holstad Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Lurer på dette ,med datasprut i bil. hva av ekstra deler er det må kjøpe sån som dyser og div? Hva er rimelig pris å gi for ett datasprut? Hva er det som gir mest hk for pengene? må man ha ny besin pumpe/tilførsel?Må man ha master grad i elektronikk for å koble det opp? Er ny manifold nødvenfig ? Siter volvo 242 77mod (solgt) volvo 240 tic 84 mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Må kjøpe dyser i tillegg. Der må du velge riktig størrelse i forhold til effekten. Samme med bensinpumpe... Jeg anbefaler Autronic. Fungerer knallbra! Koster vel ca. 15 tusen. For meg så er det enkelt å koble opp, men det kommer ann på hvor mye du kan om elektronikk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
holstad Skrevet Februar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Må kjøpe dyser i tillegg. Der må du velge riktig størrelse i forhold til effekten. Samme med bensinpumpe...Jeg anbefaler Autronic. Fungerer knallbra! Koster vel ca. 15 tusen. For meg så er det enkelt å koble opp, men det kommer ann på hvor mye du kan om elektronikk Går vk1 automasjon, har jo hatt elektronikk på gk og har faktis litt nå også. Er det bare dyser du må ha??? Siter volvo 242 77mod (solgt) volvo 240 tic 84 mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Kjøper du f.eks et Autronic smc/sm2 må du i tilleg ha et tennings opplegg. Fins i mange varianter og oppsett! Enklest og billigs er å bruke et tennings sluttsteg og org fordeler. I tillegg trenger du et triggersystem. Fins også her flere alternativer. Enkleste der er å bruke hal giver i fordeleren og pic-upp på plugg ledninga. Dyser og pumpe må du ha etter effekt. Kan til et visst pungt bruke org bensinrør, rail og BTR. Ellers så er oppkoblinga av Autronic så enkelt at selv mor kan klare det! Trenger ingen som helst utdanning til dette. Autronic er vel det sprutet på markedet som tar kortest tid fra du begynner til du har startet motoren! Går veldig fort å få igang motoren, og har en motor som kan kjøres å begynne å mappe! Men det finnes mange andre sprut som ikke koster like mye, men fungerer greit. Electromotive, haltec, motec, DTA, Microtech, Euro1 EFI etc etc..... Får vel disse fra 7-8000kr opp til 25-30000 og sikkert enda mere. Alt etter utstyr og tillbehør... Og forhandler. Bruktmarkedet for slikt er det jo også mye fin på. Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 hehe, jeg går VK2 Automatikkmekaniker og jeg tar ikke kjangsen på og koble opp sprutet mitt selv! Det er en hel haug med ledninger og dårlige koblingsskjema som er med. Jeg betalte nermere 24.000 tror jeg for Autronic SM4 og MSD tenning med coil og tenningsforsterker og to Autronic hallgivere. Det er en god del arbeid med og montere noe slikt..Det må sveises og loddes og tenkes. Polly Motorspot rekner 4 dager på montering og mapping. Da snakker vi 7.5 time x 4 som er 30 timer, og en timespris på 688. 688 x 30 = 20610,- Jeg skal gjøre alt utenom loddinga av ledningene og mapping. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Som Ben Are sier her at det funker med en pick up på pluggledninga er den dårlig løsning. Nevnte dette for Polly, og da sa han at jeg hadde snakket med noen som ikke visste hva de snakket om og ikke hadde kjørt med dette over tid. Den måten er den måten det er mest problem med. Og nei, det er ikke enkelt og koble opp et datasprut! Det følger noen utrulig dårlige koblingsskjema med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Hehehe...... Vist det ikke er skjedd drastiske ting med SM4 kontra sm2 og smc så er jeg HELT uenig med deg der. Går med en kveld på kobling av ledninger til autronicen. Koblings sjemaet er etter min mening så oversiktilig og enkelt som det går å gjøre det! Flying leed med bare forskjellige farger på ledningene er vel det mest idiotsikre systemet som finnes. Eneste som jeg kan tenke meg kan være "avansert" er montering av trigger om man skal bruke hal giver på f.eks veiva! På en helg fredag etter jobb til søndags ettermidag har vi en bil ferdig oppkobblet og mappet. Fiks ferdig. Da med normale dager uten nattejobbing! :) Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Vi har kjørt med den løsninga hver dag fra og til jobb i en BMW nå et år. Og har ALDRIG hatt noe som helst problemer med det!!!!! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Jeg synst det så ut som et helvete og koble opp. Jeg kjører hallgiver på svinhjul og tenningshjul, de er laget for lenge siden. Ikke noe problem og lage de... Jeg synst de koblingsskjemane så helt ræv ut, har suttet lenge og se, men forstår ikke en dritt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 eg ska i gang me megasquirt, d koste 1600kr for hjernen, å ca 1000 for ledningsnett. d e ett genialt å billigt sprut, så holde i lange baner, så lenge du isje ska ha 900 hk elns. http://diyautotune.com/catalog/index.php http://www.ms-nordic.tk/ Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 basic koblingsskjema Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
holstad Skrevet Februar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Dere sier at det er ett fin marked på brukte dataspruter. vil gjerne høre om de markedene. hehe :cool: Siter volvo 242 77mod (solgt) volvo 240 tic 84 mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 hehe, jeg går VK2 Automatikkmekaniker og jeg tar ikke kjangsen på og koble opp sprutet mitt selv! Det er en hel haug med ledninger og dårlige koblingsskjema som er med. Jeg betalte nermere 24.000 tror jeg for Autronic SM4 og MSD tenning med coil og tenningsforsterker og to Autronic hallgivere. Det er en god del arbeid med og montere noe slikt..Det må sveises og loddes og tenkes. Polly Motorspot rekner 4 dager på montering og mapping. Da snakker vi 7.5 time x 4 som er 30 timer, og en timespris på 688. 688 x 30 = 20610,- Jeg skal gjøre alt utenom loddinga av ledningene og mapping. Har koblet opp flere Autronic sprut, og dette er det enkleste sprutet å koble opp. Koblingsskjemaet er veldig enkelt, men du må selvfølgelig vite åssen trigger- oppsett du skal ha. Haltech er også enkelt å koble opp, men er litt vanskeligere å justere inn. Værste sprutet ever, er Hestec. Noe dritt å koble opp, og vrient å jobbe med. Hold deg langt unna dette! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Dere sier at det er ett fin marked på brukte dataspruter. vil gjerne høre om de markedene. hehe :cool: http://www.b4you.no/forum/topic.asp?TOPIC_ID=11752 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
holstad Skrevet Februar 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 http://www.b4you.no/forum/topic.asp?TOPIC_ID=11752 det var solgt! har du feler på lager??? Siter volvo 242 77mod (solgt) volvo 240 tic 84 mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.