Gå til innhold

HK i en jetta TD

Ranger emnet


beemern

Anbefalte innlegg

noen som vet hvor mange gamp det sitter i en 1,6TD.?? og er detta samme girkassa som sitter på en golf.?

 

husker ike hetk hvor mye hk. der men er rund 55-65hk tror jeg,

er ikke samme girkase, mener det er annen utvekksling på disel kassene

B&B Racers

Corrado 2.0 16V og Golf 1.6 83mod

x-Golf 93mod

x-Jetta II g60

x-Passat syncro g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. jeg skal sette dette i en golf. 1 og har hørt at dette er bolt on.. det sitter 72 hester i den, er fra en 1986 jetta.. pratet med eieren i dag.. men jeg skal sette på en cooler da..men jeg har hørt at det ikke går med 5 gir i en golf en. det passer, men armen ned til kassa butter før den kommer til 5 giret.. hehe.. er det ventilerte skiver på jetta`en org.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Hei

1,6 td har 70 hk, 133Nm

Golf 2 motor og gir passer i golf 1, men du må bruke motorfeste fra golf 1. på girkassa må du lage et nytt, med utgangspunkt fra golf 1.

så er et et feste bak, under bilen. her kan jeg sende deg et bilde. så slipper du mye tull.

foran er det også bare å bruke golf 1 feste.

med intercooler og litt justering, blir det bra. iallefall langt over 80 hk.

flytte dieselpumpa litt nærmere toppen. hør på knakkelyden. bytte ut boostpin og lage en selv. kan sende bilde.

Har vel erfart bittert at turbo tåler 1,2 bar.

 

blokk og topp til 1,9 TDK gis bort.

2 stk Garrett T2 a kr. 2000 ( TDK og til mange 1.5-18 bensin )

2 stk Garrett T15 a kr. 2500 ( TDI )

 

Golf 1 D -> TD, 5 gir

Caddy 1 bensin -> 1,9 TDK intercooler, Garrett T3, TDI girkasse ( i alt 5 motorer, 4 kasser)

Golf 1 bensin -> 1,9 TDk vnt-15, intercooler, TDI girkasse, sinter.( så langt 3 motorer, 2 kasser)

Jetta 1 bensin -> 1,9 TDK *

Golf 3 TDK -> TDI-R GT-28, intercooler, 6 gir, 12mm/0.248 * ( 3 motorer, 3 kasser)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår