Gå til innhold

import av 1.8t

Ranger emnet


Mutta

Anbefalte innlegg

Nja. Trenger ikke være svindel. Den kommer jo inn på ca 220 tusen.

Mye sier meg at den er langt ifra strøken og ikke bra farger

 

 

skjekka ut biler på mobile.de ista. fant en A3 med(etter min mening) VERDENS styggeste farge på interiøret. vet ikke om du/dere har sett det. men sånn spy/litt mørke grønn farge! uff. bilen må jo synke i pris med en slik farge. hva tenkte audi på. jaja. en ting til jeg lurer på. skinn seter er et must. en kompis kjøpte nettopp en bil med skinn. er utrolig fint pluss godt å sitte på og lett rengjørlig. men viss jeg ikke finner den bilen jeg vil ha med skinn. da er det vel ikke noe problem å kjøpe skinn seter kanskje brukt en plass og bytte. det er vel bare å ta ut og inn nye igjen. men i døren(om det er skinn i døren) bytter man hele insiden da eller trekker man om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjekka ut biler på mobile.de ista. fant en A3 med(etter min mening) VERDENS styggeste farge på interiøret. vet ikke om du/dere har sett det. men sånn spy/litt mørke grønn farge! uff. bilen må jo synke i pris med en slik farge. hva tenkte audi på. jaja. en ting til jeg lurer på. skinn seter er et must. en kompis kjøpte nettopp en bil med skinn. er utrolig fint pluss godt å sitte på og lett rengjørlig. men viss jeg ikke finner den bilen jeg vil ha med skinn. da er det vel ikke noe problem å kjøpe skinn seter kanskje brukt en plass og bytte. det er vel bare å ta ut og inn nye igjen. men i døren(om det er skinn i døren) bytter man hele insiden da eller trekker man om?

 

Ja, høres ikke veldig pent ut nei. Har sett det på noen eldre 90'er.

Jeg skulle ha svart eller det blå interiøret. Kommer aldri til å eie en bil med lyst interiør.

 

Stolene er ikke noe problem å bytte. Men tror du heller bør finne akkurat bilen du vil ha. Sparer deg mye jobb og utgifter. Er jo et veldig stort utvalg i Tyskland, så det bør ikke bli noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Slik Interiør jeg hadde det. Det kostet meg nøyaktig 4000 kr å trekke om dette til enten stoff eller alcantar. Kan vel si at man tjener på å kjøpe de litt "styggere" modellene og gjøre litt med de isteden for å kjøpe en horete ferdig bil med alt utstyr. Utrolig mye billigere, hvertfall hvis man kjenner noen som igjen kjenner noen.

Gjør alt selv eller svart. lønner seg i forhold til hva du får igjen:) Jeg har prøvd det:)

 

skjekka ut biler på mobile.de ista. fant en A3 med(etter min mening) VERDENS styggeste farge på interiøret. vet ikke om du/dere har sett det. men sånn spy/litt mørke grønn farge! uff. bilen må jo synke i pris med en slik farge. hva tenkte audi på. jaja. en ting til jeg lurer på. skinn seter er et must. en kompis kjøpte nettopp en bil med skinn. er utrolig fint pluss godt å sitte på og lett rengjørlig. men viss jeg ikke finner den bilen jeg vil ha med skinn. da er det vel ikke noe problem å kjøpe skinn seter kanskje brukt en plass og bytte. det er vel bare å ta ut og inn nye igjen. men i døren(om det er skinn i døren) bytter man hele insiden da eller trekker man om?

Steinar Bjerke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.8t er ikke den grommest motoren i A3 serien men det er en fin motor. en kamerat av meg importerte en slik bil.. km 110 000 og er pen å se på.. sportsunderstell osv.. han tjente ca 15 000 på den... men det kommer jo ann på når du skal selge bilen igjen.. skal man virkelig tjene bra på å importere så må man ha masse ekstrautsyr og bilen bør være dyr... vi ser på en BMW 525 nå med alt av utstyr.. vi sparer litt over 120 000 kr..

 

Hvis noen kan si meg hvilken motor som er kraftigere enn 1.8T i en A3 fra 97-2003 (8L karosseri), så hadde det vært fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen kan si meg hvilken motor som er kraftigere enn 1.8T i en A3 fra 97-2003 (8L karosseri), så hadde det vært fint.

 

Din vriompeis. Du skjønner jo like godt som alle andre at han med 1.8t mener 150hesteren, og at the gølf refererer til s3. Og ja, vi vet alle at s3 også har 1.8t...

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din vriompeis. Du skjønner jo like godt som alle andre at han med 1.8t mener 150hesteren, og at the gølf refererer til s3. Og ja, vi vet alle at s3 også har 1.8t...

 

hva er forskjellen på s3'n sin 1.8T motor i forhold til a3 sin da? større torbo? kraftigere trykk(har ikke peiling:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S3 har k04 turbo, 2 stk intercoolere og større dyser... samme trykk... dvs: 0.6 bar

såpass. ok. da vet jeg jod et;) lærer noe nytt hver dag som går.

ja, det blir nok en A3 til sommeren ja. drømt om den bilen en stund no ja.

Har denne bilen noen svakheter jeg burde vite om. hørt at turboen kan kødde seg litt. men vet jo ikke ka jeg skal tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S3 har k04 turbo, 2 stk intercoolere og større dyser... samme trykk... dvs: 0.6 bar

 

Uten at jeg er noe teknisk espert, så tror jeg det er veldig mye forskjell på 1,8T 150 hk i A3 og 210 hk i S3, bl.a smidde stempler og det som nevnes her av turbo, intercoolere etc. Er jo en grunn til at S3 får 260 hk med steg 1 chip mens A3 får 190 hk (selv om mange oppgir 220, men det er stort sett bare tull).

 

Ellers fikk man vel A3 med 1,8T 180 hk også.

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår