B230ft Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 heisann alle sammen.. bygget tdligere i sommer en kasse til mine to earthwuake tremor 10"ere, kassen ble bygget i 25mm(mener jeg det var, tjukkere enn "vanlig" hverfall) men er ikke helt fornøyd, og har fått høre fra flere at om jeg bygger nye kasse vil jeg fort få bedre lyd mm... er i en 740, så kassen kan ikke være høyere enn ca 30cm.. så tenkte jeg å bare få en snadder kasse, å drite i utseende, og sette på ei plate bak kasen, sånn at kassen blir helt avlukka fra restenav bagasjerommet, så lurte jeg litt på hva dere med orntlie gromkasser bygger av? skal visst bli god lyd i tjukk alu. plåt, men er litt skeptisk til dette..men kassen vl jo bli 100%tett opp til ett sjukt trykk hvertfall! men sånn hvitt gips opplegg, hva er det og er det noen en som privat kan bygge med? evt. andre som har erfaringer med dette elementet å dele? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Canepa Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Ta deg en titt på BeemerZ1 sin Subkasse guide som ligger "klistret" rett over posten din.. Tror du kommer veldig langt med å lese innholdet i denne. Den er nøye og godt laget! ortnlie gromkasse som du her referer til ;) Siter Mercedes Vito 110 CDI Bilen Crossern Suzuki 250 RMZ Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Det er overhodet ikke nødvendig å bruke aluminium i en subkasse for at den skal bli bra. Det må være for å spare litt vekt og plass kanskje, men et er både dyrere og vanskeligere å arbeide med. 100% tett skal den jo være uansett hvilket materiale du bygger i... Tror ikke jeg ville bygget i gips i hvert fall :) Måtte vært i forbindelse med div. laminering i tilfelle. Ingen erfaring med elementene dine, men det hjelper jo en del om du begynner med å fortelle hvorfor du ikke var fornøyd og hvordan du vil ha det. Kanskje du skulle hatt portet kasse? Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 hmm se der ja det kunne jo ligne på noe.. mente ikke gips som i GIPS, men noe hvitt greier som ligner litt.. lasta ned det programmet winISD, men fant ut det var litt avva;) er det bedre med to mindre kasser enn 1 stor? både i lukket og portet sammenheng.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honnings88 Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Kan jo bygge kassen i HDF (High denstity) som er en stærkere type MDF. Ellers kan trelast forhandlere skaffe 50mm MDF. Har hørt at finsk kryssfiner er et solid og godt materiale og bygge skikkelige gromme kasser i også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vest_racing Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Kan jo bygge kassen i HDF (High denstity) som er en stærkere type MDF. Ellers kan trelast forhandlere skaffe 50mm MDF. Har hørt at finsk kryssfiner er et solid og godt materiale og bygge skikkelige gromme kasser i også. Hvor får en taki 50mm mdf da?? Monter her eg bor får bare taki 19mm, og da satt eg å hørte på når han bestillte det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 fikk hvertfall 25mm på coop bygg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vest_racing Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 fikk hvertfall 25mm på coop bygg Hmm... Må vist reise en tur å handle da... Kanskje dem har litt tjukkere på trelasten enn monter.. Men fikk 19mm på monter billig da, betalte 240kr for en plate.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honnings88 Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Jeg jobber selv på Montèr, vi har 22mm som standard, men vi har brosjyrer på opptil 50mm. Dette er dog noe vanskeligere å skaffe... MDF er en av de tingene som faktisk er billig på Montèr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vest_racing Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Rart at dem ikke fikk taki tjukkere på monter her da... Var han i andre enden som sa at dem ikke hadde annet enn 19mm, da han på moter skulle bestille til meg.. Da eg egentlig skulle ha 22mm.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honnings88 Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Da får de leveranser fra et merkelig sted. For 22mm MDF er nesten like vanlig som 2x4" lekt.Du får hilse dem neste gang du er innom der at Ragnar Næss på stabekk skaffer slikt uten problemer... Så får dem ta en telefon, så kanskje ting ordner seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vest_racing Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Da får de leveranser fra et merkelig sted. For 22mm MDF er nesten like vanlig som 2x4" lekt.Du får hilse dem neste gang du er innom der at Ragnar Næss på stabekk skaffer slikt uten problemer... Så får dem ta en telefon, så kanskje ting ordner seg. Får gjøre det da... m'm m'm For når eg skal til med kassen for GZ Plutonium`n, må eg ha noe kraftigere enn 19mm til å holde en subwoofer på 40kg oppe og inne i kassen.. :rolleyes: :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honnings88 Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 kan jo legge 2 lag, men det er ganske gromt med 50mm MDF, så hadde nok prøvd å gå for noe slikt. Er enig at 19mm blir snaut for subben din. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg