenset med effekt. Focal 165A1 er jo et verdig alternativ som koster rundt 1400 kroner hos lydibil.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Det som fungerer fint i en Golf 2 er å ta ett par Earthquake 3.5" koax på dashen og ett par Earthquake SWS 6.5" i dørene. SWS deler du på forsterkeren og da har du ett enkelt, billig og tøft front sett som spiller skikkelig tøft. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erst Skrevet Februar 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Har kjøpt meg spiller, en Alpine 9847R :) Så nå er jeg egentlig bare på jakt etter noen gode høytalere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Det som fungerer fint i en Golf 2 er å ta ett par Earthquake 3.5" koax på dashen og ett par Earthquake SWS 6.5" i dørene. SWS deler du på forsterkeren og da har du ett enkelt, billig og tøft front sett som spiller skikkelig tøft. Til alle typer musikk, eller rock, som han ramset opp? happyhappy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Nei, jeg har ikke dørlommer med utvipp bar luke. Men jeg ha tatt av dørtrekkene og det virker som det god plass bak dørtrekkene. Så det er vel fortsatt mulighet med høytalere i dørene, men da er de vel noe ubeskyttet. Edit: Hører endel på rock; Neil Young, Dylan, Led Zeppelin, Deep Purple osv.. Og en del country :) Ville skaffet de "nye" dørlommene på Golfen din..Mye enklere å "bygge" frontsett. Får vell plass til 5.25" uten noe moddig der om jeg husker rett.. Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas88 Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Har akkurat vært igjennom det der med kompisen min nå. Vi nappet ut søplekassene i dørene og satte in noen midbasser. Ikke noe problem det. Det er en kveldsjobb. Når du har nappet ut søplekassene får du en fin kant rundt hele. Der kutter du til en finèr plate foreksempel som du må feste godt. Vi ble veldig fornøyd både av lyden og utsene etter at vi tredde plata med høytaler stoff. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Jupp, just det jeg tenkte på der. Med et par overganger til 125,- til den søplekassa, får man plass til 5,25". Evt. et par nye dørlommer for 6,5" til 1850,-. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Volvo_gutten Skrevet April 21, 2007 Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 Edit: Hører endel på rock; Neil Young, Dylan, Led Zeppelin, Deep Purple osv.. Og en del country :) Ha! Jeg og du har akkurat samme musikksmak :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg