AlpejoHn Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Hei, Vurderer å kjøpe en B230FX motor. Da er det denne ledningen som skremmer meg: Den kommer inn hos ledningene til styringsenhetene og bensin releet. (Dette er kontakt for som kommer inn ved hjernen og slik) Vil det si at det kan være en 7-900 motor? Hvor skal de, og hvilken trenger jeg å bruke av ledningene i denne kontakten? Er litt forvirret :eek: Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Hei, Vurderer å kjøpe en B230FX motor. Da er det denne ledningen som skremmer meg: Den kommer inn hos ledningene til styringsenhetene og bensin releet. (Dette er kontakt for som kommer inn ved hjernen og slik) Vil det si at det kan være en 7-900 motor? Hvor skal de, og hvilken trenger jeg å bruke av ledningene i denne kontakten? Er litt forvirret :eek: Mener det der en 240 nett ja. b230 fx sitter vel bare i 240 eller? er ledningsnettet du har fått med et "seperat" et så er det iallefall 240 nett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Sett inn og følg koblingsskjemaet i guiden "A til F". Er nok ikke mer hokus pokus enn det, bare å prøve. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 er ledningsnettet du har fått med et "seperat" et så er det iallefall 240 nett. Er det slik at 240 har separat nett for motoren, mens 7/9 serien har det integrert i nettet til resten av bilen, som lys og spylere og slikt? Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Er det slik at 240 har separat nett for motoren, mens 7/9 serien har det integrert i nettet til resten av bilen, som lys og spylere og slikt? Glenn Stemmer, derfor er det et hælvete å modde om et 940 ledningsnett til å passe i 240 ved installasjon av FT\FK, her er løsningen å bruke et ferdig 240 nett, noe trådstarter oxo kan gjøre hvis det blir for store problemer Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 FX satt vel i 240 classic? er vel ikke umulig å finne koblingsskjema til den? Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Februar 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Er fra 240 ja. Sitter fordeler på blokka.. Men eneste jeg er ute etter å finne ut er hvilken ledninger jeg trenger i den kontakten og hvor dem skal.. Så er jeg glad å fornøyd :) Kan også titte i guiden, men forsto ikke helt hvor dem skulle :eek: Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 b230fx satt bare i 240 fra 91-93. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 da er det garantert samme oppkoblinga som vanlig B230F, er jo tross alt ikke en VAG det er snakk om her :) Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Februar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 da er det garantert samme oppkoblinga som vanlig B230F, er jo tross alt ikke en VAG det er snakk om her :) Så det du sier er at det er "så enkelt" som i din guide ? Da er det vel ikke så vanskelig :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Det må vi nesten gå utifra, på volvo passer jo det meste omhverandre, prøv å koble opp som i guiden, starter det ikke er det bare å forske videre, så lenge selger kan garantere at den funka i forrige bil. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Februar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Eneste jeg er i tvil om da er vel det med lambdaen.. det hullet satt langt bak på eksos røret da.. etter det går beint bak over.. og skruen ser ut til å ha vært der en stund.. er samme "farge som resten av eksosrøret.. :eek: Hva koster det for en ny en da? Ev. på biltema? :P Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 mener de der ledningsnettene er ganske så like,en ting jeg husker ifra tidligere er at noen har konstant+ kabelen på den kontakten du viser,imens andre har den i motor rommet direkte på batteriet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg