Gå til innhold

Senking av 190!


Klovny

Anbefalte innlegg

Kanskje... er sånn akkurat passe på min. Kjøpte ett sett felger med dekk for en uke siden, dekkene var en dimensjon større i profil enn originaldekkene. Det var nok til at framhjulene skrapte oppi den fremre delen av skjermbuen bare jeg svingte litt skarpt i 60kmt, eller kjørte på en liten hump. Bak gikk det bra. Måtte skifte tilbake igjen.

 

Min 190 er ikke senka tror jeg, i så fall har blitt gjort i Tyskland. Tviler på at de to norske eierne før meg har gjort det... Tidligere gubbebil... :thumb hehe

 

Mulig du må ha stivere dempere hvis du senker bilen, er ikke helt sikker... Jobber mer med karrosseri enn med fjæring for tiden... :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte med 40 mm senking på 190`en jeg hadde. 215-45-17 med 35 impress. Subbet foran i det meste av dumper og svinger. Bak var det ingen problem. Løsningen for min del var valsing.

 

Ingen problem med vinterdekka 195-65-15.

- 98 Audi A6 1,9 Tdi

x97 Audi A4 1,8 20V (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt)

x81 Ford Escort 1,3 (taket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde gule koni med 40mm senkefjører på min mercedes. sommer felgene var 17x8 amg look felger, med 215/40-17 dekk, det subbet ikke selv om bilen var full. Hade 195/65-15 dekk på orginale vinterfelger om vinteren. og da subbet jeg ikke det året senkefjørene var nye, men et år etterpå så subbet det foran når jeg svingte. satte på 55profil i steden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm! virker som det er mange forskjellige erfaringer ute å går. Tru hvorfor noen har problemer, mens andre ikke? Hva kan være årsaken?

 

Skulle tro alle 190 var lik? :wonder

 

Bilen min (som subbet) hadde ikke originale front skjermer.

- 98 Audi A6 1,9 Tdi

x97 Audi A4 1,8 20V (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt)

x81 Ford Escort 1,3 (taket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har jo litt men konstruksjon på dekket å da.

mine dekk er ganske runder i kantene.

mens andre er ganske kantete.

hvis du skjønner:P

 

min skrapa ett par gang vist jeg hadde for mye fart over dumper og svingte til høyre.

men nå har jeg justert forstilling for å få godkjent fjærer i vognkort.

så nå er det bare å vente til sommern å se om det skraper da:P

Masse mb deler selges, ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du går ned på dekkdimmen når du øker tommene på felgen, går det greit å gå klar av hjulbuene (komforten går selvfølgelig ned)

Største feilen folk gjør når dem kjøper felger, er å ikke sjekke ETen. Feil innpress skaper subbing. Altså felgen kommer for langt ut på navet. Jo breiere felger du har, jo større blir problemet. Om man har en god og stiv bil, skal det utrolig mye til før en subber.

Og en ting til. Kjøp senkeSETT. Absolutt å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo! hadde egentlig bare tenkte å bytte fjørene! men kansje jeg bør vurdere dempere og! for min bil subber på venstre side framme med 185/65/15! men kun på venstre side! når jeg kjører over hunper og kjører over dumper i veien med fem i bilen?

Mitsubishi Galant 1,8

 

 

ut å ta stripa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår