Dirty Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Har et lite problem, her en morgen startet jeg opp corradoen som vanlig og kjørte på jobb.. jobbe ca 1 time. og skulle ut og hente noe. da jeg kom ut og skulle starte den så starta den i kansje 0.5sekunder og daua. gjorde det et par ganger og så ingen tegn til liv etterpå. jeg skrudde da opp pluggene og så at de var hvite. noen som har noen ideer på hva dette kan være? Mvh Tommy Siter 2000 VW Golf IV GTi x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518 x-golf4 x-golf2 x-nissan kingcab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Well, at dem er hvite betyr bare at det går ei kule varmt nedi der. Dem som står i nå er Bosch 5DP0, og som jeg sa til deg på Bamble, bytt til Bosch 4DP0 når du bytter plugger da de er tøffere på varme. Ang at den ikke starter.. masse greier som det kan være da. Men start med det elementære, får den gnist på pluggene? Rotor? Fordelerlokk? Er pluggene våte/tørre? Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Februar 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 har bytta plugger, har ikke sjekka gnist batteriet står til lading. fordelerlokk og det der skal være i orden pluggene er helt tørre hvite. hmmm fuck. Siter 2000 VW Golf IV GTi x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518 x-golf4 x-golf2 x-nissan kingcab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 har bytta plugger, har ikke sjekka gnist batteriet står til lading. fordelerlokk og det der skal være i orden pluggene er helt tørre hvite. hmmm fuck. Åplugger har du byttet til ? G60 er noe av det særeste som finnes når det komme til tennplugger. Ok, om fordelerlokk er i orden, så er det bare begynne å sjekke om gnisten er der. Sjekke sikringen til bensinpumpa, vri på nøkkelen og høre om bensinpumpa starter. Om du ikke har gnist, så er det coilen eller hallgiveren, hvis du ikke har gnist til fordeleren. Om du har gnist til fordeleren, så er det lokket eller rotor. Starter ikke pumpa er det bensinpumpa, eller sikring til denne. En annen sak er jo om batteriet har for lav spenning, så vil det ikke klare å starte bilen, kort og godt. Fått starthjelp? (Startkabler?) Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Februar 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Bytta til samme pluggene som var på når jeg henta den. jeg hører en lyd fra motoren når tenninga slåes på. mener det er bensin pumpa men er ikke sikker. har ikke sjekket sikkering til den men det skal gjøres. fikk starthjelp ja men til ingen nytte. Siter 2000 VW Golf IV GTi x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518 x-golf4 x-golf2 x-nissan kingcab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Bytta til samme pluggene som var på når jeg henta den. jeg hører en lyd fra motoren når tenninga slåes på. mener det er bensin pumpa men er ikke sikker. har ikke sjekket sikkering til den men det skal gjøres. fikk starthjelp ja men til ingen nytte. Åkei, om det ikke hjelper med starthjelp, så er det jo bare å glemme at det er pga for lite strøm. Bensinpumpa sitter bak bakhjulet på passasjersiden, og har en matepumpe oppi tanken. Så lyden du skal høre skal komme fra baki bilen. Få en kompis å slå på tenningen (ikke starte), så skal du høre om det begynner skje noe når du står på utsiden av bilen, på passasjersiden. Får bare prøve dem andre triksa også med først og fremst sjekke gnist. Siden den plutselig ikke vil, så ville jeg tro noe hadde skjedd med tanke på gnist, eller tenning (hallgiver). Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Februar 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Begynner vel å kikke på den i morra når batteriet er ferdig ladet. men sikkert dumt spørsmål men hva menes med hallgiver? Takk for all hjelp:) sier ifra åssen det går. Mvh Tommy Siter 2000 VW Golf IV GTi x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518 x-golf4 x-golf2 x-nissan kingcab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Begynner vel å kikke på den i morra når batteriet er ferdig ladet. men sikkert dumt spørsmål men hva menes med hallgiver? Takk for all hjelp:) sier ifra åssen det går. Mvh Tommy Hallgiveren er en dings som sitter i fordeleren og som leser av når det skal fyres en gnist. Fordeleren deler jo gnisten ut til hver enkelt plugg. Ryker hallgiveren så er det ingen som får gnist lenger og livet er kjipt, rett og slett. Det betyr kort fortalt en ny fordeler. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Februar 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 ok. stemmer. kan jeg f.eks ta en fordeler fra en golf e.l? eller må det være en fordeler som har vært på en g-60>? Siter 2000 VW Golf IV GTi x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518 x-golf4 x-golf2 x-nissan kingcab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Husker ikke helt i farta, men mener du må ha en fra en G60 eller 16V (Golf/Corrado) Koster vell ca 2300 kr hos møller. Måtte bytte denne på den forrige Radoen jeg hadde. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Dirty, hvis du trenger ny fordeler, husk at passat g60 også hadde denne, så se på skrotern om de har en til en tier eller to. Jeg skjønner ikke helt, drar starteren motoren rundt? Sånn at det sier tsjtsjtsjtsj og sånt Hvis det gjør det, kan det være kondens på tanken (med tanke på væroverslaget i det siste). Min bare kuttet plutselig mens jeg kjørte, viste seg å være kondens. Puh. Vel greit å sjekke uansett, billigere iallefall. Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 pluggene kan vel være hvite vist du har chip og ikke bytte fpr? . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 pluggene kan vel være hvite vist du har chip og ikke bytte fpr? . På denne bilen er det både chip, fpr og det meste annet i motoren byttet, så det er ikke problemet. (min gamlebil dette) Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raver^ Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Har et lite problem, her en morgen startet jeg opp corradoen som vanlig og kjørte på jobb.. jobbe ca 1 time. og skulle ut og hente noe. da jeg kom ut og skulle starte den så starta den i kansje 0.5sekunder og daua. gjorde det et par ganger og så ingen tegn til liv etterpå. jeg skrudde da opp pluggene og så at de var hvite. noen som har noen ideer på hva dette kan være? Mvh Tommy Er alle pluggene hvite eller bare enkelte?? Siter BMW 325i Coupè -92 : http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=108249 VW Corrado -89 : http://www.sstuning.no/aadals%20corrado.htm Opel Vectra -92 : http://home.online.no/~odskjegg/galleri/biler/Christian/chr.htm http://www.evjegatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 hvite plugger er for mager blanding (Veldig varm forbrenning) skulle tilsi at den får for lite bensin, hadde den ikke fått gnist hadde pluggene vert våte og litt svarte noe som også kan likne tett luft filter. vill tippe på bensin pumpe eller sikringen som er nevnt. Hvilket bensin trykk er chipen laget til og hvilket bensintrykk kjører du med? vet at disse motorene går varmt og skal også ha jevnlige plugg skift men kan tyde på at ikke får riktig blanding, fargen på pluggen skal vere lys lys kaffe brun, ikke gå helt over i hvit. Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.