Gå til innhold

Hva i alle dager er feil??

Ranger emnet

Gjest

Anbefalte innlegg

Ok... Håper jeg klarer å forklare detta godt nok.

Starter på begynnelsen: kjøpte kondensator på onsdagen, kobla opp denne og 1 monoblokk i tillegg til 4-kanaler'n jeg hadde fra før. 4-k og kondensatoren har samme jordingspunk, mens mono'n har ett annet jordingspunkt. strøm fra batteriet går inn på + på kondensatoren sammen med + fra begge forsterkerne. ok? fint! hehe...

Dette fungerte veldig bra hele onsdagen og igår, men når jeg starta på morran idag funka kun spilleren og fronsettet som er kobla på spilleren.

Så jeg begynte å plundre litt: tok av alt utenom + og - til kondensatoren, men fikk ikke noe liv.

koblet om slik at mono'n og kondis hadde + så tok jeg - fra kondisen og holdt den innat et annet punkt baki der, da gikk blokka i Protect.

Deretter TROR jeg jeg tok + fra batteriet og dro det rett på monoblokka. da lyste både Power og Protect.

Nå har jeg prøvd litt forskjellige jordingspunkter rundt omkring, men får ikke utslag selv om jeg setter + rett på -! altså det gnistrer ikke engang.

Har sjekket alt av sikringer. De er hele.

Håper noen kan hjelpe en stakkar i nød! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikringen kan se ok ut, men det kan fremdeles være dårlig kontakt inne i den. det skjer kjeldent, men det har skjedd meg, og noen andre jeg kjenner.

mål bak ved kondensatoren og forsterkeren at du faktisk Har batterispenning der. hvis du har det, start cd-spilleren, og mål at du faktisk har et +12V signal på REM kabelen.

kan høres ut som det er dårlig kontakt ett eller annet sted bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... på 1 og 1 halv time var mye gjort! :D :D :D jeg og pappa starta helt forrerst og arbeida oss bakover. Da gikk vi over alt som var, inkl å stramme alt som strammas kan og legge opp ny jording her og der! :)

Så nå er det lyd igjen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikringen kan se ok ut, men det kan fremdeles være dårlig kontakt inne i den. det skjer kjeldent, men det har skjedd meg, og noen andre jeg kjenner.

mål bak ved kondensatoren og forsterkeren at du faktisk Har batterispenning der. hvis du har det, start cd-spilleren, og mål at du faktisk har et +12V signal på REM kabelen.

kan høres ut som det er dårlig kontakt ett eller annet sted bare.

litt OT dette men bildet viser en "hel" sikring med "litt" dårlig kontakt :D hehe.. kunden sa at han hadde sjekket alle sikringene og de var hele, så er mulig ja :)

brentsikring.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha, OMG! :D

men det jeg tenkte på var hovedsaklig vanlig glassikringer som brukes forran ved batteriet. noen ganger løsner lederen inne i sikringen helt inne ved enden, og da opdages det ikke siden man ikke kan se så langt inn. og siden pinnen er fysisk lang nok som regel, så fungerer det ikke alltid å måle heller, for i det ene øyeblikket kan den fungere, men om man beveger litt på den kan den plutselig ikke fungere lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider