Gå til innhold

hvordan få av dekselet på rattet?!

Ranger emnet


miXer

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg skal ta av dekselet på rattet, og regner med at det sitter i de to skruene bak på rattet?! Men med tanke på at jeg har airbag, vil airbagen løse ut dersom jeg skrur av dekselet med strømmen tilkoblet batteriet?

 

Hvordan gjør jeg dette på riktig måte?

 

På forhånd takk!

 

<a href="http://home.no/runelyng/" target="new">Her er linker til bilder av vidunderet forresten!</a> :lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv tatt av rattet på min 460 (har airbag), men vil anbefale deg å la kvalifisert personell ta seg av denne jobbe da det finnes en kruttladning som kan utløses.

Når dette først er sagt kan jeg fortelle at airbaggen er festet i rattet med to torx skruer fra baksiden av rattet (T20 eller T25, husker ikke helt men du må ha langt skaft på verktøyet). Men før du begynner med dette bør du ta av minuspolen på batteriet og vente i ca 15-20min. Er noen ledinger der og en "slingrering" som må festes hvis du skal ha bort rattet, så ta deg god tid og legg merke til hvordan ting er plassert før du demonterer noe. Er blant annet en fjær i den "slingresaken" som må festes slik at ikke den rulles ut.

 

Dette gjøres på egen risiko!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ut begge airbagene i en kamerat sin 99 Jeep Cherokee 2.5 TD, gikk greit det. Bare å koble fra batteriet og vente 15 - 20 minutter så burde det gå greit. Men får du av det dekselet uten å ta av hele rattet?

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår