Gå til innhold

Volvo S60 Diesel - en "bra" bil? Erfaringer søkes.

Ranger emnet


BLACK.PEARL

Anbefalte innlegg

Hei

 

min far skal bytte ut Mercedesen sin, med noe nyere.

 

 

Han ønsket firehjulsdrift og diesel, og helst Mercedes. Valget falt i midlertid på Mercedes ML.

 

MEN så har jeg hørt skrekkhistorier om ML'en (maaange problemer med bilen hele tiden), og vil heller at han skal prøve en stor Volvo en gang.

 

 

Jeg vil anbefale han S60. Etter det jeg har skjønt, skal S60 med sin forhjulsdrift være litt lettere å kjøre om vinteren (det han ønsker) enn biler med bakhjulstrekk (som E-klassen, de bilene er IKKE gode på vinterføre, ræva slenger hele tiden og man sitter bom fast hvis man må kjøre igang etter å ha bremset i en oppoverbakke).

 

 

Så, hvordan er deres erfaring med S60 om vinteren?

 

Regner med at byggekvaliteten er god og at bilen har høy sikkerhet ved ulykker?

 

Han kjører rundt 50.000 km. i året, så jeg lurte på om ikke han skulle kjøpe seg en 2004 modell diesel. De klarer vel å kjøre "langt" med riktig pleie og vedlikehold? Merca klarer 500.000 km. uten stress :p (Bare bilen ikke sliter som faen etter 200.000 km. så bør jo det gå greit)

 

 

Trenger alt mulig av input i denne saken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faderen har en S60 2003 diesel automat.

Helt herlig god bil å kjøre. Eneste feilen den har hadd til nå er en IC slange som røyk litt tidligere enn hva volvo regnet med, siden den uansett skulle byttes på service.

Pent forbruk pr mil, ca 0.6 nå på vinteren. Og 0.4 - 0.5 på langkjøring.

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faderen har en S60 2003 diesel automat.

Helt herlig god bil å kjøre. Eneste feilen den har hadd til nå er en IC slange som røyk litt tidligere enn hva volvo regnet med, siden den uansett skulle byttes på service.

Pent forbruk pr mil, ca 0.6 nå på vinteren. Og 0.4 - 0.5 på langkjøring.

 

 

Takk for svar :) Hvordan er den på vinterføre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er fin å stabil på vinterføre. Har DSTC (anitspinn/skrens) sak på den. Har ikke blidd stående fast ennå.

 

Er ikke sikker på om D5, awd og automat er å oppdrive på S60 jeg, men du får V70 med det da.

 

 

Hmm, takk. Nei stv. blir dessverre uaktuelt.

 

Kan jo alltids mase på at han skal prøve bilen 1 vinter, eller selge den hvis den ikke var god nok.

 

 

:w00t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, tror han ikke blir å angre på det i såfall

Du får jo den motoren nå med 185 hk og 400 nm :) Så drar godt. Er ikke mye bråk heller av de.

Cruise kontroll og automat og sykt gode seter og diesel er en uslåelig kombo for en bil som det skal kjøres mange km i.

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis han har kjørt mercedes før klager han i hvertfall ikke på volvoen.

 

mercedes seter er som papp i forhold

 

vet om fler som har gått fra siste s klasse til volvo og ikke angret ett sekund fordi dem sitter bedre i en volvo stol enn en mercedes :D :D :D :D

 

Nyere Volvo har jo verdens desidert diggeste seter :rolleyes:

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke åssen S60 med diesel er å kjøre, men S60 2.0LT 2001.mod var iallefall digg å kjøre. Ikke no problemer der på vintern. Utrolig digg bil å sitte og spesielt kjøre langt i, man blir så avslappet der man sitter.

 

Må bare prøves!

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke åssen S60 med diesel er å kjøre, men S60 2.0LT 2001.mod var iallefall digg å kjøre. Ikke no problemer der på vintern. Utrolig digg bil å sitte og spesielt kjøre langt i, man blir så avslappet der man sitter.

 

Må bare prøves!

 

vet hvordan det er for jeg har selv en 02 s60 2.0 turbo, men man må bestille med sportstoler..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår