Gå til innhold

Hva er gode "racing" dekk til "vanlig" bruk

Ranger emnet

Qee

Anbefalte innlegg

Skal bare forhøre meg litt om hva merke dekk dere ville anbefalt..

kopierte litt fra gatebil.no om hva gode dekk var :D

----------------------

Gode dekk - Alle gategodkjente dekker er tillat. Også såkalte R-dekker. Disse er en blanding av rene racing-slics og tradisjonelle gatedekk. R-dekker tåler mye mer varme, er mer holdbare mot slitasje, og ikke minst har de et bedre veigrep. Flere leverandører har slike dekker i mange dimisjoner. De fleste av disse dekkene er også godt egnet for kjøring i regnvær.

---------------------

de skal på noen 18"ere med 245->255 bak OG 225->235 foran

hva merke dekk eller et spesielt dekk vil dere anbefale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Qee

Skal bare forhøre meg litt om hva merke dekk dere ville anbefalt..

kopierte litt fra gatebil.no om hva gode dekk var :D

----------------------

Gode dekk - Alle gategodkjente dekker er tillat. Også såkalte R-dekker. Disse er en blanding av rene racing-slics og tradisjonelle gatedekk. R-dekker tåler mye mer varme, er mer holdbare mot slitasje, og ikke minst har de et bedre veigrep. Flere leverandører har slike dekker i mange dimisjoner. De fleste av disse dekkene er også godt egnet for kjøring i regnvær.

---------------------

de skal på noen 18"ere med 245->255 bak OG 225->235 foran

hva merke dekk eller et spesielt dekk vil dere anbefale

Halloen

Jeg kan anbefalle deg å prøve bf-goodrich g-force kd, problemet er at disse leveres kun i 235/40 i 18"

Disse vil du garantert bli fornøyd med, dette er det nærmeste du kommer gateslicks, og er ufattelig gripevne på tørt, men ikke noe særlig på vått, prisen ert ikke avskrekkende heller.

MVH Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt på RE540S type soft på min bil i år, nå er dessverre bakdekka slutt, så jeg har byttet alle 4 til S03PP, men kan skrive under på at 540 er råe.

Sykt mye bedre grep på bane med dem, og meget bra på vei.

Eneste aberet er vått. De griper vel så bra som andre vanlige sommerdekk, men slippgrensa er brå. Man må gjøre hjemmeleksa godt. :D

Det ser ut til at det er dagligkjøringa mi som tok knekken på dem, har vel kjørt 2000km på dem og ca 150 runder på bane i år. Byttet dem ut for en ukses tid siden.

Kjøper nok to nye til våren igjen, for de som satt fremme er det ca 50% igjen av.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

Jeg har kjørt på RE540S type soft på min bil i år, nå er dessverre bakdekka slutt, så jeg har byttet alle 4 til S03PP, men kan skrive under på at 540 er råe.

Sykt mye bedre grep på bane med dem, og meget bra på vei.

Eneste aberet er vått. De griper vel så bra som andre vanlige sommerdekk, men slippgrensa er brå. Man må gjøre hjemmeleksa godt. :D

Det ser ut til at det er dagligkjøringa mi som tok knekken på dem, har vel kjørt 2000km på dem og ca 150 runder på bane i år. Byttet dem ut for en ukses tid siden.

Kjøper nok to nye til våren igjen, for de som satt fremme er det ca 50% igjen av.

det er med andre ord et slikt dekk så bør prøves litt ut... ;)

hmm er det 2000km eller 2000mil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Qee

det er med andre ord et slikt dekk så bør prøves litt ut... ;)

hmm er det 2000km eller 2000mil?

Det er nok km.. De hadde stått på en måned nå når jeg måtte bytte dem.

Når jeg kjørt veldig mye både på bane og på vei, så det er ikke så¨ille som det høres ut som.

Men jeg må nok anbefale å bruke vanlige dekk på gata, og semislicks på bane. De slites fort ved vanlig kjøring.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

Det er nok km.. De hadde stått på en måned nå når jeg måtte bytte dem.

Når jeg kjørt veldig mye både på bane og på vei, så det er ikke så¨ille som det høres ut som.

Men jeg må nok anbefale å bruke vanlige dekk på gata, og semislicks på bane. De slites fort ved vanlig kjøring.

2000km er ikke så ille da.. bakdekkene mine er ca 4000km gamle, og ganske snart utslitt. Og det er ikke no slicksopplegg nei, er vanlige Falken FK-451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte Yokohama AVS sport, og de funker fint som bare det! Har BF-goodridge på volvo'n og det er ikke dårlig det heller, slipper skikkelig kontrollert, ikkeno overraskelser her. Har ikke fått prøvd ut yokohamaene enda, men det skal jo være flaggskipet dems av "vanlige dekk" så de funker sikkert, kan anbefale begge deler. yokohamaene koster litt ekstra, men de er nok verdt det:)

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider