Gå til innhold

Egentlig O.T. Men om bil-stereo diskusjon.

Ranger emnet

tOFFY

Anbefalte innlegg

jaja:)

er selv blandt de som går OT her og dette av den enkle grunn at når noen slenger ut en påstand uten noen begrunnelse vil jeg fremprovosere et svar....enkelt og greit.

Og Morell....ikke skyt meg nå(eller send en sur pm),det er mulig å si man er fornøyd med noe uten å legge ut bilder og linker til firmaer som ikke er registrert her på forumet.

De som har annledning til dette betaler for det og da er det surt når andre sniker til seg samme tjenesten uten å betale en dritt for det;)

Vil samtidig beklage min evne til å gå OT men i de fleste tillfeller så får man fremprovosert en forklaring fra enkelte uansett om forklaringen er rett eller feil.

mvh

Odd-Helge

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

denne tråden var vel egentlig ikke i nærheten av å være like off topic osv som enkelte andre tråder. Noe ufint var der, men faktisk så syns jeg at denne tråden var ganske så lærerik..

Det er helt sant det ja.

Men du vet, trenger bare 1 liten dråpe, for å renne over.

Må også si at mange av disse O.T. diskusjonene kan være lærerikt å lese.

Men da bør det legges i egen tråd om det.

Om det er ett problem kan også diskuteres, og det skal det vel også gjøres.

Men når enkelte ganger så er de fleste innlegg i en tråd om alt annet en hva tråden starta om, så kan det bli ett problem.

Spessielt når det i andre tråder igjen blir diskutert om akkurat tidligere diskusjoner fra andre tråder, eller en kan tydlig lese att noen irriterer seg over andre, ut fra hva som er diskutert i en "gammel" tråd.

Da mener jeg at PM er tingen. (nå har jeg kanskje åpna en tråd hvor slike diskusjoner hører hjemme)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet med pm's er ofte det at de ender med trusler og lignende,lite hyggelig i grunn.

At du har god erfaring med å diskutere med Glenn(mrSq) betyr desverre ikke at andre er like hyggelig å få pm fra.

hadde igrunn vært morsomt å lagt ut disse pm'ene her men det blir vel litt feil så det dropper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig så syns JEG det er bedre at det legges i egen tråd (ev annet delforum om moderatorene vil dette) (ikke privat drittslenging da)

For det kan være veldig lærerikt innimellom.. I slike diskusjoner hender det ofte at de som virkelig kan noe tar seg tid til å komme med utdypende svar osv..

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange delforumer skal det være på dette forumet da?

Holder det ikke med de som er idag?

Det har de siste dagene kommet mye søppel på dette forumet og jeg er den første til å si at dette gidder jeg ikke mer. Det er flere grunner til at jeg trekker meg fra dette forumet som aktivt medlem, men noen av grunnene er at jeg får aldri svar fra Bilforumet-ledelsen på min forespørsel om å få bli "Betalende firma". Organisasjonsnummer har jeg heller ikke fått fra dem. Dette må de vel ha i og med at de krever MVA av de som er intr. i å betale for annonseringen.

Skulle noen ha spørsmål om våre produkter så vet de hvordan de får tak i oss.

Mvh

Pål

(som er lei forskjellsbehandling og skittkasting)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle sammen er velkomne på http://www.bilstereoforumet.net der koster det ingen ting ;)

Oi..enda ett bilstereoforum hehe

gatebilforumet fungerer også fint... bare at det er litt dårlig med aktivitet der til tider :hello:

Men ang alt det andre som det snakkes om her... jeg synes det er trist at hvis jeg skal foreksempel utlyse min ekstase over noe nytt jeg har kjøpt og vil tipse ALLE jeg kjenner (ikke så dødlig mange) om at det her er good shit så blir det betraktet som snikreklame?

Det jeg gjør er å uanstendig gå til verks ved å gi min erfaring videre... om jeg legger ut en link og sier SE her... dette er bra saker... er det snik reklame?

Diskusjonene her inne hva bilstereo angår kommer veldig av at vi har æren av å sitte "face 2 face" med endel super byggere og technoheads som har sterke meninger og som gjerne har vokst opp i en annen "skole" enn oss vanlige soon to be amatør byggere ... av og til blir det som å lese en lege utgave av legemiddel boka (ett eksempel). Der kan du lese samme ordet eller settningen 15 ganger uten at den gir deg noe mening eller inntrykk.. KUN usikkerhet... Leser du pasient utgaven så skjønner du alt som står .

Jeg skal innrømme at jeg har lekt meg med bilstereo i maaange år men først nå har jeg begynt å bli usikker på hva jeg putter inn i bilen min... rart det har gått bra i alle årene før tenker jeg da :usa:

Eller la meg endre litt på ordet usikker... jeg har blitt mere bevisst på hva jeg putter inn men jeg er usikker på om det er bra nok for alle andre... for meg teller lyden, ikke prisen. Men for alle andre så virker det som om at en tråd med kun positive innlegg ikke er gøyale nok å lese... så derfor kritiserer vi litt istedenfor.

Uansett....sett to like barn i samme rom og de sier ikke mye for de tenker heltl likt og diskusjoner vil aldri forekomme... sett 300+ ulike barn i ett rom og huset vil ta av til det ukjente...

Opp til dere å tenke hva som er mest givende.

Personlig er jeg ikke så aktiv lengre på noe som helst slags diskusjonsplan hva bilstereo angår... for det jeg fant ut her inne var tungt... etter 9 år med anleggs tukling er jeg fortsatt en halvgrønn amatør... og for meg så er det da litt skummelt å ytre meninger som kan bli feil men som en annen retter på med ord jeg ikke skjønner...

No offence... kanskje vi skulle lage ett annet forum på nett...-amatørforumet.no? :???:

får meg egentlig til å tenke litt på qxl... for noen år siden var det mulig å handle gode merker til en god pris der... men så fant noen ut at hey ..her er det lett tjente penger å få .. og nå er du heldig om du finner 5 + intressante greier der samme uka...

Det er for mange kritikkere her inne...

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morel skrev: Organisasjonsnummer har jeg heller ikke fått fra dem. Dette må de vel ha i og med at de krever MVA av de som er intr. i å betale for annonseringen.
Nei, det er ikke så lett å finne ut hvem som står bak her... annonse-selgeren til Bilforumet.net heter Marius R. Heier og driver High Octane AS/Powermedia (Reg.nr. NO987101709MVA) som har endel annonsering her, så det er jo én mulighet (ellers har han nok av firmaer å ta av.) så MVAen skulle vel være iorden... uansett vil det nok gå frem av fakturaen du får fra Bilforumet hvillket firma som får pengene ihvertfall. :)

Morel skrev: (som er lei forskjellsbehandling og skittkasting)
Hva mener du er slik forskjellsbehandling innpå forumet her da? At betalende firmaer har endel fordeler fremfor oss ikke-betalende som nærmest blir snyltere her inne, er vel greit?

Problemet er heller andre veien, at en god del ikke-betalende firmaer har brukt alle muligheter for å få drevet reklame for seg selv, og dermed brutt regelverket til Forumet... Dét er forskjellsbehandling, men den har nok gått utover de betalende-firmaene innpå her, ikke deg og meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mistenker at du ble presset ut fra feil hull på morra di, den som lukter vondt vettu ...

hehe fikk nettopp en pm(ingen navn nevnt)... morsomt;)

Ja Perry du er inne på noe men linking mot firmaer som ikke er registrert godkjent strider mot lovene og slik er det bare.

sett deg selv i samme situasjon,du betaler dyrt for å få reklamere(alt fra 10-20K i året)

så kommer det en fyr som ikke betaler men relamerer like mye å får like mye salg uten å betale noe som helst...syns du med handen på hjærtet at dette er riktig???

JA det er DYRT å reklamere her inne det er jeg helt enig i og personlig syns jeg at prisene skulle vært moderert litt slik at alle stiller med samme forutsetninger for å være med.

og for kort oppsumere alt som har gått OT her inne.

NEI det er ikke farlig for lyden å bruke skruver(og kassen ramler ikke sund av trykket heller)

NEI du blir ikke å høre forskjell på sølv og kobberkabler(så fremst de er av samme størrelse)

NEI du MÅ ikke ha kondensator(men det KAN hjelpe på)

JA jeg er AMATØR i likehet med de aller fleste her inne og trives godt med det men jeg har drevet med dette i overkant av 10år og har da plukket opp litt med både prøving og feiling....

Og selvom et eller annet selverklært geni her inne har lest noe på en internettside så trenger dette da ikke å stemme(for alt vi vet kan denne siden være laget av en av samme kaliber)

JEPP nå skal jeg prøve å slutte å bidra med at alle trådene har ender opp i OT men mange ganger har jeg vondt for å sitte stille å se på når enkelte lager seg en sannhet uten å backe denne opp med noe som ligner på fakta..

mvh Odd-H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er velkomne på http://www.bilstereoforumet.net uansett om det er en nybegynnere eller en hardcore bilstereoguru.... Men, pissprat om andre kan de som gjør det, gjøre andre steder...

Bilstereoforumet.net er for dere alle sammen, og det er dere som må lage fart der.....

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe fikk nettopp en pm(ingen navn nevnt)... morsomt;)

Ja Perry du er inne på noe men linking mot firmaer som ikke er registrert godkjent strider mot lovene og slik er det bare.

sett deg selv i samme situasjon,du betaler dyrt for å få reklamere(alt fra 10-20K i året)

så kommer det en fyr som ikke betaler men relamerer like mye å får like mye salg uten å betale noe som helst...syns du med handen på hjærtet at dette er riktig???

mvh Odd-H

Greit at forhandler som ikke betaler for reklame bør holde seg frabedt mot å reklamere... men at vi forbrukere (så glade vi er) ikke får lov til å gi våre tips og anbefalinger .... er jo blitt sensur her på oss som ikke har noe å si om dere tjener penger eller ikke... vi er her for å dele våre ærlige meninger og tanker om merkene vi kjenner og er forelsket i.

Reklame fra forbrukere får dere aldri kjøpt (selv om jeg misstenker enkelte her inne for litt sidesprang der) men ærlig, svart/hvit kritikk og ros fra forbrukerne må alikevel sensureres fordi firmaet det kanskje gjelder ikke har betalt.

Hadde jeg hatt mulighet så skulle jeg ha snudd litt på flisa å heller sponsa en bilstereoforhandler med en reklamespot her inne.

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller firmaene her på forumet skal være glad det i det hele tatt er mulig å kunne reklamere i trådene mot litt betaling... de færreste forumer tillater noe reklame i det hele tatt, og man kan jo tenke seg hvorfor... Er det fritt frem for reklamering for alle blir det fort teppebombing med alternative tilbud i hver tråd til hver stakkar som spør om en eller annen forsterker er bra.

Både TransMedia, Morel og andre ikke-betalende har nok fått våre salg av å være her inne, uten å ha betalt én krone for det, utenom å ha brukt litt av vår tid til å dele av vår viten her inne... så vi har ingenting å klage over!

Det jeg gjør er å uanstendig gå til verks ved å gi min erfaring videre... om jeg legger ut en link og sier SE her... dette er bra saker... er det snik reklame?
Er du nødt til å legge ut en link da, holder det ikke å si merke og modell og hva som er din erfaring med den? Leserne greier vel å finne ut hvem som selger den selv, når man først har greid å finne bilforumet.net på egen hånd... det kan jo faktisk være flere butikker som selger den.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er linkingen her inne som er problemet ikke din glede over de nye produktene du har annskaffet;)

det er som sagt mulig å si noe godt om et merke uten å legge ut URL til firma vettu.

forumet til Tor var jeg aktiv på noen år tilbake og der var det merkelig nok aldri drittslenging,sterke meninger var det der også men alle ble behandlet med respekt uansett kunskapsnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider