Gå til innhold

trenger register kjede til honda crx

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Vis meg et bilde av den motoren din, for jeg tror ikke et sekund på at du finner noe kjede der. F20C'en fra S2000 skal nemlig være en av de aller første Hondamotorene som i moderne tid kom med kjededrift av registeret. Antakeligvis har du en en ~130 hesters D16A9, altså en DOHC 16V-motor som også er kjent som "ZC" i entusiastkreter, eller du har en B16A1 DOHC VTEC-motor på ~150 hester, men da skal du ha en karrosserikode som lyder "EE8" og ikke "ED9". Nok om dét, felles for begge er at ingen av de har registerkjede, men reimdrift av registeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satt i ny motor i sommer, importert fra tyskland,i papirene sto det ed9, men det stemmer det med 1,6 16v DOHC, og jeg er 99,9 % sikker på at det er kjede. må jeg bestille orginalt da?

det kommer en slags skrape lyd fra siden der reg reima/kjede sitter, høres ut som slark i et "kjede" altså metall lyd. hva kan det være da? motoren var full overhalt før den kom til norge i sommer, men er usikker på om reima var bytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....Antakeligvis har du en en ~130 hesters D16A9, altså en DOHC 16V-motor som også er kjent som "ZC" i entusiastkreter, eller du har en B16A1 DOHC VTEC-motor på ~150 hester, men ......

Er det ikke B16A som er kjent under navnet ZC i japan kunn for japanske markedet da (der den utvikler 160bhp)...(?)

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Facebook-Gruppen

Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke B16A som er kjent under navnet ZC i japan kunn for japanske markedet da (der den utvikler 160bhp)...(?)

Nei, dette er nok ikke korrekt. B16A1 og B16A2 som vi har her i Europa heter også dette i USA og yter også omentrent det samme (litt usikker her), mens i Japan har motorene ingen tall på slutten. Altså, en B16A i Japan som kommer ut av en EF8 Civic Renaissance-eXperimental (CR-X) SiR med sine ~160 hester har samme merking på blokka som den B16A man finner i 1992-modell og nyere Civic SiR-II som har ~170. Små utvendige designforskjeller (bla. a. fuelrail) og blokkas serienummer må avleses for å se forskjell på disse to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, men fant i hvertfall ut i dag at det IKKE er kjede på den, jeg fant reim + strammer på bilxtra, men de skulle ha rundt 900,- for den, er vel samtidig lurt å bytte vannpumpa også, mulig det er der svaret på "ulyden" ligger også. kan være pumpa som er i dårlig stand. skal ihvertfall få kjøpt en fort som fy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider