Gå til innhold

prosjekt bmw 7 serie med GT40 turbo & sprut

Ranger emnet


grubbel

Anbefalte innlegg

hele greia startet med at vi prøvde å finne herjebil før lisjøen i helga og vi startet selvfølgelig altfor sent, etter mye om og men og utrolig kul svenske fikk vi vogna 1 min etter at banen stengte på fredag, men men ikke noe prøblem for man har søndag og :)

 

starta bra, men var lagt opp til smash fra starten av, bilen gikk fint og vi la inn lenger og lenger pass mellom hver gang den ble kjølt, i ettertid dumt. Stripsen som holder slangen mellom innsug og WG var stripset til kompressorsiden på turboen (ser vi på bilder i ettertid) når turboen ble varm løsnet stripsen og spennet i slangen gjorde at den traff eksoshuset og smelta stort hull, dette igjen førte til at ladetrykket skjøt til himmels og før dataspruten kutta motoren lada den enten 1 eller 2 bar og sa PANG.

 

fakta om bilen

M30B28 motor

GT40 turbo

vems datasprut, 330 lavohm dyser.

 

CIMG0597.JPG

 

CIMG0598.JPG

 

CIMG0605.JPG

 

der er den i orden over

 

 

og der er den dau

CIMG0611.JPG

 

planen er ny blokk fra sverige så er vi i gang igjen!

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til... Det trenger dere :)

 

Bilen ser forresten ut som en danskebåt når den kommer kvasi sidelengs seilende gjennom svingene :)

 

pft tull, vi er mere kielferga, typ gammal color fantasy, vi har elektriske vinduer, tak osv osv osv osv, kjempestore bakester og utrolig behagelig og MYKT understell :)

 

slædding var nok det bmw tenkte på når de lagde 7 serie ja! uhm.. jaja går jo da :)

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slædding var nok det bmw tenkte på når de lagde 7 serie ja!

 

Hehe, det var vel heller ikke meninga at direktørene skulle hekte så kvasse vinterhjul på bilene... :)

 

Er det original kompresjon på denne?

Hvordan står det til med lag? GT40 er vel fra lastebilavdelinga til Volvo, hvis ikke jeg husker feil... :D

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var vel heller ikke meninga at direktørene skulle hekte så kvasse vinterhjul på bilene... :)

 

Er det original kompresjon på denne?

Hvordan står det til med lag? GT40 er vel fra lastebilavdelinga til Volvo, hvis ikke jeg husker feil... :D

 

Vi tukta jo rundt med folk både forran og bak med superkomfort ;)

 

stemmer det, turboen er identisk med den du finner i de svære volvo trekkvognene ;) for å bøte på dette har den 0.94 AR eksoshuset, du har fullt trykk på 3500rpm opp til 6500 hvor den sperrer. på piggfrie piggdekk betydde det at man snurra før man visste hva som skjedde, mens på ispigg var det morro, tuft når du lå på raka i 4 og turboen kom og reiv løs. forøvrig er det vel ikke bare turbo som kommer fra lastebil i denne vogna, rattet er også samme størrelse som i lastebil, ugunstig for kontroll på sladd :D

 

org komp. motorene er jo ikke akkuratt noen komp monstere så svarer bra med trykkluft.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hele greia startet med at vi prøvde å finne herjebil før lisjøen i helga og vi startet selvfølgelig altfor sent, etter mye om og men og utrolig kul svenske fikk vi vogna 1 min etter at banen stengte på fredag, men men ikke noe prøblem for man har søndag og :)

 

starta bra, men var lagt opp til smash fra starten av, bilen gikk fint og vi la inn lenger og lenger pass mellom hver gang den ble kjølt, i ettertid dumt. Stripsen som holder slangen mellom innsug og WG var stripset til kompressorsiden på turboen (ser vi på bilder i ettertid) når turboen ble varm løsnet stripsen og spennet i slangen gjorde at den traff eksoshuset og smelta stort hull, dette igjen førte til at ladetrykket skjøt til himmels og før dataspruten kutta motoren lada den enten 1 eller 2 bar og sa PANG.

 

fakta om bilen

M30B28 motor

GT40 turbo

vems datasprut, 330 lavohm dyser.

 

planen er ny blokk fra sverige så er vi i gang igjen!

 

håper at dere kjøper dere et sett med større dyser når dere får ny blokk også da, 330 dyser til den effekten dere får er jo alt for lite.... og en intercooler er jo noe å tenke på også da :) ikke for å kritisere, bare et lite tipps :) Kult prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper at dere kjøper dere et sett med større dyser når dere får ny blokk også da, 330 dyser til den effekten dere får er jo alt for lite.... og en intercooler er jo noe å tenke på også da :) ikke for å kritisere, bare et lite tipps :) Kult prosjekt.

 

den er riktig mappet, men det er ganske høy duty cycle på dysene, IC er også å foretrekke ja, men de tåler jo dårlig krasjing i snøfonder :p om vi skal ha mere trykk, må vi ha IC, større dyser og ny clutch. og antakeligvis noen ting til som ryker. blir en tur til sverige for hamstring av motorer.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår