gollum_97 Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Har lurt på å kjøpe meg en omega 2,4 og bygge den om fra bunnen og med turbo. Noen som vet om linker til lignende prosjekter eller har noen tips ? Motoren skal i en Ascona B. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Kanskje ta en titt på http://www.opelmotorsport.com . Er nok ikke noe 2,4 turbo som jeg vet, men 2.0, 2,2 og det blir vel omtrent det samme? Eller så kan du vel søke på http://www.google.no ;) Ligger noen tråder om turbo konvertering om hva du trenger osv her. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Hvordan har du tenkt å senke kompresjonen i den motoren? De orginale stemplene har alerede en stor grop. Og et forsøk på å senke kompresjonen måtte evt vært å frest ut et vist volum at toppen. Da kreves det mye bergninger og målinger. Men skal gå. Man får da også mulighet for skikkelig store ventiler. :scared Den lange slaglengden medfører også høy stempelhastighet. men men, det går nok ganske bra uansett. Er potensiale for mye power. Bare å begynne å avbalansere og fjerne all unødvendig vekt på veiv, råder, stempler og svinghjul... Teoretisk så er det mye mye billigre å bygge B23Turbo. Da Sten Paner selger unna alt han har. veiv, stempler råder for 15 000kr.. da snakker vi 2,5l... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gollum_97 Skrevet Januar 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Jeg lurte på å bytte stempler, evnt. å borre. Og modifisere toppen. Vet ikke om det finnes tykkere toppakninger til den. Har vell egentlig mest lyst til å ha en opel motor. (Ikke nødvendigvis fordi det er best...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Ja, tror det hadde lønt seg med skjærekant pakning. De er noe tykkerer enn orginalt, og tåler skikkelig trøkk. Sies å være umulige å blåse. Når får du satt i gang med prosjektet? Er interisert i å følge med på dette, da jeg har en 2,4 selv. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gollum_97 Skrevet Januar 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Kommer vell til å kjøpe meg en omega 2,4 i mars tenker jeg. Så blir det gjordt eterhvert som penga kommer inn.... Hvor lønner det se å kjøpe deler ? Har hørt at http://www.enem.se har en del... thomas. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Er du OMC medlem så får du nokså grei rabatt der. trekk i fra svensk moms, legg til frakta, og så ta 25% av det og legg det til summen. Så har du prisen inn i Norge... Hvordan står det til med den røde da? min blå har det ikke så bra... Men driver på i det små. Skal kanskje bytte innerskjermer,pga litt dårlig sveise jobb.... sukk.. fyfy.. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ettan Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 C24NE har lav kompresjon originalt, det skulle holde å kjøpe sterkere toppakning fra ENEM. Ellers er omega 2 liter ein grei motor å bygge turbo på, og du oppnår noenlunde samme effekt. Den har også lav nok kompresjon, og flere har montert turbo på disse uten å åpne motor i det hele tatt, UTEN problemer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gollum_97 Skrevet Januar 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2006 C24NE har lav kompresjon originalt, det skulle holde å kjøpe sterkere toppakning fra ENEM.Ellers er omega 2 liter ein grei motor å bygge turbo på, og du oppnår noenlunde samme effekt. Den har også lav nok kompresjon, og flere har montert turbo på disse uten å åpne motor i det hele tatt, UTEN problemer. Jeg har lyst tli å ha litt mere NM enn det man stort sett får på en 2,0. derfor kommer jeg nok til å velge en motor med litt mere kubikk. Har dessuten lyst til å ha noe som kanskje ikke så mange andre har... Men det er slett ingen dum idè... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gollum_97 Skrevet Januar 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2006 Hvordan står det til med den røde da? min blå har det ikke så bra... Men driver på i det små. Skal kanskje bytte innerskjermer,pga litt dårlig sveise jobb.... sukk.. fyfy.. Den røde(orange...) har det ellers bra... rust sveiset og lakkerte den for ca 2 år siden... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPELTURB0 Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 Sjekk ut http://www.jma.no De har nettopp turbokonvertert en omega. Kan også sjekke ut http://www.turbomega.tk Men det er jo egentlig ingen annerledes prosedyre og bygge turbo på omega enn noen andre biler. Senker kompressjonen som vanlig med en esktra topppaking eller en spesial laget. Men en ting må jeg nesten si, ikke kjøp delene på enem.se. Bruk heller pengene hos jma eller tiger'n Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gollum_97 Skrevet Februar 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Tiger'n??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ettan Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Tiger`n har vel helst deler for 16v ( http://www.tigerspeedparts.no), men jma ordner det meste. : http://www.jma.no Er dessuten billigere å begynne på omega 2,0i motoren vil jeg tro, da disse er billige å skaffe og er dessuten mer slitesterk. Effekt og dreiemoment vil nok ligge på det samme omtrent ved moderat trim på disse motorene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gollum_97 Skrevet Februar 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Er det noen topp som passer som er crossflow? Slik at turbokonvertering blir noe enklere.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Er det noen topp som passer som er crossflow? Slik at turbokonvertering blir noe enklere.... avkappet 3,0E topp skal jo gå ann. Mye jobb. men. må borre om to oljekanaler bakerst. samt sveise/bolte på ei plate på enden. Samt spesial lagede kam, og kjede. Blir for kr av slikt. Har du 60 000kr så veit jeg om en fin motor. Står bortgjemt i skaukant borti mysen område. Ellers så har jeg hørt rykter om gamle Opel CIH med Saab 16v topp. Er usikker på disse ryktene, da man ikke skal stole på det man hører innenfor bilcross miljøet... hehe. Det billigste blir vel egentlig å bruke saab turbo motoren. Rett stille den. Mange som har gjort slik i utlandet, veit om en 400r med 16v saab motor i sverige. Det billigste blir nok C20NE motorer, evt C20let. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.