CorollaGT Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 Hei folkens. Jeg har en Caddy '88 mod på handen. Det er den modellen sm har samme motor som GTI utgaven. Men jeg er usikker på om det er 112Hk utgaven. De som skal selge den mener det er 90 Hk. Hva er det som evt er forskjellen. Alt ser akkurat likt ut. Hvis jeg kjøper den så skal den selvfølgelig senkes. Hvordan gjøres dette? Er det coilovers som gjelde? Og hva er kostnaden for dette? Håper på svar! Mvh CorollaGT Det er samme som denne: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89577&page=2&pp=15&highlight=caddy Siter VW Golf '90 Toyota Corolla GT '86 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hummerr Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 hei du:-) senkesett koster ca 6000 i tyskland.. såvidt jeg vet er det ingen i norge som selger det. det er med tuv papirer. Siter 1984mod Vw Caddy 1,8 1996mod Vw Multivan 8seter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorollaGT Skrevet Januar 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Hei du ! Takk skal du ha. Noen som vet forskjellene på motorene? CorollaGT Siter VW Golf '90 Toyota Corolla GT '86 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Hei du ! Takk skal du ha. Noen som vet forskjellene på motorene? CorollaGT Caddy ble aldri levert med mer enn 95 hester. Ingen av disse havna ny i Norge. En såkalt sport utgave, med noe plast greir. Kan tenke med det er en vanlig 1,8 90 hester, så den er nok bygd om. Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hummerr Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 jeg hørte en gang av en at et x-antall caddyer ble "feilprodusert", dvs de ble levert orginalt med gti motorer (8v) men om dette stemmer vet jeg ikke. det var hvertfall laget ytterst få av disse.. Siter 1984mod Vw Caddy 1,8 1996mod Vw Multivan 8seter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorollaGT Skrevet Januar 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Hmm, ok. Men det motor rommet ser akkurat likt ut. Det sies at det kun er 8 stykker av denne typen i Norge. Men kan dere legge ut et bilde av en vanlig caddy 90 hester da? CorollaGT Siter VW Golf '90 Toyota Corolla GT '86 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Hmm, ok. Men det motor rommet ser akkurat likt ut. Det sies at det kun er 8 stykker av denne typen i Norge. Men kan dere legge ut et bilde av en vanlig caddy 90 hester da? CorollaGT Motorene ser jo like ut.... Skaff motorkoden du Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorollaGT Skrevet Januar 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Har ikke motorkoden her. Men uansett...da er det jo bare å droppe oppi en GTI motor da...? Ingen kan jo se forskjellen..? CorollaGT Siter VW Golf '90 Toyota Corolla GT '86 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Har ikke motorkoden her. Men uansett...da er det jo bare å droppe oppi en GTI motor da...? Ingen kan jo se forskjellen..? CorollaGT Motoren i seg selv ser jo lik ut, men det er alt rundt som ser ulikt ut. Gti har jo injecton og vanlig 1,8 (90) har gasser....osv. Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorollaGT Skrevet Januar 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Det er garantert insprutsmotor. Lik GTI 8V motoren. Men den går ikke som en GTI. Og den er der orginalt Siter VW Golf '90 Toyota Corolla GT '86 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Den 95HK-motoren det er snakk om har kode JH, om jeg ikke husker feil. Den ble levert i Cab og Rocco 2 også. Denne ser til forveksling ut som en GTI-motor, men det er en del fler følere og annet skrot utvendig (for å klare avgasskrav, ettersom dette er en nyere motor enn den gode, gamle DX-motoren i 1983-GTI). Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorollaGT Skrevet Januar 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 Ok, virker som du har snøring! Men hvordan er det å sette i en GTI motor? Er det mye som må byttes? Jeg tittet i vongkortet i dag. Og det sto det ikke oppført noe motoreffekt.. CorollaGT Siter VW Golf '90 Toyota Corolla GT '86 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Januar 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 Ok, virker som du har snøring! Men hvordan er det å sette i en GTI motor? Er det mye som må byttes? Jeg tittet i vongkortet i dag. Og det sto det ikke oppført noe motoreffekt.. CorollaGT Dersom du har den nevnte motoren skal du bare trenge selve motoren. Du vil kunne spare deg mye bryderi, dersom K-jeten du allerede har i bilen funker. Dersom du har firetrinnskasse er det fordelaktig å bytte denne ut med en femtrinns fra GTI. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorollaGT Skrevet Januar 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 Er 5-trinn's kasse. Vet du hva som er forskjellen på disse motorene? Mvh CorollaGT Siter VW Golf '90 Toyota Corolla GT '86 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 Innvendige forskjeller veit jeg ikke noe om. Dersom du har femtrinnskasse allerede er det jo bare glede! Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg