Gå til innhold

OMP Tårnstiver og "lower strutbrace"

Ranger emnet

audifanatic

Anbefalte innlegg

det orginale krenginsstaget er der enda ja. du ser det så vidt på det siste bildet.

H&R har kitt ja. bak og framme. det bak skal i bakstillingen og det framme skal bare erstatast med den orginale men det koster 3800kr hos poerzone. mykje betre å kjøpa omp sine produkter.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det orginale krenginsstaget er der enda ja. du ser det så vidt på det siste bildet.

H&R har kitt ja. bak og framme. det bak skal i bakstillingen og det framme skal bare erstatast med den orginale men det koster 3800kr hos poerzone. mykje betre å kjøpa omp sine produkter.

Jeg veit, men siden man ikke trenger å fjerne det originale så kanskje hvis jeg monterte begge de settene, så ville det kunne hjulpet, men det blir kanskje litt overkill. må i alle fall få tak i powerflexforinger til det originale stabstaget.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit, men siden man ikke trenger å fjerne det originale så kanskje hvis jeg monterte begge de settene, så ville det kunne hjulpet, men det blir kanskje litt overkill. må i alle fall få tak i powerflexforinger til det originale stabstaget.

skal du bruke bil på bane og race så hadde det vert verd å hatt det men vanlig kjøring og litt bane så er gule foringer, gode dempare, stag oppe og nede foran og oppe bak vert godt nokk. og røde foringer bak. dette har eg og funker fint. bilen krenger ikkje lenger.

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg prøvemonterte stagene mine igår uten å skru dei fast på ein måte.. Var ikkje heilt fornøyd med øvre staget foran. Panseret tok nedi staget når eg lukka nedtil panseret. Har riktignok ikkje skrudd staget fast sånn at det blir pressa heilt ned til dempertårna men syns det var ekstremt liten klaring :(

Corrado G60 - Bruksbil

Golf Rallye - Bruksbil

Bobla 1300 - Søndagsbil

Golf 2 16vT - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg prøvemonterte stagene mine igår uten å skru dei fast på ein måte.. Var ikkje heilt fornøyd med øvre staget foran. Panseret tok nedi staget når eg lukka nedtil panseret. Har riktignok ikkje skrudd staget fast sånn at det blir pressa heilt ned til dempertårna men syns det var ekstremt liten klaring :(

når du sier dette så traff faktisk mitt stag litt i panseret. men det var fordi panseret var litt sveivt, retta det opp men tok forsatt litt i. ram med gummi hammer og da gikk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at pedersen-racing.no selger lowerstrutbrace 4attachments, er dette en erstatter til den originale antirollbaren under bilen eller dette noe som kan brukes ved siden av den originale?

sitter og ser litt på bilder av understellet mitt og bilde av dette staget. slik som eg ser det så er dette ikkje ein erstatter for den orginale antirollbaren. denne har 4 plasser den skal festast på, to av festane er lik det staget som skal vera mellom bærearmane. i tilleg så har denne ein ann form enn det orginale har.

slik eg trur der skal vera så skal den festast i boltane til bærearmane og så opp til vange under radiatoren. eller festet til frontfangeren. einaste løsning eg kan sjå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter og ser litt på bilder av understellet mitt og bilde av dette staget. slik som eg ser det så er dette ikkje ein erstatter for den orginale antirollbaren. denne har 4 plasser den skal festast på, to av festane er lik det staget som skal vera mellom bærearmane. i tilleg så har denne ein ann form enn det orginale har.

slik eg trur der skal vera så skal den festast i boltane til bærearmane og så opp til vange under radiatoren. eller festet til frontfangeren. einaste løsning eg kan sjå

Det var det jeg anntokk, men jeg var veldig usikker. var derfor jeg startet denne tråden for å høre om det kanskje var noen som hadde noe erfaring med det og det hadde du.

Takk for svarene. :hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å kontakte dei du skal kjøpe av og høre med dei.

Det har jeg gjort, men hverken kollevold eller pedersen racing svarer på mail. Må prøve å få ringt de. Derfor så la je gut denne tråden, også er det gjerne slik at de som selger slikt ikke akkurat kan sette seg inn i hver enkelt bil type og vite alt om det de selger. Derfor tenkte jeg at det kanskje var like greit å høre med folk på Golf II forumet. kiddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du sier dette så traff faktisk mitt stag litt i panseret. men det var fordi panseret var litt sveivt, retta det opp men tok forsatt litt i. ram med gummi hammer og da gikk det.

Jeg har også OMP stag oppe, og det tok i panseret...da jeg likevel skulle lakke det sølv gikk jeg hardt til verks og banket det litt flatt der det tok i (like ved festet til venstresiden...), fortsatte bare den originale flatheten der det går mot "røret" som bolten går gjennom...

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider