Gå til innhold

Fremgangsmåte - Dørtrekk - Glassfiber

Ranger emnet

lector

Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte jeg skulle begynne litt på bilen igjen.

Å da lurte jeg på hvilken fremgangsmåte som er best

når jeg skal bruke glassfiber på dørtrekkene.

Frontdør : Nede der høytalleren sitter skal jeg lage mdf ringer som monteres

utenpå dekselet og der diskanten er skal jeg

montere diskanten i en mdf ring utenpå dekselet.

Bakdør : Skal ikke ha no hpytallere her. Mulig det blir frest ut

no skrift eller no lys etc. Men tiden får vise.

Der rommet i døra der jeg kan ha ting, skal jeg lagge som en

"kasse" til 5" min. Funker ikke det tror dere?

Veit ikke helt hvordan alt kommer til å bli til slutt, men tenkte

å bruke glassfiber ca over hele døratrekket.

Så om dere kan veilede meg litt så hadde det vært supert.

Frontdør

9ddcd221.jpg

Bakdør

3cebfd84.jpg

MVH Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom igjen da jenter.... :) Veit at det er flere der ute som har greie på dette :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit en god del om glassfiber etc. Men bare lurte på om det er no spesielt jeg må vaske dørene med... eller ha på for at glassfiberen skal sitte godt.. osv... Ettersom det skal brukes på skin eller lær eller hva det no er dørene har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du har tenkt å bygge om hele døra di, ville jeg fjernet alt av den orginale vinylen.. glassfiberen vil sitte ok på den, men det vil bli mindre jobb om du tar den bort, da slipper du legge glassfiber over hele, noe som bare fører til masse unødvendig jobb..:)

ellers villle jeg nok bare laget en ring å plassert den der du måtte ønske, å lagt glassfiber inntil den, jeg ville kansje valgt å bruke plast eller skum på dette men det er smak og behag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du har tenkt å bygge om hele døra di, ville jeg fjernet alt av den orginale vinylen.. glassfiberen vil sitte ok på den, men det vil bli mindre jobb om du tar den bort, da slipper du legge glassfiber over hele, noe som bare fører til masse unødvendig jobb..:)

ellers villle jeg nok bare laget en ring å plassert den der du måtte ønske, å lagt glassfiber inntil den, jeg ville kansje valgt å bruke plast eller skum på dette men det er smak og behag:)

Bare å dra av vinylen, så pusse det og lakkere. Var det det du mente?

Plast eller skum jaha... Har ikke sett så mye av det her inne... Såble ikke så smart av det :P Men hvor mye koster det? Har du no link der jeg kan lese litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å dra av vinylen, så pusse det og lakkere. Var det det du mente?

Plast eller skum jaha... Har ikke sett så mye av det her inne... Såble ikke så smart av det :P Men hvor mye koster det? Har du no link der jeg kan lese litt?

Skal du lakkere det må du uansett legge glassfiber over hele døra di, men vinylen må bort, den vil nok skapemer problemer en den vil hjelpe deg:)

har ikke noen tips om hvor du kan lese om hverken plast eller skum egentlig :) hehe, ennå:) men det kommer:) men jeg mener at det sto litt om det i tråden til tor s.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94443

hvis ikke så kan du ringe meg på 41203250 så kan jeg forklare litt evt.

plasten er kansje den som er mest egnet for deg, men uansett glassfiber over når det skal lakkeres:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva pleies det skummet å brukes til?

Men den plastikken du snakket om, er det den gufa han bruker på en skjermen i taket sitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plasten er den han bruker på skjermen ja..

skummet brukes til å bygge opp former på dører, dashbord, eller andre steder der du ønsker å bygge opp masse raskt uten at det veier noe, det er 2komponent pur skum, ligner byggskum, men er myyyyer mer kompakt og raskere, kan slipes etter ca 15min.. må forskerkes litt med et lag glassfiber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lector, håper du ikke har noe i mot at jeg låner posten din litt? Skal lage dørtrekk selv, og sitter jo med litt spm.

Skal lage nye dørtrekk i min Volvo 242, tenkte jeg skulle bygge på de gamle for å få festene, men så, selge dørtrekket er bare i en type tynn tre/papp, går denne fint an å forsterke med polyester og fiber, elelr bør jeg bruke noe annet?

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lector, håper du ikke har noe i mot at jeg låner posten din litt? Skal lage dørtrekk selv, og sitter jo med litt spm.

Skal lage nye dørtrekk i min Volvo 242, tenkte jeg skulle bygge på de gamle for å få festene, men så, selge dørtrekket er bare i en type tynn tre/papp, går denne fint an å forsterke med polyester og fiber, elelr bør jeg bruke noe annet?

om du legger noen lag glassfiber over hele trekket ditt så vil det mest sansynlig se ut som en banan når du er ferdig:), du kan evt legge et lag på hver side i værste fall, men jeg ville heller forsterket det på andre måter før jeg hadde lagt glassfiber over.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du legger noen lag glassfiber over hele trekket ditt så vil det mest sansynlig se ut som en banan når du er ferdig:), du kan evt legge et lag på hver side i værste fall, men jeg ville heller forsterket det på andre måter før jeg hadde lagt glassfiber over.

:)

Hva vil vere best å bruke da? Om ikke må jeg få laga ny ramme til å feste clipsa i for så å bygge fra scratch...?

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider