Gå til innhold

Mitt Honda CRX prosjekt!

Ranger emnet


ChR|S^_

Anbefalte innlegg

  • Svar 163
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei igjen :) Har gjort litt de siste dagene. Lagt opp skikkelig kablene bak med forsterkern så jeg får på plass baksetet, hatt i Cerwin-Vega! SS-6903 6*9, og prøvd å justert forsterkern litt, men jeg gidde ganske fort opp. Er umulig! Skjønner ingenting! Må få noen til å se på den..

 

Jeg er imponert over hvor bra lyddempet bilen er! Hører ikke noe bass på utsiden av bilen, bare litt klirring fra baklyktene, og litt gjennom dørene, men de skal lyddempes når komponentsett kjøpes inn. Planene fremover blir å trekke opp igjen dekselet på kassen, og baksetet. Skal også prøve å få tatt noen fine bilder så fort det blir mildere så jeg får vasket bilen. Slenger også med noen filmer jeg filmet for noen dager siden :)

 

Noen kommentarer denne gangen?

 

Cerwin-Vega! SS-6903. Selvfølgelig er den ene mellomtonen trykt inn.

IMG_0927.JPG

 

Jævla katter som går på bilen!!!! :aug:

IMG_8078.JPG

 

Slik så det ut når jeg ikke fikk på plass baksetet, et stort glis mellom kanten på setet og dekselet.

IMG_8079.JPG

 

Må også kjøpe en litt "tøffere" ledning og prøve å få til en tøff montering av den.

IMG_8081.JPG

 

Film 1:

http://www.vaaler.org/mp3/Chris/MVI_8088.AVI (5.4 MB)

 

Film 2:

http://www.vaaler.org/mp3/Chris/MVI_8089.AVI (6.6 MB)

 

Takk til Mads` for lån av server :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan sang spilte du på den korte videoen?

 

Så ut til å gi fra seg litt lyd :) Får du noe bevegelse på frontruta? :D

 

På den første videoen spilte jeg DJ Volume - Spirit of Yesterday, og på den andre spilte jeg SPL Competition - MTX Night Bass :)

 

Bevegelse i frontruta? Hehe, ikke som jeg har merket ihvertfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange liter klarte du å telle deg frem til at kassa var?

Det er forresten en lukket kasse, ikke sant?

Hva synes du om lyden når elementene spiller inn i kassa? Det er jo ganske fett hvis det er noe kule magneter og stash på elementene! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den første videoen spilte jeg DJ Volume - Spirit of Yesterday, og på den andre spilte jeg SPL Competition - MTX Night Bass :)

 

Bevegelse i frontruta? Hehe, ikke som jeg har merket ihvertfall :D

 

ok :)

Tenkte frontruta skulle gi litt etter når du har såppass med membranareale i bevegelse. Du må prøve å spille Bass Mekanik - Blufunkn, Mike Jones - Guess Who's Back og Gucci Mane - Black Tee (Ft. Bun B, Lil Scrappy osv).. De har rimelig rå dypbass :D Gjerne med filmklipp av testinga! Må få lånt meg kamera jeg også..

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok :)

Tenkte frontruta skulle gi litt etter når du har såppass med membranareale i bevegelse. Du må prøve å spille Bass Mekanik - Blufunkn, Mike Jones - Guess Who's Back og Gucci Mane - Black Tee (Ft. Bun B, Lil Scrappy osv).. De har rimelig rå dypbass :D Gjerne med filmklipp av testinga! Må få lånt meg kamera jeg også..

 

Det skal jeg prøve! Men det som er litt dumt med kameraet mitt er at det ikke får med skikkelig alle småbevegelsene og vibrasjonene. Også når jeg filmer elementene, så ser det nesten ikke ut som de beveger seg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsykt bra jobbet! Dette kan du..! Men hvordan er lyden i bilen? Er du fornøyd? Testet dB?

 

Takk! Lyden i bilen? Har jo trøkk iallefall :) Det spiller dypt, og har godt med punch i bilen. Men jeg sliter med justeringen av forsterkern.. Har prøvd i 2 dager nå, og synes bare det blir verre lyd til mer jeg prøver :P Fikk hjelp i dag, så fikk satt meg litt inni det. Men skulle hatt noen proffer til å sett på det. dB har jeg ikke fått testet enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange liter klarte du å telle deg frem til at kassa var?

Det er forresten en lukket kasse, ikke sant?

Hva synes du om lyden når elementene spiller inn i kassa? Det er jo ganske fett hvis det er noe kule magneter og stash på elementene! ;)

 

Har rett og slett ikke peiling på nøyaktig hvor mange liter kassen er på, ble litt vanskelig å rekne ut :???: Men sånn "ca", etter skissene, så er den vel rundt 100 L, som er anbefalt. Merket ikke noen lydforskjell fra forrige kasse, da brukte jeg et element, med magneten innover. Og ja, det er lukket kasse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg prøve! Men det som er litt dumt med kameraet mitt er at det ikke får med skikkelig alle småbevegelsene og vibrasjonene. Også når jeg filmer elementene, så ser det nesten ikke ut som de beveger seg :(

 

Vet, er vanskelig å finne kamera som har så mange bilder i sekundet at man virkelig ser hva som skjer :)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyttikatta! Bass Mekanic - Blufunkn er noe av det sykeste jeg har hørt :scared Skal prøve å få lagt ut en film når jeg spiller den imorgen :)

 

:D

Regna med du ville like den :)

Har masse golåter som har mye energi i bassområdet..

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Litt flere bilder og film :) Fikk en pakke fra nederland idag :D Nye-takluka! Skulle egentlig skifte den idag, men fant fort ut at nesten alle festene og festet på pakningen var opprustet, så da tar jeg turen til Honda Ålesund på fredag :)

 

Pusen min liker gamle-kassa mi ;)

IMG_8092.JPG

 

IMG_8093.JPG

 

IMG_8094.JPG

 

IMG_8095.JPG

 

IMG_8097.JPG

 

IMG_8098.JPG

 

Subbene fulle i plastbiter etter at jeg gikk amok med vinkelslipern inne i bilen dukenukem

IMG_8104.JPG

 

Den nye takluka til venstre, den gamle til høgre. Litt rust eller?

IMG_8108.JPG

 

carbon :D

IMG_8111.JPG

 

IMG_8112.JPG

 

IMG_8115.JPG

 

Oi

IMG_8116.JPG

 

IMG_8117.JPG

 

IMG_8118.JPG

 

IMG_8119.JPG

 

IMG_8120.JPG

 

Legger også ved en film av subbene, og en egenprodusert spinnefilm ;) Ikke kjekt med fartsdumper i gaten :(

 

Subbene in action :

 

http://www.vaaler.org/mp3/Chris/MVI_8105.AVI

 

Brooom

 

http://www.vaaler.org/mp3/Chris/MVI_8106.AVI

 

Kommentarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår