Gå til innhold

Kjøp av "defekt" Corrado.

Ranger emnet


Gjest

Anbefalte innlegg

Den "nye" veiven som følger med kjøpte han av meg for en to måneders tid siden , mener han sa at det var pga Kilen på register hjulet hadde gått ut og spint rundt på veiven men er ikke helt sikkert, i så fall har jo muligens ventiler/stempler m.m tatt kvelden.men den gangen hørtes det ut som det var bare og klinke i ny veiv så funket den men kanskje de har funnet noe mere og vil selge den billig?

 

Men ikke så dumt og kjøpe den og kjøpe en g60 blokk/topp og klinke i billig og lett det.

 

Om ting har gått en "runde" der, så skal det ikke ha gått utover ventiler siden stemplene ikke går over kanten av blokka.

 

Men som sagt tidligere, vær skeptisk til G60 uansett. Jeg hadde ALDRI turt å kjøpe en G60 som jeg ikke kan prøvekjøre. Du aner jo ikke tilstanden på noen ting, kunne likesågodt kjøpt i blinde.

 

Men kjøper du den, ville jeg hatt en egen kontrakt på det med motoren. Har du en vanlig kontrakt hvor det står "selges som den står" så tror jeg du sliter litt med å klage senere..

Loud pipes save lives, small plates save licences. Keep up at the back!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått et tilbud på en motor, altså topp/blokk og alt det der. Er bare og sette rett inn. 1500 skulle jeg gi for den.

 

Men problemet her er banken, de vil trolig ikke gi meg noe lån. Skal få endelig svar i dag, men jeg tviler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut, håper du får lånet da, men som beskrevet ovenfor, er det som selger av veiven beskriver er det vel en enkel sak, men er det som spekulert i tidligere i tråden at den er kjørt tum for olje kan det vere tilfelle at du trenger G-lader også!

Dette blir|da dyrt. men håper på det beste! :D

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge selgern så er det bare veiva som må byttes. Og om jeg får lånet og kjøper den, så har jeg det i kontrakten at det er kun det som må byttes.

 

Skulle høre med hu dama i banken på slutten av dagen.. Har store tvil på dette, men får håpe det går. :)

 

Om det går blir det ihvertfall en prosjekttråd her på forumet, med motorbytte og diverse annet jeg får tid og penger til den tiden corraen skal stå.. Om jeg får den skal den ikke på veien før til sommern.. Har en bil fra før. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Corrado er en nydelig bil å eie...god å kjøre å masse options..

bilen er grei å skru på syns jeg å.

men min erfaring er at vis man ikke kan skru, eller lyst å prøve...så bør man styre unna så fram så man ikke kjøper ett veldig strøkent eksemplar..

så å å kjøpe en billig/deffekt corrado uten å ha mulighet til å gjøre noe selv er noe jeg ikke vil anbefale...da blir det fort kostbart, å venner blir fort lei av å skru gratis/billig.

1x Audi A4 TQ (blod senka å små tuna)

1x Raddo prosjekt

1x Polo 1977 (retro bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ble solgt i dag. Var vel faren min du har snakket med. Håper og tror den nye eieren blir fornøyd med bilen, når han for byttet veiv. Jeg var ihvertfall godt fornøyd med bilen. Litt skruing må man regne med når man har corrado, men de er ihvertfall sinnsykt gode å kjøre.

 

mvh

Tidligere eier (Nå eier av 95-mod BMW 325i cab.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår