Besta Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Skulle skjekke olja i sta, og da såg eg at det var en del kvitt cum/grøt på peilepinnen. Åpna lokket og såg at det var en del cum der og.. Er det toppakninga som er gåen? eller kan det vere andre ting? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 da er det nok topppakningen ja.. Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 cum ja!:P Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Besta Skrevet Februar 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 oki, det er ingenting anna det kan vere? kor mye koster det å bytte toppakning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
power Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 oki, det er ingenting anna det kan vere? kor mye koster det å bytte toppakning? er nok toppakning ja blir vannet ditt borte da Siter 98 volvo v70 t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 regn med rundt 2500kr for slipesett, strekkbolter og registerreim. Du bør også få planet toppen når den er ute. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 2500??? :S pris for slipe sett? Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Besta Skrevet Februar 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 er nok toppakning ja blir vannet ditt borte da nei, vannet blir ikkje borte.. og det er ikkje spesielt med oljesvetting/drypping fra toppakninga.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 er jo en intern lekasje du har der, så det vises ikke! Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Besta Skrevet Februar 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 ka koster det å fikse dette på verksted da? har ikkje peiling eller verktøy nok til å fikse dette sjøl. men har noken bekjente som kanskje kunne gjort dette. trenger og å skifte registerreima snart.. dette er vel kanskje en fordel å ta samtidig..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 MÅ det være toppakninga som er gåen da? Vært borti flere andre biler der det har vært hvit grøt i olja og inni oljelokket. Også Luftavkjølte.. Hvordan ser kjølevæska ut da? olje inni der? Blir det lavere vannmengde? Er en fordel å skifte registerreima da ja. Skal jo av med den uansett ved ett evt pakningsbytte.. Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Riktig som Ultimatevw sier. Det må ikke være topp-pakninga. Ved mye småkjøring kan det dannes kondens i motoren, og man får antydning til "grøt" i olja. Har også sett at enkelte oljetyper er mer ømfintlige enn andre, og gjir mye hvit "grøt": Få tatt en sylinderlekasje test. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Riktig som Ultimatevw sier.Det må ikke være topp-pakninga. Ved mye småkjøring kan det dannes kondens i motoren, og man får antydning til "grøt" i olja. Har også sett at enkelte oljetyper er mer ømfintlige enn andre, og gjir mye hvit "grøt": Få tatt en sylinderlekasje test. Ville testa komp, syl-lek, trykkteste kjølevann og sjekke eks vann-til-olje-oljekjøler med mer, virker alt ok, så skift olje og se... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 hvis du kjører mye korte turer, er det normalt med litt hvitt dritt i oljen. dette kommer av kondens som dannes, og er ikke farlig i det hele tatt. dette skal gå bort hvis du kjører en lang tur, hvor motoren blir ordentlig varm. Hvis ikke er det nok toppakningen som begynner å gå. Hvis du får hvitt på oljepeilepinnen, er dette også et sikkert tegn på at det er toppakningen. ta en komp sjekk bare for å være sikker. Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Besta Skrevet Februar 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Hvis du får hvitt på oljepeilepinnen, er dette også et sikkert tegn på at det er toppakningen. ta en komp sjekk bare for å være sikker. Det er hvitt på oljepeilepinnen. Har ikkje utstyr sjøl, så må nok ta kompresjons sjekk på verksted. Noken som veit ka det kosta? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.