Gå til innhold

V8 med senking?

Ranger emnet


Ongabonga

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det du må ha er: stabstag fra fjørtårn til torpedo, dempere foran (gule koni el lign).

Når det gjelder fjører, fikk jeg min bil godkjent med b+g fjører. Ventilerte skiver er et must såklart. Ellers er det greit at alt ser bra ut. Amerikansk søppel??? Larsen-Racing har kanskje ikke prøvd en 240 med åtter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser dår e litt møje løye ude å går ang. få v8 godkjent i 240. for å fjærna all tvil lime eg dette inn, komme rett fra volvo`s egne dokumenter.

 

"Det godkjennes montering av V8 motor eller Volvos dieselmotor D24 dersom spesifikasjonene i kode

YVI Dl oppfylles, og om følgende tillegg utføres:

- Forfjærer byttes til "dieseltype", det.nr. 1229338, eller det monteres forstilling fra varevogn med

forfjærer det.nr. 1229 337 *).

Fjærer diesel: Tråddiam. 13,5 mm - Ytterdiam. 165,5 mm - Effektive vindinger = 5,5

Fjærer varev: Tråddiam. 14,2 mm - Ytterdiam. 166,2 mm - Effektive vindinger = 5,5

- Det monteres følgende støttestag mellom torpedo og hjulhustårn:

Delenr. 1246228/1246229 (h og v)

Distansehylser for disse delenr. 1255671 (2stk)

Bolter for samme: delenr. 945444 (2stk)

- Bremsene bygges om slik:

Bremsereg. ventiler: delenr. 1228688 (2stk)

Bremsekraftforsterker (booster) 2 x 8 delenr. 1229336

(På eldre modeller må også hovedsylinderen byttes, da bremserør kommer i konflikt med hjulhustårn.)

*) Originalfjærer på 242 og 244 har tråddiam. 13,3 mm og 165,3 mm ytterdiam.

Trafikkstasjonen må kontrollere at nevnte endringer på kjøretøyet er utført.

Med ovennevnte endringer utført tillates en foraksellast som angitt under kode YV1 D5.

Maks. belastning av foraksel må ikke overskrides.

 

YVI Dl: 200hk med massive bremseskiver, 220hk med ventilerte skiver.

YV1 D5: Følgende vekter anbefales:

Egenvekt ca. 1410 kg

Foraksel-belastning 900 kg

Bakaksel-belastning 1180 kg

Totalvekt 2005 kg"

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du må ha er: stabstag fra fjørtårn til torpedo, dempere foran (gule koni el lign).

Når det gjelder fjører, fikk jeg min bil godkjent med b+g fjører. Ventilerte skiver er et must såklart. Ellers er det greit at alt ser bra ut. Amerikansk søppel??? Larsen-Racing har kanskje ikke prøvd en 240 med åtter?

 

 

om det er søppel eller ikke, så har det hvertfall ikke noe i en 240 og gjøre..

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godkjenn med diesel forran du..så hiver du på senkefjører etter BT besøket..bør ikke kverulere mer enn nødvendig med idiotene

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det. Jeg har det på min og det er med samme produkt nr som BT krever. Jeg har sett mailen din men ikke kommet så mye lengre da jeg har litt å styre med om dagen. Men har liste over alt du skal gjøre og en liste over alt du bør passe på da du bygger om. Har også godkjennings papirer på V8, bredding, taksenking og lignende.

 

Det å si at V8 er søppel så bør man kanskje klage på lobotomeringen sin. Passe teit å si syns da jeg men nå glimter det jo til med så mange rare meninger da det gjelder slikt så man får vel bare la det gå.

 

Drit kommer du til å få hvis du gjør dette men bare å heve seg over de med mindreverdskomplekser og gjør det du selv vil. Hva med de som kjøper seg Gruppe A replika vinge? Faen ikke orginalt det heller. Bare søppel og drit med andrfe ord så lenge det ikke er orginalt Volvo? Ta dere en bolle og napp løken til internett porno som dere sikkert har betalt for.

 

Men beklager min frustrasjon, sikkert mange som kommer til å reagere. Eller ikke. Men skal lage en lang liste til deg som jeg kan sende til deg på mail!

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår