Gå til innhold

Forskjeller på 3-serie 93' og 94'?

Ranger emnet


glennkh

Anbefalte innlegg

Er det noen viktige forskjeller på 93' og 94' når det gjelder 3-serie? Har hørt at jeg ikke kan finne på å kjøpe 3-serie som er 93 modell eller eldre. De holder visst ikke like lenge og er litt mer rævkjørte. Men 94' går greit har jeg hørt. Er det noen betydelige forskjeller for en som skal kjøpe førstebil? Åssen er

3-serie ellers som førstebil? Føler at 316 blir for lite og 320 blir litt dyrere forsikringer igjen, (sorry hvis jeg tar feil), så det er 318 jeg vurderer sterkest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 05'-modell kan da være mer rævkjørt enn en fra 85'.

At en pre. 93 ikke holder like lenge er bare tullprat. Kommer helt an på tideligere eier(e).

 

Jeg har fremdeles min 320 som førstebil, og er strålende fornøyd med den.

Når har ikke _jeg_ fått kjørt den så mye, men det er en annen sak :p

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 93 modell e36 318i og kjempe fornøyd med den som førstebil. Blir nok en del dyrere forsikring hvis du skal ha 320, forsikringen var en av grunnene til at jeg endte opp med en 318 og ikke 320+++

Når du kjøper bil er det jo mulig å se nogenlunde på bilen hvor rævkjørt den er. Tror ikke min 93 modell er noe særlig mer rævkjørt enn en hvilken som helst 94+ modell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på e-36 bilene kom først i 96-97...

De er annerledes enn de gamlere.

Men det er korrekt det at det er en forskjell på 93 og 94 mod.

Det var ett eller annet som var utbedret på 94modellen. husker ikke hva det var, muligens differensialen el noe.. men ringer du til GS bildeler og spør de så vet de det nok! :)

* FaMiLiE bIL *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik som eg har skjønt det så har ikkje 91/92 og tidlig 93 modeller airbag. Disse hadde og en del barnesykdommer og var dårligere rustbeskyttet. Det er og en liten forskjell på hjulopphenget. i hvertfall foran. Det vil du se igjen i dlekataloger på f.eks justerbart understell.

 

Dette er bare de forskjellene eg kom på sånn i farten.. For det er flere. Men det trenger ikkje bety at disse årsmodellene er dårlige biler, det er jo som kjent eieren det skorter på tilslutt. En som har passet på bilen sin skikkelig har sikekrt en like god bil som de som er nyere.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva?!

For å si d sann så kan en 92modell vere i minst like bra stand som en 94 modell for å si d sann... det er avhengi av forige eiger vedlikehold osv..

Er ikke uten grunn jeg gikk fra 94 modell til 92 modell, den jeg har nå er myyye bedre stand en den andre. 94modellen var der rep. for over 22 000,-.

Ang. rust har den jeg har nå mindre rust en den andre, selv om den 94mod var gått 50 000km mindre.. ;)

 

Utstyrsmessig er det en del forskjeller mellom 92-94mod. El.vindu, el. luke, 1/2 air bags.

- Bmw 320i 24v R6 Sedan 92mod.

 

[x]Bmw 320i 24v R6 Sedan 94mod.

[x]Derbi Senda SM 02mod.

[x]Mazda 626 2,0 82mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår