stubb Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 er en b230ft motor som er chippa og montert større turbo. Når man kjører og gir på og da trykker inn clutchen så synker turtallet så mye at motorn stopper. Samme skjer når man står rolig å ruser motorn og slepper gassen så stopper den. Har hørt noe om at det kan være pga chippen, noen som vet noe? Siter * Subaru Impreza WRX STI -Volvo 240 Turbo prosjekt -Ford Fiesta Sport 01 -Volvo 850 R -Volvo 740 Gl, Volvo 740 "R",-Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 har du åpen dumpventil? Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonnis Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Samme skjer med min FT.. jeg har ikke dumpventil.. har sinsykt lyst å finne ut av dette! men min kubber ikke på rusingen.. kun hvis man har pådrag... går helt fint på tomgang.. noen som er flink? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Samme skjer med min FT.. jeg har ikke dumpventil.. har sinsykt lyst å finne ut av dette! men min kubber ikke på rusingen.. kun hvis man har pådrag... går helt fint på tomgang.. noen som er flink? sjekka feilkoder samt ak det klikker i spjeldhuskontakten din? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaronBlod Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Hva med luftmengdemåleren?? den er jo ikke spesielt bra på de motorene..... Siter 86 740GL, 85 740TIC, 82 240GL 89 520i, 86 740TIC 85 Escort XR3i, 94 855 GL Bmw 325i cab, Volvo v40 03 jubileum, Volvo V50 R Design http://www.bilforumet.no/x50/225739-handla-bil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Hva med luftmengdemåleren?? den er jo ikke spesielt bra på de motorene..... den var gåen på min , samme sykdom :P Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaronBlod Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Sleit med det på min ET. men det er jo samme driten. går an å prøve å rense den med forgasserrens..... Siter 86 740GL, 85 740TIC, 82 240GL 89 520i, 86 740TIC 85 Escort XR3i, 94 855 GL Bmw 325i cab, Volvo v40 03 jubileum, Volvo V50 R Design http://www.bilforumet.no/x50/225739-handla-bil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Sleit med det på min ET. men det er jo samme driten. går an å prøve å rense den med forgasserrens..... et har aldrig hatt samme luftmassemåler som ft da men... edit:du tenker nok på motronic som luftmengdmåler med klaff. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stubb Skrevet Februar 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 har du åpen dumpventil? kjører uten dumpventil for tida med orginalt ladetrykk Siter * Subaru Impreza WRX STI -Volvo 240 Turbo prosjekt -Ford Fiesta Sport 01 -Volvo 850 R -Volvo 740 Gl, Volvo 740 "R",-Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 kjører uten dumpventil for tida med orginalt ladetrykk Da kan det være grunnen,om du setter dit en resirkulerende ventil ifra b230et eller lignende kan de hende bilen går greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 den var gåen på min , samme sykdom :P fått fiksa det nå!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonnis Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Har skjekket for feilkoder og.. ingen feilkoder.. Tror ikke tps har noe med det.. trenger ikke gi full gass.. har 230ft klikk da?? Trenger bare trykke litt på gassen slik at bilen får litt motstand.. og inn med kjøtsjen.. så kubber an.. Har vi funne ut at det er mest sannsynelig luftmassemetert som er gåent da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Har skjekket for feilkoder og.. ingen feilkoder.. Tror ikke tps har noe med det.. trenger ikke gi full gass.. har 230ft klikk da?? Trenger bare trykke litt på gassen slik at bilen får litt motstand.. og inn med kjøtsjen.. så kubber an.. Har vi funne ut at det er mest sannsynelig luftmassemetert som er gåent da?? tps givern er med å styrer tomgangen da,så den er verdt å sjekke...b230ft har giver med "klikk" som du sier ja. hadde defekt luftmassemåler en gang jeg,og da hadde jeg feilkode på den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonnis Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 oki har en kamerat men en 240 med fk.. får spørre han fint om eg får prøve låne litt deler av ham.. kan jo bare prøve med han's deler.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.