sek700iafc Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Hei, Jeg lurte på om det er noen her på Golf 3 forumet som har noen erfaringer med lyddemping/vibrasjonsdemping av dørene på golf 3? Har tenkt til å gjøre dette på bilen min i og med at det "rasler" noe jævlig når jeg spiller musikk. Har tenkt til å bruke asfaltmatter fra torshov. Noen som vet om noen billigere og bedre alternativer? Har søkt litt her på forumet, men lurer altså på om noen har erfaringer med Golf 3... Siter VW Golf GTI 8v 93' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Januar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2006 Hei,Jeg lurte på om det er noen her på Golf 3 forumet som har noen erfaringer med lyddemping/vibrasjonsdemping av dørene på golf 3? Har tenkt til å gjøre dette på bilen min i og med at det "rasler" noe jævlig når jeg spiller musikk. Har tenkt til å bruke asfaltmatter fra torshov. Noen som vet om noen billigere og bedre alternativer? Har søkt litt her på forumet, men lurer altså på om noen har erfaringer med Golf 3... Mye av raslingen din i dørene er vell stag å dritt som ligger å vibrerer. Men de asfaltplatene som du snakker om virker bra om det er samme som jeg tenker på. Men det finnes jo en del forskjellige merker på markedet, og hører du med bilstereo gutta så har dem mye til deg, men sikkert dyrt. Ligger en del tråder på bilstereo der du ser en del typer som er brukt. Kommer til å gjøre noe lign når nye dørene mine skal på, men sleng nå opp noen bilder når du setter i gang da. Alltid kjekt å se hva andre har gjort for å sanke idèer. Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sek700iafc Skrevet Januar 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2006 Skal legge opp bilder når jeg gjør det... Men det blir ikke før til våren. Er så jævlig kaldt å fikse det nå. En annen ting jeg har lagt merke til er at det rasler noe j når jeg lukker døra med vinduet nede. Blir sikkert bedre når jeg har fått inn asfaltmattene! Siter VW Golf GTI 8v 93' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Januar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2006 Skal legge opp bilder når jeg gjør det... Men det blir ikke før til våren. Er så jævlig kaldt å fikse det nå. En annen ting jeg har lagt merke til er at det rasler noe j når jeg lukker døra med vinduet nede. Blir sikkert bedre når jeg har fått inn asfaltmattene! Du mangler vell ikke den øverste lista som går på toppen av dørtrekket mellom vindu og dørside. Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sek700iafc Skrevet Januar 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2006 Du mangler vell ikke den øverste lista som går på toppen av dørtrekket mellom vindu og dørside. Nei, trokke det. Det høres ut som om lyden kommer fra inni døren... Siter VW Golf GTI 8v 93' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Januar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2006 Nei, trokke det. Det høres ut som om lyden kommer fra inni døren... Nei tanken slo meg bare for at jeg har ikke satt de på igjen på min etter soting, og derfor klirrer det inni døren. akk hvorfor er jeg ikke sikker på, men det er vell noe som kommer bort ett eller anna, for når jeg trekker dørsiden litt ut i fra døren, forsvinner klirre lydene. Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sek700iafc Skrevet Mars 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Utålmodig som jeg er så måtte jeg gjøre det før våren kom. Det var ganske enkelt å gjennomføre. Tok av dørpanelene, kjøpte noen asfaltmatter på mekonomen, klipte til og festet dem. Funker som bare det. Tettet også igjen hullet bak høytaleren i dørpanelet. Her er noen bilder: Før.............................Etter.............................Dørpanel Siter VW Golf GTI 8v 93' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-HS Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 Jeg har hull bak høpytaleren i døren, før jeg laget det, laget høytalerne nesten ikke lyd, er ikke d bare bra at det hullet er der? nå er hele døren dempet også? er vel ikke noe ulempe med det hullet da vel? Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 De mekonomen-mattene har en lei tendens til å løsne når det blir varmt i døra på sommeren... :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-HS Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 De mekonomen-mattene har en lei tendens til å løsne når det blir varmt i døra på sommeren... :( funnet noen bedre da? jeg må nok dempe dørene mine, og det hadde vel vert greit om dempinga satt fast ja:) Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Så klart jeg fant noe bedre, som samtidig er billig (alt kan defineres, så klart). Raamaudio.com.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Har noen matter liggende her, de er 2 centimeter tykke og med et sykt sterkt lim på seg som sitter som f***. Lurer på om de er noe særlig og bruke, i og med at det bare er skum i dem og ikke noe fast/hardt materiale. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sek700iafc Skrevet April 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Har noen matter liggende her, de er 2 centimeter tykke og med et sykt sterkt lim på seg som sitter som f***.Lurer på om de er noe særlig og bruke, i og med at det bare er skum i dem og ikke noe fast/hardt materiale. Jeg tror ikke de mattene er særlig smart å bruke i og med at de er laget av skum som trekker til seg vann. Da vil dørene etterhvert ruste. Aslfaltmatter er vel det beste for vibrasjonsdemping i dørene... Siter VW Golf GTI 8v 93' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 De er middels harde og av grått skum. Tror kanskje jeg dropper den ideen hvis det er slik du sier. Har Biltema noen brukendes matter til grei pris da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-HS Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 biltema tror jeg bare har skum, i alle fall sa de det til meg, men kansje det bare var den biltemabutikken. jeg har dempa en del plastdeksel inne i bilen med slik skum-matte da, de funka fint, men tror jeg skal ha noe asfalt i dørene ja, sikkert ikke so lurt om mattene blir vasstrukket og det får ligge å godgjøre seg inn i dørene:p Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg