Gå til innhold

ombygging fra 2.0 til 2.5 L V6


Gompie

Anbefalte innlegg

hei jeg har en 1996 mondeo 4x4 med 2.0 zetec i nå

lurer på om noen her vet om en duratec v6 2,5 passer inn på gearkasse og motorfester i min bil eller er det ikke verdt å tenke på det en gang....

---------------------------------------------------

1996 Mondeo 4x4 CLX strøken

2001 motorhispania RX krasjet av meg men fikset igjen

 

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det samme vi er inne på det...

 

Vet noen tilfeldigvis om en V6 passer inn i min 2.0 Zetec fra 98? :hello:

Den passer nok ja, men du må jo gjøre endel endringer i bilen...

 

Ang 2.5 liter v6 og 4x4 så tror jeg nok ikke det funker så bra....

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å montere turbo i 2 litern da hvor mye hk tror dere jeg kan få ut av den uten å bytte stempler og masse dill, har hørt rykter om 170-180 hk men er det reelt og hvor stort ladetrykk er i såfall å anbefale

---------------------------------------------------

1996 Mondeo 4x4 CLX strøken

2001 motorhispania RX krasjet av meg men fikset igjen

 

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å montere turbo i 2 litern da hvor mye hk tror dere jeg kan få ut av den uten å bytte stempler og masse dill, har hørt rykter om 170-180 hk men er det reelt og hvor stort ladetrykk er i såfall å anbefale

Skal du ha turbo så MÅ motoren de-kompes... dvs du må senke kompresjonen, den gode nyheten er at veiv og lagre i bånn av motoren er diminsjonert til 250 HK (leste jeg i et blad (Fast Ford i England)).

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan mener du å senke kompen, må det gjøres før du kommer til 250 hk eller kan du ta ut en 190-200 gamper før du må senke komp

---------------------------------------------------

1996 Mondeo 4x4 CLX strøken

2001 motorhispania RX krasjet av meg men fikset igjen

 

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan mener du å senke kompen, må det gjøres før du kommer til 250 hk eller kan du ta ut en 190-200 gamper før du må senke komp

Jeg hadde 204hk i mondeoen, uten turbo, men dette krevde ganske mange endringer i motoren som også totalt sett ble dyrere enn turbo, men dette ble gjort på en tid hvor turbo var noe som var forbeholdt biler som allerede hadde det orginalt (sånn jeg så det..)

Bilen er god for over 200hk så lenge man er veldig nøye med saker og ting, blandt annet kjøling, for det var her jeg sleit..

Jeg ble liggende greit på rundt 180hk en stund før den raste igjen, men dette var fordi vannpumpa eller noe sånnt tok kvelden. Var fattern som fiksa den da, siden jeg bodde så langt unna der bilen stod parkert.

Så nå skal jeg oppi med en helt ordinær 2 liter, hva jeg gjør med den får jo tiden vise, om jeg beholder bilen eller selger den... Vi får jo se.

 

Men turbo er nok ett greit alternativ til trim, hvertfall billigere pr hk.

For å senke komp, så mener jeg på at man kan sette inn to toppakninger eller en som er litt tykkere enn orginalt, noen andre med mer peil på dette får evt korrigere meg :)

Jeg ville senket komp'et uansett hvor mye hk du skal ta ut så lenge du har turbo.. du får fort endel flere hk uansett.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan mener du å senke kompen, må det gjøres før du kommer til 250 hk eller kan du ta ut en 190-200 gamper før du må senke komp

Sånn som Zetec sier, enten doble toppakninger eller en tykk. Men den rette måten mener jeg er enten stempler som er litt lavere eller lavere veivstaker. Skal du sette turbo på en motor uten å gjøre noe med den så må du kjøre så lite trykk så da vil jeg tro det ikke har noe for seg (Selv om jeg kjenner en på Ford her, med en sierra. Han kjører vist 0.4 i ladetrykk å har 20 - 30 gamp ekstra).

 

Mener å ha lest i FastFord at om man koster på brukbare kammer og bygger om til dobble forgassere så tar man ut 200+ hester uten å gjøre mere med motoren.... skal se om jeg finner det bladet

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk zetec

 

jag leste en plass at hvis du skal bruke turbo i mondeo så skal du beholde org kammer pga de kammene som selges er til n/a tuning

 

men hvis jeg driter i turbo og monterer kammer k&n filter og 3" eksos og grenrør tror du ikke det vil hjelpe da

---------------------------------------------------

1996 Mondeo 4x4 CLX strøken

2001 motorhispania RX krasjet av meg men fikset igjen

 

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på hvor mye effektøkning det gir ca. med kammer, grenrør, de-cat, og eff,annl. noe peil på hvor mange hk jeg vil ende opp med og ca pris det er snakk om

---------------------------------------------------

1996 Mondeo 4x4 CLX strøken

2001 motorhispania RX krasjet av meg men fikset igjen

 

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår