Gå til innhold

Ladies and gentlemen - the FQ400


Jarbra

Anbefalte innlegg

Satt på med RSCoz her om dagen og ble utrolig overasket over evoens kjøreegenskaper. så nå må jeg bare ha meg en ny evo 9. derfor lurer jeg på om noen som vet forkjellen på 400 typen og standar typen. skulle gjerne ha vist det da jeg vil ha samme trimsatsen på den nye evoen.

 

Turbolag må påregnes en 2.0 l motor med 400 ekte hk, skulle likt å sett tryne på jeremy hvis han skulle prøvd en 600 hk cosworth motor eller en audi motor :assman

 

Har kunn vært i cosworth miljøet og det var morro å prøve en mere moderne sportsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Satt på med RSCoz her om dagen og ble utrolig overasket over evoens kjøreegenskaper. så nå må jeg bare ha meg en ny evo 9. derfor lurer jeg på om noen som vet forkjellen på 400 typen og standar typen. skulle gjerne ha vist det da jeg vil ha samme trimsatsen på den nye evoen.

 

Turbolag må påregnes en 2.0 l motor med 400 ekte hk, skulle likt å sett tryne på jeremy hvis han skulle prøvd en 600 hk cosworth motor eller en audi motor :assman

 

Har kunn vært i cosworth miljøet og det var morro å prøve en mere moderne sportsbil

 

FQ-400 lages kun i England, med RHD, og kun for VIII, ikke IX.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på med RSCoz her om dagen og ble utrolig overasket over evoens kjøreegenskaper. så nå må jeg bare ha meg en ny evo 9. derfor lurer jeg på om noen som vet forkjellen på 400 typen og standar typen. skulle gjerne ha vist det da jeg vil ha samme trimsatsen på den nye evoen.

 

Turbolag må påregnes en 2.0 l motor med 400 ekte hk, skulle likt å sett tryne på jeremy hvis han skulle prøvd en 600 hk cosworth motor eller en audi motor :assman

 

Har kunn vært i cosworth miljøet og det var morro å prøve en mere moderne sportsbil

 

Det er satt inn andre stempler og råder, det er større turbo og jeg regner med at det er større dyser også.

 

Turbolag er nærmest helt unødvendig på en 400 hk evomotor. En evo IX burde di kunne skvise 400 hk ut av med standard-turbo, regn med at denne motoren drar godt fra ca. 3000 rpm.

 

Trimsatsen fra Fq 400 er jo grei den, men tror den finnes både bedre og rimeligere alternativer.

01`Porsche 911 Turbo

04`BMW 530 DAT, konebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er satt inn andre stempler og råder, det er større turbo og jeg regner med at det er større dyser også.

 

Turbolag er nærmest helt unødvendig på en 400 hk evomotor. En evo IX burde di kunne skvise 400 hk ut av med standard-turbo, regn med at denne motoren drar godt fra ca. 3000 rpm.

 

Trimsatsen fra Fq 400 er jo grei den, men tror den finnes både bedre og rimeligere alternativer.

 

Du kan fint treffe over 400 whp (!) med stock turbo på en IX.

 

Med:

HKS RS intake

3" HKS Exhaust (kun Cat-back)

Stock cat

Forge MBC

Dyno Flash Custom Tune

På 100 oktan

 

375.9 whp @ 24.5 psi

381.9 lb-ft

 

På Pruven Performance' dynoes, i USA, USDM-spec Evo IX.

DynoFlash mener at man kun trenger ett fullt eksos-system for å oppnå 400 whp.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint treffe over 400 whp (!) med stock turbo på en IX.

 

Med:

HKS RS intake

3" HKS Exhaust (kun Cat-back)

Stock cat

Forge MBC

Dyno Flash Custom Tune

På 100 oktan

 

375.9 whp @ 24.5 psi

 

Nei, du kan IKKE få over 400 drivhjulshester fra en original evo-turbo...

01`Porsche 911 Turbo

04`BMW 530 DAT, konebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kan IKKE få over 400 drivhjulshester fra en original evo-turbo...

 

Vedde? ;)

 

Jeg vet om en som har en JDM VIII. Han oppgraderer ikke turboen, men har snart 400 på hjula..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedde? ;)

 

Jeg vet om en som har en JDM VIII. Han oppgraderer ikke turboen, men har snart 400 på hjula..

 

Ganske uinteressant hva noen du "kjenner" fra USA kan vise til. Turboen maxer ut på 400 hk og hvordan skal du da klare å få 400 hk på hjula??

 

Jeg har ikke så veldig stor tiltro til deg da du for det første aldri har kjørt en evo, du viser gang på gang at du ikke har peiling på det du snakker om, med unntak av det du klarer på lese deg til på diverse forum. Du har ingen egen erfaring. I tillegg oppfører du deg tåpelig og snakker med deg selv ved å opprette en bruker til :hello:

 

Slike ting gjør at dine påstander om mange ting ang. evo til svært uinteressant og mest sannsynlig er også påstandene feil. Beklager at jeg er litt "tøff" i kjeften mot deg, men jeg blir lei av at du gir råd til folk som lurer på ting når du ikke vet svaret knock

01`Porsche 911 Turbo

04`BMW 530 DAT, konebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske uinteressant hva noen du "kjenner" fra USA kan vise til. Turboen maxer ut på 400 hk og hvordan skal du da klare å få 400 hk på hjula??

 

Jeg har ikke så veldig stor tiltro til deg da du for det første aldri har kjørt en evo, du viser gang på gang at du ikke har peiling på det du snakker om, med unntak av det du klarer på lese deg til på diverse forum. Du har ingen egen erfaring. I tillegg oppfører du deg tåpelig og snakker med deg selv ved å opprette en bruker til :hello:

 

Slike ting gjør at dine påstander om mange ting ang. evo til svært uinteressant og mest sannsynlig er også påstandene feil. Beklager at jeg er litt "tøff" i kjeften mot deg, men jeg blir lei av at du gir råd til folk som lurer på ting når du ikke vet svaret knock

 

OK. La oss si det slik:

Jeg vet om 3 folk, to i Asia, og en i USA, med respektive to VIIIer og en IX. La oss holde kjeft inntil videre, så kan jeg poste dyno-resultatet her for deg. På den originale turboen.

Og forresten, turboen fra en Evo V er ikke den samme som sitter i IX...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bil som har bedre egenskap er Noble (husker ikke om det var m12 eller m400 akkurat nå), Man kjørte nemlig raskere rundt bane med Noble (som kun har 2wd og ingen aktive hjelpemidler) enn man gjorde med en slik EVO :)

 

Nå må du slutte å prate tull du :hello: :???:

 

16 Evo FQ 400 1.24.8

17 Noble 1.25.0

 

http://www.topgear.com/content/tgonbbc2/laptimes/thestig/

What we`re dealing with here is a complete lack of respect for hard work.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa aldri noe om familiebil :P jeg bare nevnte at den tydeligvis hadde bedre egenskaper.. :)

 

Nobel er laget for å gå raskt rundt en asfalt bane, Evo er laget for å gå raskt på grusveier

 

Blir egentlig feil å sammenligne de 2 bilene på en asfaltbane, ikke at det betyr noe for meg :D

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår