Gå til innhold

problemer med sentrallås

Ranger emnet


Hazert

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med sentrallåsen på min golf 3.

 

Får ikke låst eller åpnet alle dører med nøkkel, heller ikke når jeg trykker ned knoppen. Er ikke vakumpumpen som er gåen for den funker fint, for av å til så låser den plutselig bilen av seg selv, og av og til så plutseli låses alle dører opp. Ganske så irriterende..

 

Noen som kan ha en hvis aning på hva dette kan være?

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm snodig. sentralåsen er bare luft trykk som går igjennom slanger til alle dørlåsene. hvis du tar av trekket på D stolpen, så ser du en hvit slange. se om den sitter fast, på begge sider av den hvite plastik koppen som sitter i stolpen.

hvis den ene er løsnet, får du ikke åpnet den døren med sentrallåsen.

det at dørene låser/åpner seg av seg selv har jeg ikke peiling på hva kan være. tror ikke pumpen drives av noen form for elektrisitet. hvis den gjør det, så kan det være noen kortslutninger osv.

 

hvis den ikke drives av elektrisitet. ville jeg kontaktet ÅNDENES MAKT. :lol: :lol: :bump happyhappy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pumpen drives av elektrisitet også, for at vakumpumpen skal starte så må det strøm til.

Inn til dørlåssystemet er det masse kabler og en vakumslange, 2 eller 3 av de kablene går til vakumpumpen, er en slags føler der som reagerer når knappen presses ned for at vakumpumpen skal låse resten av dørene.

 

kan være en kortsluttning en plass, men hvor den er vet jeg ikke, mye arbeid å ribbe alt interiør for å finne ut hva som er galt. Har fikset en nødløsning for å få låst alle dørene, en bryter på de to styringskablene. men utrolig kjipt det også.

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt problemer med sentrallåsen på min golf 3.

 

Får ikke låst eller åpnet alle dører med nøkkel, heller ikke når jeg trykker ned knoppen. Er ikke vakumpumpen som er gåen for den funker fint, for av å til så låser den plutselig bilen av seg selv, og av og til så plutseli låses alle dører opp. Ganske så irriterende..

 

Noen som kan ha en hvis aning på hva dette kan være?

 

 

det drev min med også en periode, viste seg at den kortslutta etter en viss periode.. hva som gjorde det hos meg,var lekkasje..

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

det er fuktighet i bagasjen som videre fører til at det irrer mellom loddepunkter på printkortet i styringsenheten bak høyre baklys.Til slutt kortsluttes hele enheten og må byttes.

 

konklusjon:

ta ut boksen, åpne opp, bruk el-rens på loddepunkter og irr, og la bilen få stå inne og tørke skikkelig med dører oppe.

 

Finnes mange forskjellige grunner til at det kommer fuktighet i bilen.

Hovedårsaken er skumgummi-pakningen mellom karrosseri og baklykt som enten er for slakk,sprukket eller morken.

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått samme problemet med min, i tillegg til at vinduene også går OPP (dvs de åpnes) når jeg låser døra (sentrallåsen fungerer ikke!!)

 

hvor hadde du lekasje!? hva var det som hadde kortsluttet???

 

Jeg har samme problemet med vinduet på førerdøra mi, det åpner seg noen ganger når jeg låser opp døra. Irriterende!!

 

Noen som har noen løsning på detta? :)

<3 VW <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår