Gå til innhold

stereo-design

Ranger emnet

tinntinn

Anbefalte innlegg

hei stereofolk :bump

skal bygge opp anlegg i 2èr golfen min uttover våren, og nå har jeg fått tilbud på mdf- plater.

lurer på om det er noen her som er interresert i å hjelpe meg med å fixe et kult design som ikke er så vanskelig å fullføre?

subbene som er tenkt å brukes er pioneer ts-w3004spl (2stk.). forslag til andre subber til samme pris?

har dere lyst, så post noen bilder da:) (gjerne oppgi mål på plater, kasse osv)

håper dere kommer med tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De høyttalerne er uslåelige i forhold til pris, og har forbausende SQ for å være et SPL-element (selv om det strengt tatt ikke er et rent SPL-element, da)!

Jeg digger dem! Tight, punchy lyd, og går temmelig dypt i forhold til kassestørrelsen (er ca. 25% for liten i forhold til anbefalt). :)

Dette er også en av grunnene til at jeg valgte dette elementet. Lav pris, mye bass, og fin bass - i små kasser. Kan det bli bedre når man har liten plass? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De høyttalerne er uslåelige i forhold til pris, og har forbausende SQ for å være et SPL-element (selv om det strengt tatt ikke er et rent SPL-element, da)!

Jeg digger dem! Tight, punchy lyd, og går temmelig dypt i forhold til kassestørrelsen (er ca. 25% for liten i forhold til anbefalt). :)

Dette er også en av grunnene til at jeg valgte dette elementet. Lav pris, mye bass, og fin bass - i små kasser. Kan det bli bedre når man har liten plass? :D

hvor stor kasse bruker du på subben(e) da? noen tips hvordan jeg kan bygge kassen min? har lyst på noe som fenger;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tør å prøve er det bare å titte på prosjekt-forumet her (under bilstereo altså) tror du kan lære veldig mye av dette, og få til ganske mye stilig uten å ha gjort dette 1.000.000 ganger. Hehe...

Jeg har aldri prøvd dette, men har skjønt det slik at man starter med netting og bygger opp noe ala formen man vil ha, så kliner man noe guffe på utsiden av nettingen for så å legge på masse glassfiber! hehe... Ikke skyt meg hvis dette er feil, ettersom jeg KUN har sett på andres prosjekter.

Er sikker på at mange kan hjelpe deg hvis du sender vedkommende en PM ang tips og triks. Hvordan man burde gå i gang o.l. men sørg for at du sitter på en pussemaskin før du begynner. Uten den er det ikke noe vits å prøve, umulig å få det fint hvis man ikke får pusset ned ugjevnhetene vettu! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tør å prøve er det bare å titte på prosjekt-forumet her (under bilstereo altså) tror du kan lære veldig mye av dette, og få til ganske mye stilig uten å ha gjort dette 1.000.000 ganger. Hehe...

Jeg har aldri prøvd dette, men har skjønt det slik at man starter med netting og bygger opp noe ala formen man vil ha, så kliner man noe guffe på utsiden av nettingen for så å legge på masse glassfiber! hehe... Ikke skyt meg hvis dette er feil, ettersom jeg KUN har sett på andres prosjekter.

Er sikker på at mange kan hjelpe deg hvis du sender vedkommende en PM ang tips og triks. Hvordan man burde gå i gang o.l. men sørg for at du sitter på en pussemaskin før du begynner. Uten den er det ikke noe vits å prøve, umulig å få det fint hvis man ikke får pusset ned ugjevnhetene vettu! :)

Helt sant det du sier her, men hvordan man bygger i glassfiber varierer nok litt fra prosjekt til prosjekt, hvem som gjør det osv...

Er mange måter å gjøre det på, det som er viktig å understreke her er at det ikke er så vanskelig som man skulle tro...

Forskjellen i det store og hele er at man må være mer tolmodig med glassfiber..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider