Gå til innhold

Det feteste bil-bildet DU har tatt (Ikke MMS bilder!)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Slutt nå da gutter... Ikke alle kan være verdensmestre og supermann i fotografering.

 

Det står post de beste bilbildene du har tatt....

 

Skal dere ha bare superbilder kan dere lage en annen post som heter de beste bilbeildene ever elns, eller stikke på forumene til akam.no og henge med de som diskuterer lukkerhastighet og blenderåpning istedenfor vær og vind...

 

Just my 2 cents...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett, ekkoj. Topicen heter " Det/de feteste bilbildene DU har tatt.." og det vil alltids være en vurderingssak. MEN jeg syntes i hvertfall folk bør være litt selvkritiske og selv om det er gøy å ha bilde av sin egen bil på nett, så bør man forstå at minstekravet bør være at bildet er skarpt. Bare min mening. Det er nok off topic nå, så jeg tror vi oppfordrer folk til å hive ut flere bilder (hvis de tør ;) ). Forøvrig er dette for det aller meste en bra tråd!

 

PS. Mitt og helt sikkert triggerhappys svar over er ment som konstruktiv kritikk.

mvh Andy

2002 BMW 320Ci M-Sport (til salgs)

www.alfa156.net // www.evo.no || www.andycam.no \\ www.98super.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt bilen til høyre og lukk garasjedørene så du får en mørk bil forran en ellers lys bakgrund. Skaff deg stativ eller noe å legge kameraet på så den holdes helt i ro når bildet blir tatt og pass på å få motivet i fokus. Hvis du titter på ett par (ikke alle) bildene du har lakt ut ser du at det er veldig ute av fokus når du ser på lanter og linjer på motivet. Og som sakt tidligere er bakgrund viktig. Den åpene garasjen med lyset på i taket etcetc er ting som stjeler blikket fra det som egentlig burde være i blikkfanget i bilde. Var det konstruktivt nok for deg?

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar imot kritikk jeg men konstruktiv er når man på peker feilen.hva jeg jeg burde gjøre for og få det bedre osv.

 

er det bildet bedre?

 

Fortsatt ikke et interessant bilde. Som det ble nevnt over, bakgrunn. For det første er den for rotete. Bygg, bil, garasje. For det andre stjeler den åpne garasjen med lys i masse fokus. Det var første jeg la merke til da jeg så bildet.

 

Det er for mye refleksoner og skygger i bilen din, det ser ikke bra ut.

 

Prøv med noen andre vinkler. Bilder hvor man bare stiller seg opp og knipser blir utrolig sjelden bra. Hva viser bildet? Hekken, ett halvt hjul, og så vidt litt av siden. Man får ikke noe inntrykk av bilen i det hele tatt.

 

(Var en raskere enn meg der ja)

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt bilen til høyre og lukk garasjedørene så du får en mørk bil forran en ellers lys bakgrund. Skaff deg stativ eller noe å legge kameraet på så den holdes helt i ro når bildet blir tatt og pass på å få motivet i fokus. Hvis du titter på ett par (ikke alle) bildene du har lakt ut ser du at det er veldig ute av fokus når du ser på lanter og linjer på motivet. Og som sakt tidligere er bakgrund viktig. Den åpene garasjen med lyset på i taket etcetc er ting som stjeler blikket fra det som egentlig burde være i blikkfanget i bilde. Var det konstruktivt nok for deg?

 

jepp takker og neier.for finn forklaring hva jeg burde ha gjort.tro det eller eier ei har faktisk tatt et kult bilde en gang en strøken stylet svart e30 med bakrunden en haug med trestokker og natur.

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar imot kritikk jeg men konstruktiv er når man på peker feilen.hva jeg jeg burde gjøre for og få det bedre osv.

 

er det bildet bedre?

 

Fortsatt ikke et interessant bilde. Som det ble nevnt over, bakgrunn. For det første er den for rotete. Bygg, bil, garasje. For det andre stjeler den åpne garasjen med lys i masse fokus. Det var første jeg la merke til da jeg så bildet.

 

Det er for mye refleksoner og skygger i bilen din, det ser ikke bra ut.

 

Prøv med noen andre vinkler. Bilder hvor man bare stiller seg opp og knipser blir utrolig sjelden bra. Hva viser bildet? Hekken, ett halvt hjul, og så vidt litt av siden. Man får ikke noe inntrykk av bilen i det hele tatt.

 

 

ok skal prøve og få tatt noen andre bilder men annen bakrunn med driver og bygger opp omegan og jobber osv så har litt liten tid til og planere photoshoot steder.men skal ta noen bilder når får ditt så skal jeg se om jeg kan få det bedre.ps kamerat jeg bruker er gammelt!

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår