Gå til innhold

Det feteste bil-bildet DU har tatt (Ikke MMS bilder!)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Problemet er at folk ikke gidder å lese det som blir skrevet her!

Men folk må da skjønne at det ikke er kun ett element som utgjør et bra bilde. Jeg tror mange har en tankegang hvor dem tror at så lenge bilen på bildet har en grei vinkel så er det ett bra bilde. DET ER FEIL!!!

Ett godt bilde skal ha en fin vinkel, passende bakgrunn, gode farger og kontraster, motivet skal være så klart og skarpt som mulig slik at man skjønner hva som er i fokus. Dette er de elementære delene som utgjør ett bilde med god komposisjon.

Så når folk legger ut ett bilde fra mobilen....ja..trenger jeg og si mer?

Og bilder som man skulle tro kom rett fra autodb.no, så blir dette helt feil.

Dette er ikke en tråd hvor du bare legger ut ett bil bilde, dette skal være noe som er litt utenom det vanlige.

Vi som ser på tråden her krever ikke at det skal være top notch bilder, men gi deg selv en utfordring, vis at du virkelig har prøvd å få til noe utenom det vanlige. Ta heller i litt for mye enn for lite. Jeg stikker heller på autodb.no å kikker på bilder om ikke folk kan ta seg litt i nakkeskinnet og være kritisk til sine egne bilder, og BEGRUNN HVORFOR DU SYNES BILDET DU LEGGER UT ER BRA!!!!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

eneste som er tragisk her er at dere idiotiske moderatorer skal tro dere har så inn i helvete bra peiling! hvis det er det beste bilde personen har tatt så er det vel det da ?? faen er vel ikke alle som er så "sinnsykt" flinke til og ta bilder som dere! og dere klager over at 16 åringer med moped skriver piss på forumet, skriver minst like mye piss dere ! Ingen av dere har starta denne tråden en gang, så la nå folk få lov til og legge ut bildene de selv mener er det beste de har tatt da!!

 

Men når folk legger ut bilder, hvorfor kan dem ikke klare å begrunne hvorfor dem er så fornøyd med bildene?

Greit nok at ikke alle er like flinke, men når folk bare slenger ut ett bilde med kommentar : "her er et bilde av bilen min", så hva er da poenget?

Skrytebilde av bilen? eller er det virkelig ett bilde dem synes hever seg over de andre bildene den personen har tatt?

Og om det er ett bilde dem er knallfornøyde med, så er det vel elementer i bildet som dem er fornøyde med, slik at dem kan forklare oss det!!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke moderator og ei heller noen superfotograf, MEN, jeg har flere ganger oppfordret folk til å være kritske akkurat slik som acoupe over her. Så de som bjeffer til moderatorene kan kanskje åpne øya litt mer?

 

Synes acoupe kom med en fin greie her

 

BEGRUNN HVORFOR DU SYNES BILDET DU LEGGER UT ER BRA!!!!

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det bare er jeg som liker dette bildet, men jeg er egentlig veldig fornøyd med det. (Hvis noen syntes dette bildet er for dårlig, send en liten PM så fjerner jeg det straks ;))

 

h%f8yre%20side%20copy.jpg

 

Liker det mest pga. fargekontrastene og det orange lyset i blinklyset :)

§Raanecrewet§

§CrazyATV§

Derbi DFW 49ccm (ATV)

Lei av trege ImageShack ol. sider? Send en PM så skal jeg se hva jeg kan fikse av server plass ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det bare er jeg som liker dette bildet, men jeg er egentlig veldig fornøyd med det. (Hvis noen syntes dette bildet er for dårlig, send en liten PM så fjerner jeg det straks ;))

 

http://www.raanecrewet.com/jostein/forum/h%f8yre%20side%20copy.jpg

 

Liker det mest pga. fargekontrastene og det orange lyset i blinklyset :)

 

Litt utbrent i toppen, litt for mørkt i bunnen, men ellers er jeg enig med at det var tøft med det oransje lyset :)

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste som er tragisk her er at dere idiotiske moderatorer skal tro dere har så inn i helvete bra peiling! hvis det er det beste bilde personen har tatt så er det vel det da ?? faen er vel ikke alle som er så "sinnsykt" flinke til og ta bilder som dere! og dere klager over at 16 åringer med moped skriver piss på forumet, skriver minst like mye piss dere ! Ingen av dere har starta denne tråden en gang, så la nå folk få lov til og legge ut bildene de selv mener er det beste de har tatt da!!

 

 

Allerede etter første setningen din, skjønte jeg hvor usaklig du var...Skjerpings

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med dette bildet, i større format var det kjempe fint synes jeg,, eller faen nå glemte jeg og få godkjent det av en av moderatorene F---...I Hel..¤%%

 

4aa0801fb6a895557ff7ec83f5df736e.jpg

 

Nå er du bare barnslig!!

Men uansett, jeg synes faktisk bildet var relativt pent. Med ett par enkle justeringer i PS,litt større bildestørrelse og fjerning av kvisten foran bilen så blir dette knallfint. Fikk ett skikkelig iskald vinterpreg over seg ;)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, ja jeg legger ut på fotothing dette er den største størelsen på bilder der. Er photobucket noe bedre?

 

Og ja irriterte meg og over kvisten og et par andre ting, men men

 

Bildet så hvertfall mye bedre ut i større format. Synd jeg ikke hvet hvordan jeg skal få det i større størelse på skjermen. Og redigere bort kvisten kunne jeg klar i paint, men det hadde vel ikke blitt pent. kast gjerne litt tips på vinkler osv..??jeg synes jeg står litt fast i fotograferingen min, samme kjedlige vinkler bla bla

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tatt særdeles lite bilbilder siden jeg ikke har hatt kameraet så veldig lenge, dette bildet ble tatt omtrent rett etter det var kjøpt. Kit linse og full pakke, hehe..

Så får jeg komme sterkere tilbake etter neste biltreff, hehe..

bilen.jpg

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår