Gå til innhold

Drifting I Gran Turismo

Ranger emnet


Torgis

Anbefalte innlegg

Den beste bilen og drifte med på gt3 må være mitsubishi gt 3000 vr-4 twin turbo med full tune...da yter den pluss-minus 1000 hester. Slår av asm og tcs, og stiller Variable Center Differensial på 10%...da er det kjempe enkelt å legge på slædd...et tips er å legge ut bilen før svingen, fordi driften på forhjulene tvinger bilen til å understyre.....håndbrekk+feint motion(et lite kick på rattet i motsatt retning av svingen) er det enkleste....

1984 Ford Granada 2.3 Ghia S

1981 Ford Granada 2.3 "Ghia"

1980 Ford Granada 2.3 LS

1973 Saab 96 v4 VRAK

1971 Saab 96 v4 1700 sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den beste bilen og drifte med på gt3 må være mitsubishi gt 3000 vr-4 twin turbo med full tune...da yter den pluss-minus 1000 hester. Slår av asm og tcs, og stiller Variable Center Differensial på 10%...da er det kjempe enkelt å legge på slædd...et tips er å legge ut bilen før svingen, fordi driften på forhjulene tvinger bilen til å understyre, og dermed havner i "veggen".....håndbrekk+feint motion(et lite kick på rattet i motsatt retning av svingen) er det enkleste....

1984 Ford Granada 2.3 Ghia S

1981 Ford Granada 2.3 "Ghia"

1980 Ford Granada 2.3 LS

1973 Saab 96 v4 VRAK

1971 Saab 96 v4 1700 sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Har nettopp vært å driftet med GT3 og GT4 for å sammenligne "drifte-egenskapene".

 

Gt3 er veldig lett å drifte med, men det er mye gøyere i Gt4, det gir meg mer tilfredstillelse:) det er mye vanskeligere i starten, for det er vesentlig mer understyring i det spillet. men lærer man å drifte, og mestrer å lage gode oppsett i GT4, er det så sinnsykt deilig å drifte gjennom alle svingene!

 

Anbefaler alle å lese drifte- Tuning- og Car-setting-tutorialen på http://www.gtplanet.net/guides/index.php/Gran_Turismo_4

 

du fikk sagt det jeg har ønsket å si! mht. instilling av bilen: stiv opp bilen bak! det er alfa og omega. og hvis du ikke skjønner noe av custom-lsd instillingene, kjøp en 2-veis da vel!

Det er sunt bondevett å ligge bredt

-Felleskaupet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://video.google.com/videoplay?docid=7423497322721927264&q=Drift+Dojo

Dette ekke mye virkelig.. Man trenger ikke akkurat 150kmh for å drifte, og heller ikke slipp på alle 4 hjula..

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan drifte med en fulltuna bil på GT3?Kjører på arcade - free run,er ikke mulig å slå av antispinn og antiskrens om man kjører med egne biler.Hvor bruker du å drifte?

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

'05 Car name

Power: 600hp

 

 

Parts to buy:

 

Racing Muffler

Sports ECU

.......

.....

 

Settings:

 

Spring rate: 5.0/5.0

Ride height: 100/100

Shock bound: 5/5

Shock rebound: 5/5

Camber angle: 3.0/1.0

Toe angle: 0.0/0.0

Stabilizers: 1/1

 

LSD Setting:

Initial Torque: 50

LSD Accel: 50

LSD Decel: 50

 

Brake ballance: 10/10

 

TCS: 0

ASM: 0

 

Downforce: 10/10

 

VCD Setting: 40

 

Ballast:

Front: 40

Rear: 40

 

Little description of handling characteristics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

For de som har sladdeproblemer så finnes det noen enkle grep som kan gjøre driftedagen deres mye bedre.

Det første og viktigste er ikke power, personlig har jeg problemer med å holde kontroll på en RWD sladd når 400 Hk passeres, det går men krever sinnsykt mye jobb og når du passerer 550 så må jeg kapitulere og dra ut TCS systemet for å assistere meg.

4WD er annerledes da, da gjør jeg det glatt opp til 1000 eller mer uten å svette.

 

De offisielle D1 bilene er for meg umulige å drifte med, spinner for mye med bakhjula noe some alltid leder til snurr eller det klassiske "Over kontrings" syndromet.

Du legger opp kontra med så blir det for mye og det går rundt andre veien.

 

Enkle grep du kan gjøre med forstillinga og bakstillinga på bilen er for det første fjæringene og stabilizers.

I den virkelige verden betyr mykt oppsett foran og stivt oppsett bak et møte med Mr Overstyring.

I GT4 funker ikke dette, har prøvd MANGE ganger men det som skjer med myke springrates foran er at det kjennes ut som om fronten sitter på en svamp og baken sitter som støpt.

Noe som gjør at du hilser på Mr Understyring i stedet og han er ikke god å hilse på når du skal drifte :D

Derfor må det her reverseres, stiv foran og myk bak.

Stivere betyr høyere verdier foran enn bak.

Deretter gjør du det samme med stabilisatorene, kjør og kjenn om bilen overstyrer mer.

 

Om dette ikke er nok så trikser vi litt med bremsene, i motsettning til GT3 er ikke effekten her særlig stor å hente men den hjelper på.

Sett brake balance kontrolleren til 1 foran og 24 bak, så kjør litt hardt i svingene mens du bremser, som oftest kommer halen ut.

 

Om ikke dette er nok går vi enda mer ekstremt til verks!

Camber er første steg, senk vinkelen bak og øk opp fronten, 3 grader går greit men kan bli for mye overstyring etter hvilken bil du skal kjøre (CL600 er jo kongen av understyring da ;) )

Med baken på 0 så skal det litt til for å understyre, om du fortsatt vil ha mer kan du toe ut fronten -grader og toe in baken +grader om du toer inn baken så blir bilen mer kjennslig til power over noe som kan gjøre biler med lite effekt sladdeglade :D

 

For mer hjulspinn kan du løsne på diffen bak ved å stille ned verdiene, dette medfører også til at innerste hjulet kan forsette å spinne når du forlater en sving også da, noe som kan være irriterende og unødvendig.

Jeg sladder som oftest på sportsdekk da, liker ikke å gå ned til N serien dekk.

Du trenger bare 5 verktøy for å fikse en Opel, disse er:

1x Stor skiftnøkkel

1x Slegge

1x Skjærbrenner

1x Kasse med dynamitt

1x Hjullaster

 

Det du ikke kan fikse med det verktøyet er ikke verdt å fikse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns 130-200hk og economy/luxury dekk er det som er mest gøy å bruke til drifting. BMW 1 serien liker jeg spesielt godt. Trenger lite modifiskasjon til for å kontrollere den. Jo mer power, jo mindre realisme takket være GT4's magiske "hjulspin" filosofi.

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår