trebor87 Skrevet Januar 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 Bil: golf 2 GTD I dag når jeg var ute å kjørte merket jeg at ladelampen blinket, og når jeg kjørte inn til siden merket jeg at lysene "blafret" i samme takt som lampen.. siden dette er en td så styres turtelleren av dynamoen, også denne hakker? hva kan være galt? For noen uker siden målte jeg ladespenningen og den var på ca 12,5 mens regulatoren er merket med 14,4.. kan det være regulatoren som er gåen? Håper på svar Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pana Skrevet Januar 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 Tror det er slitte børster :) Koster noen hundrelapper tror jeg for regulator med børster Siter 07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack 65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18 x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE Selger: B28E kam (ny) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Januar 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 i dag var den litt friskere.. lampen blinket bare på tomgang og uten belastning(uten lys osv) men turtelleren er daua helt av.. Kan det være dårlig kontakt noen plass eller noe slikt? Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw325ix Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 dette er vel bare et forvarsel på at dynamoen holder på å ta kvelden?, mål ladespenningen, den skal ligge på 14,3 ca.. du kan jo ta av reima på dynamoen, spinne den rundt, sjekke for ulyder. er lagrene slarkete kan du jo bytte de på samme tiden som børstene.. Siter 86 Bmw 325 iX (Turbo kanskje) - 02 Audi A4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Februar 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 nå lader den plutselig 14,5V.. men turtelleren er død.. har kjøpt inn nye børster/spenningsregulator men denne er ikke sotte på.. Har denne noe med turtelleren og gjøre? hvordan kan jeg sjekke at dynamoen sender signal ut på "W" utgangen? Den sender ut frekvens? litt trasi å få tak i osyloskop eller hva det heter.. Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 nå lader den plutselig 14,5V.. men turtelleren er død.. har kjøpt inn nye børster/spenningsregulator men denne er ikke sotte på.. Har denne noe med turtelleren og gjøre? hvordan kan jeg sjekke at dynamoen sender signal ut på "W" utgangen? Den sender ut frekvens? litt trasi å få tak i osyloskop eller hva det heter.. det er sikkert en slange på turboen som har ryki Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Februar 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 det er sikkert en slange på turboen som har ryki ja eller litt for lite turteller veske på radiatoren? Noen andre litt mere seriøse meninger her? Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw325ix Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 nå lader den plutselig 14,5V.. men turtelleren er død.. har kjøpt inn nye børster/spenningsregulator men denne er ikke sotte på.. Har denne noe med turtelleren og gjøre? hvordan kan jeg sjekke at dynamoen sender signal ut på "W" utgangen? Den sender ut frekvens? litt trasi å få tak i osyloskop eller hva det heter.. Nå er jeg på litt dypt vann.. men har ikke du en føler som ligger med svingjulet?? for turtall?? du har ikke hvert borti denne når du tukla med dynamoen? hvis ladespenningen går i hytt og gevær så ville jeg sjekka koblingene til dynamoen.. kan jo og være spenningsregulatoren.. men jeg trodde de døde helt når de ikke virka mere? Kanskje mere spørsmål enn svar her.. hehe.. men jeg har prøvd.. gi en tilbakemelding når du finner feilen da.. Christian Siter 86 Bmw 325 iX (Turbo kanskje) - 02 Audi A4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Februar 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Nå er jeg på litt dypt vann.. men har ikke du en føler som ligger med svingjulet?? for turtall?? du har ikke hvert borti denne når du tukla med dynamoen? hvis ladespenningen går i hytt og gevær så ville jeg sjekka koblingene til dynamoen.. kan jo og være spenningsregulatoren.. men jeg trodde de døde helt når de ikke virka mere?Kanskje mere spørsmål enn svar her.. hehe.. men jeg har prøvd.. gi en tilbakemelding når du finner feilen da.. Christian det er W utgangen på dynamoen som styrer turtelleren, det er jeg ganske sikker på.. trur jeg skal prøve og bytte regulatoren jeg.. kostet bare 180,- og håpe på at det blir bedre da.. kanskje legge opp jording fra batteri til karoseri.. men takker for svar=) Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 W utgangen på dynamoen sender ut vekselspenning,som varierer i frekvens med turtallet. En bildynamo er en vanlig 3-fase synkrongenerator, som er koblet opp mot en diodebro som likeretter strømmen. W-uttaket er tatt ut før diodebroa, altså gir det vekselspenning. Hvis dynamoen begynner å bli slitt, vil du jo også få problem med turtelleren da. så jeg vil tippe at du må få deg ny... Men det skader jo ikke å prøve med nye børster! Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Februar 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 W utgangen på dynamoen sender ut vekselspenning,som varierer i frekvens med turtallet. En bildynamo er en vanlig 3-fase synkrongenerator, som er koblet opp mot en diodebro som likeretter strømmen. W-uttaket er tatt ut før diodebroa, altså gir det vekselspenning. Hvis dynamoen begynner å bli slitt, vil du jo også få problem med turtelleren da. så jeg vil tippe at du må få deg ny... Men det skader jo ikke å prøve med nye børster! ok.. men det er vell ikke alle dynamoer som har W utgang? går det ant og eventuelt lage en slik selv? koble seg inn før likeretteren? Er det like mange polpar på alle dynamoer? hvis ikke blir det vell tull med turtelleren.. Er en kar i klassen min som har en 90A dynamo til overs som har stått på en pazzat 1,8 93 mod.. Noen som vet om denne vil passe? Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperMario Skrevet Februar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 skift regulator Siter --- =) --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
naero Skrevet Juli 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2007 Jeg har akkurat samme problemet på min 1995 Nissan Sunny SR.. Jeg har byttet dynamo 2 ganger, og skiftet batteri. Men min går i perioder, den kan lade fint i en hel dag, også stoppe å lade i en hel dag.. Og da lader batteriet seg ut desverre. Turtelleren hopper og stopper også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Juli 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2007 Kan det være reima som slurer? Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg