blixern Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Prosjekt ble påbegynt i august 05, da fikk motorn en "total" overhaling, nye ringer,honing av blokk,nye lager,tetninger,sliping av ventiler, å det som hører til. da ting tok tid, forsto jeg at bilen ikke kom på veien før neste sesong. styling kit fra usa ble bestilt, via styling service. nye vinge hentet fra rs-concept. bilen ble plukket fra hverandre. så var det bare å begynne å sveise 2 rust hull, samt 18 hull hvor orginal vinge har vært montert. dette har jeg ikke tatt noe bilder av,da det aldri var meing å legge ut nå "prosjekt-tråd" på nette av bilen. mye pussing,gjøre bilen klar til ny lakk, som dere ser på bildet øverst. Planen er jo ganske grei, mye pussing,mye tilpassing av styling, få lakk på bilen, å ikke minst...dette skal ha så bra finish som det går.(Det vil vel alle ha,ellers er det vel ikke noe vits å drive på.) forøvrig så blir lyktene bak å bakplate bytta ut med 94mod+ versionen.. og klare blinklys rundt om. her ser dere lakk som ble bestemt etter å ha forsket litt. lakka under pansert... så kommer vi til stylingen.... knock var klar over at styling fra usa ikke sklir rett på.... men her har jeg en liten utfordring!! Noen som har gode ideer, tips osv angående tilpassingen? Bare å fyr løs. Ellers så er målet å være ferdig til sommer-skoene skal på.... knock jeg er litt i tvil...! får ikke gjort så mye når man ligger syk. Siter 1x Audi A4 TQ (blod senka å små tuna) 1x Raddo prosjekt 1x Polo 1977 (retro bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m0lidir Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 vingen syns jeg er grei jeg, den er ikke ekstrem, så smetter den vel litt lettere inn når bilen er ferdig.. begynner jo å bli endel fine mr2'r her til lands.. fortsett å stå på, blir bra detta :D Siter Mitt Prosjekt: - Mercedes 190e w201 90" "You should never underestimate the predictability of stupidity!" Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knett Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Ser du har fått lakk på felgene. Kanskje sette på noen stålfelger? Siter Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil Opel Ascona B 20v - prosjektbil Volvo 760/960 T5 - Skrotes Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blixern Skrevet Januar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 litt flere bilder lurer på hva folk syntes om vingen? tror personlig den blir å skli fint "inn" i bilen,da den ikke er stor å brei. orginal spoiler hadde knekte fester så tok sjansen jeg. :lol Siter 1x Audi A4 TQ (blod senka å små tuna) 1x Raddo prosjekt 1x Polo 1977 (retro bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogerbakken Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 ENDELIG noen som har kjøpt en mr2 å skal pusse den opp!!! detta liker jeg.. yummy yodude mye måtte du gi for den a? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blixern Skrevet Januar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 ENDELIG noen som har kjøpt en mr2 å skal pusse den opp!!!detta liker jeg.. yummy yodude mye måtte du gi for den a? Havner vel på ca 130-135 tusen ferdig på veien kan jeg tenke meg. Sikkert vært billigere å kjøpt en annen MR2 :) Ser du har fått lakk på felgene. Kanskje sette på noen stålfelger? Felger skal ikke brukes, i såfall renoveres de å, men prøver å minske lakkinga på di :cocain: Siter 1x Audi A4 TQ (blod senka å små tuna) 1x Raddo prosjekt 1x Polo 1977 (retro bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogerbakken Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 ok takker for svar.. håper det vil komme flere bilder når det skjer ting her:D skal følge ganske bra med på denne tråden. yummy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ok`n Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Fet bil der! ;) oppdater ofte med bilder...lakker du selv eller? Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eklund Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Stili prosjekt, du må bare peise ut bilda etterhvert Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Rått prosjekt. Dette blir en pen MR2! Jeg liker fargen. Lagde en MR2 på GT4 o går, så nesten ut som samme farge. De er helt verst! Digger MR2 gen 2. De er Japanske Ferrarier.. ;) Btw, du er sikkert en million ganger mer trent i dette enn meg, men det så ut som om det bare var å skru inn en skrue, "henge den opp", og sparkle over, så sitter fronten som støpt.. Bare en tanke! :D Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blixern Skrevet Januar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Takker for svar å tilbakemeldinger :) Lakker noe selv ja,mest innvendig og mindre ting... Men tenker jeg sender bilen inn til en fagmann når alt utvending er klart, har ikke tid å pusse den ned på nytt vis det skulle gå galt vis jeg lakker den. Syns lakking er kjempeskøy da...skulle hatt lakkboks så skulle jeg lakka den utvendig å....når det kommer til lakk så er øvelse noe man aldri får nok av,tror jeg. Skal rive ut bilder etterhvert som ting skjer... Står litt stille nå, tilpassing av styling med dårlig passform er noe dritt... så er man sykemeldt,så man får gjort minimalt. Trenger noen gode tips åssen man skal feste opp stylinga, siden ingenting passer med orginale fester?? Har montert styling før, bl.a på Corra jeg hadde, å det var MYE mindre tilpassing... Kan være att MR2en er en litt mer vrien bil da,,,men. kiddie Siter 1x Audi A4 TQ (blod senka å små tuna) 1x Raddo prosjekt 1x Polo 1977 (retro bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blixern Skrevet Januar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Rått prosjekt. Dette blir en pen MR2! Jeg liker fargen. Lagde en MR2 på GT4 o går, så nesten ut som samme farge. De er helt verst! Digger MR2 gen 2. De er Japanske Ferrarier.. ;) Btw, du er sikkert en million ganger mer trent i dette enn meg, men det så ut som om det bare var å skru inn en skrue, "henge den opp", og sparkle over, så sitter fronten som støpt.. Bare en tanke! :D EDIT: Er ikke noe trent i dette egentlig, jeg bare prøver takk takk... :D Mulig jeg kan bare skru det rett på,så sparkle det. Men er ett par ting som er viktig for meg angående stylinga, Hvordan blir det å ta av fronten? Blir feste/skruhullene dårlige for vær gang man tar av/på fanger? Blir neste eier på bil å skjønne dette osv. Vil at det skal være så godt som orginalt.. Kan hende det er jeg som er vanskelig nå ... jerkoff :D Siter 1x Audi A4 TQ (blod senka å små tuna) 1x Raddo prosjekt 1x Polo 1977 (retro bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOS 84 Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 ett lite tips her du. høytrykks vask er forbudt på nylakkerte biler de 3-4 første ukene. selv om lakken er tørr har den en herde tid på ca 3-4 uker. svamp er alltid best. husk å polere ordentlig også da. fett prosjekt. fin farge. Siter -15 Skoda Octavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soberg Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Kult ikke mange Mr2 prosjekt, dette ser jo veldig lovende ut også. Pen farge også. Siter 2001 BMW 316I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Synes vingen passet bra! Den var ikke noe voldsomt svær og den passet med designet på resten.. vaffal min mening! Kjempetøft prosjekt! :D Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg