Ongabonga Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Hvis man må ha diesel fjærer for å godkjenne 240 med V8, hvordan går det hvis man senker bilen? Må man ha spesielle senkefjærer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Hvorfor i helsikken ødlegge en Volvo med og putte noe amerikansk søppel oppi? (du tar på dieselfjærer og så må du ha noe diesel stag, så godkjenner du og så kaster du på det som er mye bedre enn orginalt som ikke går an og få godkjent) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ongabonga Skrevet Januar 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Takk for et informativt svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
belden Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Går en 240 med V8 der jeg bor på hybel. snakka med han en gang, og den bilen var godkjent både med Lesjöfors og V8. Han sa iallefall at begge deler sto i vognkortet. :drive2 Siter 95" Audi A6 2.5 TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ongabonga Skrevet Januar 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Det var positivt. Da er det håp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 jada, det skal gå fint. for lesjöfors er vel godkjent til diesel 240? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Det du må ha er: stabstag fra fjørtårn til torpedo, dempere foran (gule koni el lign). Når det gjelder fjører, fikk jeg min bil godkjent med b+g fjører. Ventilerte skiver er et must såklart. Ellers er det greit at alt ser bra ut. Amerikansk søppel??? Larsen-Racing har kanskje ikke prøvd en 240 med åtter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 ser dår e litt møje løye ude å går ang. få v8 godkjent i 240. for å fjærna all tvil lime eg dette inn, komme rett fra volvo`s egne dokumenter. "Det godkjennes montering av V8 motor eller Volvos dieselmotor D24 dersom spesifikasjonene i kode YVI Dl oppfylles, og om følgende tillegg utføres: - Forfjærer byttes til "dieseltype", det.nr. 1229338, eller det monteres forstilling fra varevogn med forfjærer det.nr. 1229 337 *). Fjærer diesel: Tråddiam. 13,5 mm - Ytterdiam. 165,5 mm - Effektive vindinger = 5,5 Fjærer varev: Tråddiam. 14,2 mm - Ytterdiam. 166,2 mm - Effektive vindinger = 5,5 - Det monteres følgende støttestag mellom torpedo og hjulhustårn: Delenr. 1246228/1246229 (h og v) Distansehylser for disse delenr. 1255671 (2stk) Bolter for samme: delenr. 945444 (2stk) - Bremsene bygges om slik: Bremsereg. ventiler: delenr. 1228688 (2stk) Bremsekraftforsterker (booster) 2 x 8 delenr. 1229336 (På eldre modeller må også hovedsylinderen byttes, da bremserør kommer i konflikt med hjulhustårn.) *) Originalfjærer på 242 og 244 har tråddiam. 13,3 mm og 165,3 mm ytterdiam. Trafikkstasjonen må kontrollere at nevnte endringer på kjøretøyet er utført. Med ovennevnte endringer utført tillates en foraksellast som angitt under kode YV1 D5. Maks. belastning av foraksel må ikke overskrides. YVI Dl: 200hk med massive bremseskiver, 220hk med ventilerte skiver. YV1 D5: Følgende vekter anbefales: Egenvekt ca. 1410 kg Foraksel-belastning 900 kg Bakaksel-belastning 1180 kg Totalvekt 2005 kg" Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Det du må ha er: stabstag fra fjørtårn til torpedo, dempere foran (gule koni el lign).Når det gjelder fjører, fikk jeg min bil godkjent med b+g fjører. Ventilerte skiver er et must såklart. Ellers er det greit at alt ser bra ut. Amerikansk søppel??? Larsen-Racing har kanskje ikke prøvd en 240 med åtter? om det er søppel eller ikke, så har det hvertfall ikke noe i en 240 og gjøre.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 syns det kan være kult jeg. skader ikke å skille seg ut litt. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ongabonga Skrevet Januar 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 om det er søppel eller ikke, så har det hvertfall ikke noe i en 240 og gjøre.. Og sånne innlegg har ikke noe i tråden min å gjøre, hold dere til topic. turbojonas : Er klar over de andre endringene, men det er senkingen jeg er usikker på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 godkjenn med diesel forran du..så hiver du på senkefjører etter BT besøket..bør ikke kverulere mer enn nødvendig med idiotene Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 eg vil tro d me senkingå e ganske enkelt. di senkefjørene som e godkjent for diesel e godkjente for V8. då jelle d bare å få tag i :) Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ongabonga Skrevet Januar 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Da spør jeg som DaButcher. Er lesjöfors godkjent for dieselbiler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Ja det er det. Jeg har det på min og det er med samme produkt nr som BT krever. Jeg har sett mailen din men ikke kommet så mye lengre da jeg har litt å styre med om dagen. Men har liste over alt du skal gjøre og en liste over alt du bør passe på da du bygger om. Har også godkjennings papirer på V8, bredding, taksenking og lignende. Det å si at V8 er søppel så bør man kanskje klage på lobotomeringen sin. Passe teit å si syns da jeg men nå glimter det jo til med så mange rare meninger da det gjelder slikt så man får vel bare la det gå. Drit kommer du til å få hvis du gjør dette men bare å heve seg over de med mindreverdskomplekser og gjør det du selv vil. Hva med de som kjøper seg Gruppe A replika vinge? Faen ikke orginalt det heller. Bare søppel og drit med andrfe ord så lenge det ikke er orginalt Volvo? Ta dere en bolle og napp løken til internett porno som dere sikkert har betalt for. Men beklager min frustrasjon, sikkert mange som kommer til å reagere. Eller ikke. Men skal lage en lang liste til deg som jeg kan sende til deg på mail! Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.