Gå til innhold

den "nostalgiske" Pioneer GM-120 ... NEED HELP

Ranger emnet

DJ-timoty

Anbefalte innlegg

dreiv og rydda i garasjen her om dagen , og fant frem litt gamle ting jeg helt hadde glemt at jeg hadde...

fant F.eks den "nostalgiske" Pioneer GM120 forsterkeren..

fant også en GM40 , og en Equliser som heter så mye som Pioneer EQ-E01

Noen som har noe peiling på kobling av dette?

det er masse rare plugger på dette, (likner på forstørrede S-video nesten)

enten om noen har noen omkoblinger fra RCA til dette , eller vet hvordan jeg kan gjøre med å klippe ledningene og koble utenom .. må bare vite hva som må kobles til hva på disse ledningene .. gidder ikke prøve eg frem, og ødelegge noe lissom :) hehe

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dreiv og rydda i garasjen her om dagen , og fant frem litt gamle ting jeg helt hadde glemt at jeg hadde...

fant F.eks den "nostalgiske" Pioneer GM120 forsterkeren..

fant også en GM40 , og en Equliser som heter så mye som Pioneer EQ-E01

Noen som har noe peiling på kobling av dette?

det er masse rare plugger på dette, (likner på forstørrede S-video nesten)

enten om noen har noen omkoblinger fra RCA til dette , eller vet hvordan jeg kan gjøre med å klippe ledningene og koble utenom .. må bare vite hva som må kobles til hva på disse ledningene .. gidder ikke prøve eg frem, og ødelegge noe lissom :) hehe

Der har du noen greier fra det tidlig 90 tall, eller kanskje også fra 80 tallet.

Jeg vet det fantes no overganger fra den kjemp-din pluggen til phono for noen år tilbake.. Så dette skal ikke være umulig ser du. Skal prøve å huske å ringe Pioneer i morra, for å få oversikt over hvilken ledning som er hva.

Det hadde vært fint hvis du hadde kunnet sende meg en mail på audio_art@c2i.net, eller ringe meg på 90139894 for å minne meg på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) GM120 har -det vi kaller "remote"- en spesielt krets som må belastes før den slår seg på, husker jeg ikke feil så er det en motstand på 100ohms og 2watt mellom den og jord... hvis du skal bruke den med andre komponenter enn Pioneer. Meget bra på mellomtonen den ampe forresten. :titties:

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

desverre så må du ha en spiller Pioneer med den samme "store" DIN pluggen... men du kan "tilpasse" den til RCA, ampene kobler du etter EQ, den har som regel 2 stk utganger hvis jeg ikke husker feil. Linje inngangen til EQ ser du når du åpner den forvokste DIN inngangen til EQ. det vanskelig er remoten... men har allrde fortalt hva som må til for å få de til å slå seg på... en rellee som "switcher" motstanden på 2 watt..og relle styres fra remoten til spilleren... :wonder

GM40 var en kul liten sak i sin tid!! blir varm som F!.... ellers samme her -det fantes 2 versjoner av den: med stor og med liten DIN. åpner du den så skjønner hva er ingangene og remote... samme oppleg med remote som GM140. :) ellers husker ikke noe mer i farta men bygde om en god del av disse en gang tidlig på 90tallet.... m'm men desverre det meste sitter i min "egen hard disk" da å skrive ned/lagge notater er som å ta backup...-det er for pingler!! kommer på det når jeg ser app. da det er ganske logisk oppbygd egentlig :rolleyes:

vær obs at du kan plagges av støy da dette utsyret ikke brukte hverken pseudo balanserte innganger eller separerte jordings punkter for primær eller symetrisk spenning... da var det kritisk med å IKKE skru ampene rett i chassiset på bilen...ca anno 1985-1995.... Pioneer var greie i motsetning til Kenwood, Nakamichi, Alpine, Sansui...

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

desverre så må du ha en spiller Pioneer med den samme "store" DIN pluggen... men du kan "tilpasse" den til RCA, ampene kobler du etter EQ, den har som regel 2 stk utganger hvis jeg ikke husker feil. Linje inngangen til EQ ser du når du åpner den forvokste DIN inngangen til EQ. det vanskelig er remoten... men har allrde fortalt hva som må til for å få de til å slå seg på... en rellee som "switcher" motstanden på 2 watt..og relle styres fra remoten til spilleren... :wonder

GM40 var en kul liten sak i sin tid!! blir varm som F!.... ellers samme her -det fantes 2 versjoner av den: med stor og med liten DIN. åpner du den så skjønner hva er ingangene og remote... samme oppleg med remote som GM140. :) ellers husker ikke noe mer i farta men bygde om en god del av disse en gang tidlig på 90tallet.... m'm men desverre det meste sitter i min "egen hard disk" da å skrive ned/lagge notater er som å ta backup...-det er for pingler!! kommer på det når jeg ser app. da det er ganske logisk oppbygd egentlig :rolleyes:

vær obs at du kan plagges av støy da dette utsyret ikke brukte hverken pseudo balanserte innganger eller separerte jordings punkter for primær eller symetrisk spenning... da var det kritisk med å IKKE skru ampene rett i chassiset på bilen...ca anno 1985-1995.... Pioneer var greie i motsetning til Kenwood, Nakamichi, Alpine, Sansui...

jeg kan ikke bare sende deg dette (forsterkerene + eqliser), så fikser du resten?? hehe... ;)

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider